Vorige week had ik weer een echo bij de gyn. Mijn eitje door middel van Clomid was weg. Achter blijkt (door temp.) dat hij net daarvoor is gesprongen. Na de echo moest ik direct progestron prikken. De waarde was een paar uur na de eisprong dus 13,.. Assistente zegt dat dit goed is. Iemand ervaring mee? Vorige zwangerschap had ik 20 met 2 eitjes op dag 8 na ei?
Progesteron hoort 5-7 dagen na de eisprong geprikt te worden, pas dan is de uitslag betrouwbaar. De waarde moet dan minimaal 20-30 zijn. Een paar uur na de eisprong een waarde van 13 is heel onduidelijk. Aan de hand van die waarde kun je niet zeggen of je progesteron wel of niet goed is. Want de waarde moet later bepaald worden, want dan kun je zien of de waarde hoog genoeg is om je baarmoederslijmvlies in stand te houden en of het een goede eisprong was. Het progesteron had dus beter nog een keer nagekeken kunnen worden, 5-7 dagen na de eisprong. Daar zit je nu al overheen? Succes!
Hallo. Ik heb dit toevallig ook pas geleden na laten kijken. Ik had woensdag mn eisprong en die maandag erna is mn bloed geprikt, de waarde was toen 42 en de gyn zei dat alles vanaf 30 goed is! Maar dat van jou zou natuurlijk best goed kunnen zijn, alleen is er misschien gewoon te vroeg getest en zou het na een paar dagen hoger zijn!? Heeft de huisarts of gyn daar niets over gezegd dan? Succes! Groetjes Pasjuh.
Ik heb toevallig ook deze week mijn prog. laten prikken En mijn waarde was 89,8 Zou dat dan meer eitjes betekenen?
Nou het was te zien dat mijn eitje weg was. Mijn baarmoederslijmvlies was heel mooi? dik en gevormd, klaar om te ontvangen zeg maar.. achteraf blijkt door mijn temperatuurstijging dat ik net een paar uur daarvoor mijn eisprong pas heb gehad. Op dat moment wisten we het dus niet, had ik net zogoed 4 dagen na mijn ei kunnen zitten (dacht gyn, ik niet, mijn temp is altijd goed betrouwbaar met Clomid). Vorige keer (2 jaar geleden bijna) had ik door Clomid een eisprong , die was na een week 20 progestron dan. En dat waren 2 eitjes, en een tweeling (1 kindje helaas mk). Dus 13 of de dag van een eisprong is dan lijkt me goed, aangezien het nog erg stijgt in een week tijd (op internet staat vermeldt dat tot dag 7 de waarde stijgt en daarna afneemt). Ik zit nu op dag 9 ofzo? dus nu al te laat. De gyn twijfelde niet eens over of de eisprong goed was. De vraag is nu alleen ofdat mijn goede eisprong het eitje heeft overgenomen, anders is er geen kans natuurlijk.
mijn waarde bij mijn vorige zwangerschap was iets in de 20? en in procenten 98,7. Flink hoog dus, 2 eitjes. Toen zeiden ze telefonische al na een week dat ze niet gek op zouden kijken als ik zwanger zou zijn
Procenten? Oke Hmm morgen maar even de gyn bellen van hoe en wat Want dit was wat die mevrouw achter de balie zei Bedankt
de hoogte betekend of het ei goed is gesprongen. Ik had toen ik zwanger werd een week na eisprong 89 als waarde. En was zwanger
Nooit gehoord over percentages qua progesteron waarden... En aangezien ik al 18 maanden in de mmm loop heb ik al t een en ander voorbij zien en horen komen Mijn hoogste progesteron was 47, dat was 5 dagen na mijn ei...
Ik had vandaag een waarde van 34 en dit is 4 dagen na mijn eisprong geprikt. Gyn zei dat het prima was.