tenger gebouwd zijn

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Purpose88, 2 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Purpose88

Purpose88 Lid

2 jun 2016
    64
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik wil over een paar maanden mijn spiraal laten verwijderen en heb samen met mijn vriend een kinderwens :) Ik ben nogal tenger gebouwd en mijn bmi is niet hoger dan 18.5

Nu weet ik van mijn moeder dat ik vroeger al erg tenger was en dat ze nooit kon slagen bij normale winkels voor kinderkleding. Ook als baby zat ik altijd iets onder het lijntje. Aan de huisarts heb ik dit ook gevraagd of dit een probleem is maar volgens haar zijn er genoeg dunne vrouwen die zwanger raken.

Hebben sommige vrouwen hier ervaring mee en maak ik mezelf te druk of zou dit een reële angst kunnen zijn?

2. tomnaat

tomnaat Actief lid

8 jun 2008
    384
    0
    16
    huismuts,mamsie
    Zuid-holland
    Hier iemand van 1.68 en 47.5 kilo.
    Ook nooit dik geweest alleen met zwangerschappen hihu.
    Eerste 2 tot 61.5 kilo 3e 80 kilo en de laatste 88 kilo.
    Helaas binnen een half jaar alles weer kwijt.

Wel ben ik van mening dat we alles beter voelen dus misschien vaker bang zijn dat het fout gaat.

3. Kitsune

Kitsune Actief lid

30 mrt 2016
    449
    0
    16
    Ik ben ook tenger en had een BMI van 18 (nu 18,5 na 12 weken). Toch heel snel zwanger geworden en er is nooit door iemand een probleem van gemaakt. Ik merkte wel dat ik tijdens mijn zwangerschap veel honger had - misschien maakte mijn lichaam reserves aan?

Kortom: lijkt me irreële angst.

4. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Hier ook een BMI van 18 :) geen problemen met het zwanger worden... (wel met het blijven, maar dat ligt niet aan mijn BMI ;) )

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Als je ondergewicht hebt, kan het zijn dat je cyclus daarop reageert. Dat je bijvoorbeeld geen eisprong krijgt, omdat je lichaam in een soort van spaarstand staat. Dan zou je wat hulp nodig hebben en is zwanger worden moeilijker.

Als je een mooie cyclus met eisprong hebt, heb je evenveel kans als ieder ander.

6. Purpose88

Purpose88 Lid

2 jun 2016
    64
    2
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties...de tijd zal het leren ;)

7. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    ik ben 158cm en voor ik zwanger werd van de eerste woog ik 44kg, was in 2 rondes zwanger.
    Nu weeg ik 51kg en zit in ronde 6

Onder en overgewicht zouden je cyclus kunnen beïnvloeden maar dan merk je dat ook aan de duur van de cyclus.

Ik zeg, geen zorgen maken en gewoon genieten van het zwanger worden :) tenger zijn zal geen probleem zijn, tenzij je echt ongezond ondergewicht hebt

Deel Deze Pagina