Kan iemand mij helpen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snies, 16 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb afgelopen week (13 mei) een positieve ovulatietest gehad.
    Cyclus dag 26

Nu had ik gisteren (15 mei) een echo bij de huisarts. Omdat ik pijn in mijn buik bleef houden bij mijn linker eierstok.
    Toen ze dus richting mijn linker eierstok ging deed het ook pijn.

Gek genoeg zag zij in mijn eierstokken eigenlijk geen meerdere follikels die de gynaecoloog in april wel zag zitten op mijn eierstokken.

Ook zag zij dat mijn baarmoederslijmvlies 10 mm dik was.
    Dus ze zei dan word je binnenkort ongesteld. (is mijn cyclus wel weer korter mocht dat gebeuren)
    Zo ben ik naar huis gegaan,
    En pas thuis zat ik na te denken.

Kan die 10 mm dikte ook een aankomende innesteling betekenen?
    Aangezien die positieve ovulatietest en daar vanuit gaan dat er daadwerkelijk een ei was?
    Had toen wel vruchtbaar slijm wat nu weer weg is.

Ben zo misselijk en pijnlijke borsten dat kan van de eisprong komen of aankomende menstruatie.

Heb nog wel een bloedtest afgelopen dinsdag gehad, uiteraard was die negatief, maar kan natuurlijk ook te vroeg zijn.

Uitgaande op die positieve ovulatietest wanneer / welke dag kan ik als nod datum gebruiken ivm testen mocht er geen menstruatie komen?
    Weet het allemaal niet meer en ben dus heel erg in de war. :(

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    10 mm slijmlaag is normaal, is geen indicatie van iets. Ik heb elk cyclus minimaal 1 cm slijmlaag.

Was ze echo wel inwendig? Gyneacoloog heeft vaak wel veel betere apparatuur dan de huisarts. Je kan altijd het ziekenhuis bellen aangezien je kortgeleden er geweest bent.

Heeft ze niet geprikt op de andere hormonen zoals lh?

3. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ja de echo was inwendig
    Ik kreeg die natuurlijk vanwege de pijn niet om te controleren of de follikels weg zijn.
    Het is dat ik vroeg of ze er nog zaten en zij toen liet zien van niet.
    Vandaar ook niet geprikt op lh.
    Waarschijnlijk komt de pijn door het litteken weefsel van de keizersnede.
    Of toch een eisprong.

Ik moet volgende week sowieso bij de gynaecoloog terug komen om het behandelplan te bespreken. Dus ga ik er vanuit dat ik weer gewoon een echo krijg dan?

Huisarts zei wel dat het idd kan voorkomen dat ze per cyclus aanwezig zijn en dus niet standaard er zitten.
    Maar je alsnog pcos kan hebben, gezien het onregelmatig menstrueren maar het niet met elkaar hoef te maken te hebben.
    Kortom ik zit nog steeds in afwachting..

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Eisprong kan ook afschuwelijk zeer doen,had vorige maand een eisprong met 2 follikels en lag zwetend op de grond en zag ook echt even zwart voor mijn ogen.

Als je bij de gyn geen echo krijgt, kun je er wel om vragen. Of als de eisprong nu verwacht is, dat je volgende week tussen dag 5 en 7 dpo laat prikken op progestron.

Snies vindt dit leuk.
  5. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Dankje!
    Ik weet dat ze inderdaad behoorlijk pijn kunnen doen, en gezien de buikpijn nu ook minder aan het worden is zou het zomaar kunnen.
    Maar nadeel is gewoon dat je met een onregelmatige cyclus en het beeld van pcos in je hoofd bij elk steekje en pijntje vanalles gaat denken.
    Heb wel ovulatietesten gebruikt, maar ook die kunnen vals positief worden met pcos etc.
    Dus op de gok gewoon seks gehad.

En hiervoor heb ik expres weinig tot geen seks gehad dus bij elk pijntje wist ik toch dat kan niet van een zwangerschap zijn dat zijn de hormonen.
    Maar als je weet dat je ook zwanger kunt zijn dan ben je er helaas veel meer mee bezig onbewust. :(

Deel Deze Pagina