Ola, Het kan door het weer komen hoor, die koude droge lucht doet ook geen goed. Maargoed, mijn gezicht is droog waar ik creme op smeer. Mijn scheenbenen zijn droog, die krab ik van ellendigheid kapot, maar hetgeen wat nog het meeste pijn doet zijn mijn handen. Als ik van mijn handen een vuist maak, dan springen de wondjes erin. Handcreme werkt niet echt geweldig, het prikt verschrikkelijk en 2 minuten later begin het te branden en moet ik het er weer vanaf wassen. Nu mijn vraag, wie weet het middel om weer lekkere zachte handjes te krijgen?
Handcreme van Nivea helpt wel goed bij mij, en bodybutter als handcreme gebruiken Ik heb zelf graag bodybutter van bodyshop en helpt supergoed tegen schrale plekjes !
Ik doe het altijd als ik er last van heb net ff wat extra na het douchen en savonds voor ik naar bed ga Succes! hoop dat t bij jou ook helpt!
Uierzalf bij de apotheek raadde ze deze aan, neutrogena: Neutrogena Handcreme Ongeparfumeerd (50ml) - Drogisterij.net
ik heb dat ook gehad!!bij mij bekomen ze nu pas na 4 a 5 weken en kan alleen maar zeggen blijven smeren wat ook help als je veel water gebruik handschoenen aan doen want van warm water kan het ook open springen.bij mij attans en niet te vaak je handen wassen
oh mijn handen zijn ook heel droog.. heb overal bloedende knokkels op mn vingers.. tsja helaas was ik mn handen extreem vaak (werk op een kdv).. en nog geen wondermiddel gevonden..
hoi meiden, ook ik heb hier last van en werk ook nog in de zorg..mijn handen scheurden open en branden flink..kon er wel om janken zo pijn..huisarts gegaan en heeft mij cetomacrogol en cutivate gegeven (hormoonzalf) maar dit werkt wel fijn en anders veeeeeel vaseline gebruiken ongeparfumeerd..
Tot een paar winters geleden had ik hier ook extreem last van, met zware eczeem en blaren tot gevolg. Sindsdien smeer ik mijn handen (en voeten) 's avonds altijd in met vaseline. Wel vet, maar het helpt hartstikke goed. Overdag gebruik ik veelal Nivea Rescue handcreme (creme voor extreem droge handen). Ik heb zelfs een tube in mijn handtas zitten. Ik heb geen last van droge handen meer.