Ongesteld of niet? Graag advies

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Etaner, 28 mrt 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Etaner

    Etaner Nieuw lid

    28 mrt 2024
    2
    0
    1
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik heb jullie advies/hulp nodig.
    Op 14 maart eisprong gehad (gevoeld en getest)en die dag ook gezellig geweest met mijn partner. Ik heb een koper spiraal. Nu voel ik zo nu en dan daar beneden eens of de touwtjes nog goed zijn. Een paar dagen na 14 maart dit weer gedaan maar de touwtjes waren veel langer. Dit zorgt natuurlijk voor veel onzekerheid. Na deze ontdekking maar gewacht op mijn menstruatie. Ik heb al maanden een LF van 10 dagen. Volledige cyclus van 28 dagen.

    Nu is het zo dat mijn menstruatie zou komen op 24 maart. Dit is niet gebeurd dus begonnen met testen voor de zekerheid. Al een aantal testen gehad die negatief waren. Op 2 testen een vaag tuur streepje te zien maar die beschouw ik ook als negatief. Nu ben ik 26 maart begonnen met spotting van bruin verlies na het plassen. Ik dacht mijn menstruatie is begonnen. Helaas zette dit niet door. Nu vandaag 28 maart is het bloedverlies veel groter maar het gekke is dit is alleen na het plassen! Mijn maandverbandjes zijn al die tijd al schoon geweest. De test was vanmorgen negatief.

    Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt? Moet ik dit beschouwen als menstruatie of als tussentijdse bloeding? Zo veel vragen. Ik heb in iedergeval voor aankomende dinsdag een echo gepland om mijn spiraal te controleren, maarja mijn gedachtes snappen dit allemaal niet zo goed!
     
  2. Shalom

    Shalom Bekend lid

    15 jan 2024
    794
    505
    93
    Het klinkt aardig logisch. 14 maart positieve ovulatietest is 16 maart eisprong, met lf van 10 dagen is 26 maart menstruatie. Zo te horen komt die wat anders op gang dan je misschien gewend bent. Elke cyclus is weer anders of kan weer anders zijn.

    Goed dat je een echo hebt voor plaatsbepaling van de spiraal.
     

Deel Deze Pagina