Nekpijn/hoofdpijn en verkouden

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Baileyy, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Hoi verloskundigen,

Even twee vraagjes. Ik zit in week 9 van mijn zwangerschap.
    Ik heb al heel lang een blessure aan mijn schouder en af en toe ontzettende nekpijn en hoofdpijn door spierverharding. Eerder slikte ik dan Diclofenac. Dat mag nu niet dat weet ik.

Wat kan ik wel gebruiken of doen om het te verminderen?
    Teveel paracetamol is toch ook niet goed? En 1 innemen helpt bij mij niks.

Vraag 2: Ik ben snipverkouden. Gebruik al 4 dagen kinderneusspray. Maar las dat dat niet heel goed is en ik het niet langer dan 5 dagen mag gebruiken. Wat kan ik wel doen wat helpt?
    Zo'n vicks inhaler? Of iets anders tegen verkoudheid? Homeopatische middelen?

Ik kan alleen nog maar met mn mond open ademen, best irritant.

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Paracetamol mag in de zwangerschap 8 per dag kan geen kwaad. Je kan evt. met deze klachten ook naar een osteopaat gaan, die kan ook verlichting geven.

Voor de verkoudheid mag je zoutoplossing gebruiken, vicks mag ook, ga anders even naar de apotheek en haal daar wat kan je meteen vragen of het mag in de zwangerschap, hun zijn goed up to date.

Groetjes Ineke

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Dankjewel voor je reactie! Ga morgen naar de apotheek. Ik had begrepen dat je juist niet zoveel paracetamol mocht hebben? Alleen heel af en toe.

Naar een osteopaat ben ik al eens geweest, hielp helaas niet..

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ja je mag echt tot 8 paracetamol per dag. Liever minder natuurlijk, maar soms kan het even nodig zijn.

Mirjam

5. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.643
    1.444
    113
    Dankjewel!

Deel Deze Pagina