steken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Liesben, 15 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hoi,

Ik ben morgen 6 weken zwanger. Nu heb ik sinds gisteren steken linksonderin, heel hoog in de lies zeg maar. Ik heb ze best vaak eigenlijk. Niet heel pijnlijk, meer irritant. Geen buikpijn, geen bloedverlies.
    Ik dacht eerst aan hele vroege bandenpijn, maar ik heb het de hele dag. Ook vannacht, als ik rustig lig.
    De steken zijn heel kort, soort korte golfbeweging.
    Herkennen jullie dit? Of raden jullie toch aan even contact op te nemen met de dokter/gyn/verloskundige?
    In mijn overvolle hoofd kom ik namelijk niet verder dan een buiten baarmoederlijke zwangerschap namelijk...alhoewel ik denk dat je dan meer pijn en/of bloedverlies zou moeten hebben..
    Heel soms voel ik ze ook in mindere mate rechts, dat stelt me wel iets gerust.

2. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb inmiddels contact gehad met zowel de assistente van de poli gyn als met de verloskundige. Beide kunnen er niet zo heel veel van maken, maar denken toch dat het een beetje het klaarmaken van mijn lichaam is. Als het een BBZ zou zijn, dan zou de pijn toe moeten nemen, en dat is niet het geval. daarbij is het ook niet echt een symptoom van een BBZ. Het is niet eens echt pijn. Alleen die steekjes, heel irritant. Bij pijn en/of bloedverlies moet ik wel contact opnemen. logisch. Inmiddels dus wel iets gerustgesteld. Toch zou ik het op prijs stellen als een van jullie ook jullie idee wat dit zou kunnen zijn zouden willen delen met mij ;)

3. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik denk dat het je darmen zijn die je voelt, de peristaltiek van de darmen veranderd in de zwangerschap. Dit kan gaan van traag (obsipatie) tot snel (diaree) dit heeft te maken met de hormoon veranderingen. En links zit het laatste deel van de darm voordat het richting uitgang gaat.

Imke

Deel Deze Pagina