Niet ongesteld na stoppen minipil

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Debski, Jul 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Debski

Debski Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Hallo,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, ik ben 4 weken na mijn bevalling met de minipil begonnen omdat ik bv gaf. Tijdens het slikken van de minipil ben ik helemaal niet meer ongesteld geweest. Nu 6 maanden later omdat ik ben gestopt met de bv ben ik ook gestopt met de minipil, dit is nu 2 weken geleden maar ik ben nog steeds niet ongesteld geworden!

Is dit normaal? Ben ik misschien weer zwanger?

2. Debski

Debski Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Kan iemand mijn vraag beantwoorden a.u.b.?

3. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi debski,\

Je ziet vaak dat na het stoppen van de pil je cycles weer even op gang moet komen dit kan een half jaar duren.
    Je kan met je normale anticonceptie starten, blind, maar je kan ook wachten tot dat je eerste menstruatie is geweest. Houd er rekening mee dat je eisprong eerder komt dan je menstruatie dus wil je nog even wachten met uitbreiding van je gezin, gebruik dan wel een vorm van anticonceptie.

Groetjes imke

4. Debski

Debski Fanatiek lid

Nov 23, 2006
    1,502
    0
    0
    Koerier
    Maastricht
    Eerste slikte ik de diane 35 (Die heb ik 7 jaar geslikt!), ik was na het stoppen meteen dezelfde maand zwanger. Daarom vind ik het zo vreemd dat het nu zo lang duurt.

Heb een zwangerschapstest gedaan maar die was negatief.
    Nu is het alweer bijna 3 weken geleden dat ik gestopt ben met de minipil, ik denk dat ik volgende week maar beter eens naar de dokter kan gaan?
    Iemand zei me dat zij bloed afnemen om te kijken naar de hormoonspiegel?

Share This Page