Eigenlijk was ik niet meer van plan om een anticonceptiemiddel te gaan gebruiken, maar op de een of andere manier vind ik het zelf een eng idee dat mijn man zich laat steriliseren. Het is ook zo definitief, terwijl ik echt zeker weet dat ons gezinnetje nu compleet is. Hij is er zelf niet bang voor of zo en heeft zelfs al een verwijskaart aan de HA gevraagt. Die heeft hem echter nog een half jaar verplichte bedenktijd gegeven omdat hij onder de 30 is.. Maargoed.. ondanks dat we wel opletten wil ik toch graag een anticonceptiemiddel waar je niet vaak aan hoeft te denken. Ik ga nu de nuvaring proberen.. veel minder hormonen dan de pil en je hoeft er maar 1x per 3 wkn aan te denken. Ik las hier dat er meer mensen de Nuvaring gebruiken en dat die jullie goed bevalt.. ik ben benieuwt of ik er straks ook zo tevreden over ben!
Hoi Susanne, ik vind de nuvaring super !! Minder hormonen erg gemakkelijk in het gebruik en je merkt er verder helemaal niets van. Wat mij betreft een aanrader als je dan toch nog aan de anticonceptie gaat. Het bevalt me wel nu zonder hoor !!! X
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=17011 Hier staat er nog meer over! Mij bevalt ie ook super!!
Zo.. gisterenavond begonnen met de nuvaring.. was wel even vreemd hoor.. om een plastic ringetje "daar" in te stoppen..hihi maargoed.. het zit nu en ik voel hem verder niet zitten. Ben benieuwt hoe het verder gaat.
Het wordt steeds vertrouwder en als het goed is voel je de komende 3 weken helemaal niks van de ring en je partner ook niet ... ben benieuwd hoe jij het ervaart -X-
ja ik ook.. ik haalde net een tampon eruit en trok zo de nuvaring mee..hmm vreemd.. maarja dat is alleen deze week.. de volgende keren heb ik daar geen last van.
Hihi ... ja je tampon gaat precies in die ring zitten. Maar op een gegeven moment werd ik zo handig dat ie wel bleef zitten. Oefening baart kunst hè ... hahahaha ... Wat een schatje trouwens zeg .. Tim en Lisa bedoel ik ... heb even op hun weblog gespiekt !!!
ah das fijn om te weten dat ik niet de enige ben.. ja echt schatjes he?! Heb je berichtje achter gelaten??
Nou doe mij maar gewoon de pil, dat gepruts, gewoon elke avond z'n dingetje slikken, ik vind het ideaal. Ieder zo zijn ding.
hoi, ik heb hem ook ruim een jaar gebruikt, maar kreeg steeds meer last van afscheiding en later ook schimmel toen mee gestopt en nooit meer daar last van gehad. weer terug aan pil. Elke dag daaraan denken is idd vervelend, wat dat betreft was 2 keer in de maand wel ideaal! Ik hoop dat jullie langer plezier kunnen hebben van de nuvaring! Maar goed, sinds augustus alles de deur uit gedaan. en zie hier het resultaat.
misschien hele stomme vraag, maar wat is een nuvaring? pilletjes of wordt dat in je geplaats, ja hoe zeg je dat. wie kan uitleggen wat het is xxx jessey
sorry niet over me neus gekeken. Ik ga denk ik na een eventuele zwangerschap gewoon aan de pil want elke x dat in me flamous duwen nee dank je. gebruik ook geen tampons ofzo krijg ik infecties van. maar ja iedereen is anders succes ermee xx jessey
je stopt de ring in je "flamous" en 3 wkn later haal je hem er uit.. weer een week later stop je weer een nieuwe in je "flamous"! hihi
Heb ook Nuvaring gebruikt, ben er uiteindelijk wel mee gestopt omdat ik toch te gevoelig reageerde op de hormonen. Toen met de 3fasenpil begonnen, dat beviel -tijdelijk- beter... Maar met de Nuvaring hadden man en ikke gelijk een nieuwe hobby: RINGSTEKEN! Maarre... help me even... tijdens de stopweek moest ie er toch uit? Hoe kan je dan een Nuvaring eruit trekken met een tampon, of zit ik er naast nu? (Kan best, is al even geleden...)