Hallo, Ik ben bijna 27 weken zwanger en voor de vierde keer tijdens mijn zwangerschap is de schimmelinfectie teruggekomen. Voor mijn zwangerschap heb ik er nooit last van gehad. Morgen moet ik dus de huisarts bellen voor een vierde kuur. Ik heb iedere keer een zalf gehad die ik een week lang moest opsmeren. Van mijn verloskundige hoorde ik dat zij meestal hoort dat vrouwen van die eitjes krijgen, dus daar zal ik morgen naar vragen. Ook vraag ik denk ik om een behandeling voor mijn man, want ik heb het idee dat ik steeds weer besmet raak door hem. Waar ik mee zit is dat ik me zorgen maak dat ik nu alweer medicijnen moet gebruiken. Zowel de dokter als de apotheek zeggen dat het geen kwaad kan, maar ik blijf er niet gerust op. Komt het vaak voor dat vrouwen meerdere kuren nodig hebben? Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Hallo, Vervelend die schimmelinfecties. De medicaties kan echt geen kwaad. In de zwangerschap veranderd de zuurtegraag in de vagina waardoor je vaker last van hebt. Goed plan om je man ook te laten behandelen. Groetjes Ineke
Dank je wel voor je reactie! Fijn dat dit er is. Ik ga morgen maar weer eens de dokter bellen, hopelijk voor de laatste keer.