Goedemorgen, Ik heb een vraag. Ik heb gisteren de intake gehad met de kraamzorg. Tijdens het gesprek kwamen we erop dat mijn dochter de eerste 2 /3 maanden naast mijn bed heeft geslapen in de kinderwagenbak. Nu zei zij dat dit niet mag. Of ledikant, of echt een wieg. Maar niet in de kinderwagenbak. Is dat echt zo? Zijn dat nieuwe regels? Het is toch weer een behoorlijke uitgave om dan een aparte wieg te moeten kopen voor die paar maandjes.
Hoi hoi, De meningen zijn verdeeld. Iedereen gaat daar anders mee om. Het verschilt per kraamcentrum en ook nog per kraamverzorgende. Kraamcentra die strikt de protocollen en veiligheidsvoorschriften volgen, zullen het afraden. Maar jullie beslissen wel zelf hoor. Als jullie het prima vinden, zeg dat dan tegen de kraamverzorgende en die zal dat respecteren. Er zijn kartonnen wiegjes te koop voor 60 euro. Op internet te vinden. Dat is echt een goed alternatief en niet zo duur. Zijn eu gekeurd. Heb je plaats voor het ledikant op je kamer? Lees eens wat na op internet. Als je de bak gebruikt, dan wel met kap naar beneden, en zonder dekje van de kinderwagen maar met een lakentje en dekentje. Groetjes Adrienne