Hallo dames, Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Op 29 september ben ik bevallen van onze zoon. Toen een paar dagen nog wat bloedverlies gehad, maar was eigenlijk al snel over. Op 26 november had ik ongesteldheidsbuikpijn waarna ik een heel klein beetje helder bloed in mijn inlegkruisje had, daarna echter niks meer. Toen toch maar begonnen met de pil (ik wou starten op de eerste dag van mijn ongesteldheid maar weet dus niet zeker of dit het was). De dagen erna eigenlijk geen bloedverlies meer gehad. Nu sinds afgelopen maandag mijn eerste stopweek weer. Vandaag weer ongesteldheidsbuikpijn en nu had ik wat 'oud' bloed in mijn maandverband. Wel meer als de vorige keer, maar was ook weer eenmalig. Nu weer niks meer. Is dit dan nu mijn ongesteldheid? En is de pil nu weer safe als ik aan de volgende strip begin? Ik wil niet het risico lopen gelijk weer zwanger te zijn.. Tot nu toe met condoom gevreeƫn dus zou goed moeten zitten, maar kan ik deze nu weer opruimen? Ik hoop dat iemand mij wat meer duidelijkheid/zekerheid kan geven.. Anders volgende week misschien HA bellen als dit nog steeds geen ongesteldheid is?
Als je blind begint, is de pil vanaf de tweede strip veilig. Dus na deze stopweek ben je veilig. Een echte ongesteldheid krijg je niet nu je aan de pil bent, in de stopweek krijg je een onttrekkingsbloeding en dat is dus wat je nu hebt. Het duurt ongeveer 3 maanden voor je lichaam gewend is aan de pil, dus het kan best dat je nu heel kort 'menstrueert' en bv straks ineens langer en heftiger, heel normaal.