na stoppen met pil 4 maanden regelmatige cyclus nu 3 maanden niet meer ongesteld...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ccbloom, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 ccbloom, 12 nov 2010
    Laatst bewerkt: 12 nov 2010
    Wie herkent dit?

Ik ben nu 30 en in maart 2010 gestopt met de Nuvaring. Mijn man en ik besloten om eerst te wachten op een paar regelmatige cyclussen voordat we zouden proberen zwanger te worden. Na 4 regelmatige cyclussen met wel enkel licht bloedverlies besloten we er in juli toch echt voor te gaan. Sindsdien ben ik begin september nog een keer 1 keer licht ongesteld geweest en nu al meer dan twee maanden niet meer. Ik ben ondertussen begonnen met temperaturen, maar daar is geen kaas van te maken. Ik twijfel nu of ik al richting huisarts moet of gewoon het een heel 'pilloos' jaar moet uitzingen. Zijn er meer die dit probleem hebben (gehad)?

2. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    Hoi CCbloom, hier ongeveer dezelfde situatie
    Ik ben rond maart/april gestopt met de pil. Eerste keren een vry regelmatige cyclus (ongeveer van 37 dagen), maar iedere maand duurde het langer. Nu zit ik inmiddels al op dag 81. Heb 2 week geleden om advies gevraagd aan myn huisarts, maar hier werd toch echt gewoon gezegd dat het echt wel een jaar kon duren....
    Wacht dus maar geduldig af, frustrerend vind ik het wel om niet te weten waar je aan toe bent.

3. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Rrianne,

Bedankt voor jouw reactie. Ik heb ook een vermoeden dat mijn huisarts hetzelfde zou zeggen. Ik had in verschillende forums al wel gelezen, dat dat dat ook wel de standaard regel is. En ik vind eigenlijk ook wel dat ik het een jaar de tijd moet gunnen, aangezien ik 13 jaar lang geprobeerd heb om niet zwanger te worden. Maar frusterend is het inderdaad wel. Vooral omdat er geen pijl op te trekken is en vriendinnen en collega's nu allemaal om de haverklap zwanger blijken te worden/ zijn. Daar wordt je dan toch wel wat onzeker/ ongeduldig van... Dus afwachten dan maar. Ik hoop dat jouw cyclus ook weer snel op gang komt!

Groetjes

4. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    euh.. ik neem aan dat je al een zw.test gedaan hebt om een zwnagerschap uit te sluiten?!

Anders zou ik idd s naar de ha gaan.. zeker omdat je eerste cyclussen wel regelmatig waren.. is he twel vreemd dat dit ineens gestopt is..

misschien kan hij je snel weer op de goed rit helpen..

5. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    EUH.. Rianne.. zwngerworden kan idd wel een jaar duren, maar wat zei je ha dan over je cyclus?? heeft hij je hier niets voor gegeven of moest je daar ook maar gewoon op wachten??? Dat zou ik niet accepteren.. Succe smeiden.. lijkt me vreselijk die onzekerheid zo...

6. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ CCbloom, dat is ook zo, ik ben ook ruim 10 jaar aan de pil geweest. Ik vond het ook erg vreemd, dat in het begin het toch aardig leek te gaan en ik inmiddels toch al 82 dagen wacht op een menstruatie. Ik had in myn hoofd dat myn cyclus steeds korter zou worden, maar niet dus! Idd het lijkt nu alsof iedereen om je heen zwanger wordt (ik denk dat dat gewoon komt omdatje er nu mee bezig bent), myn collega heeft net 3 maand geleden een MK gehad en is toch binnen 2 maand weer zwanger.
    Ik ben sinds vorige week begonnen met temperaturen (misschien dat ik dan toch wat zicht op myn cyclus krijg). Lees hier op het forum dat er ook veel meiden zijn die ondanks hun onregelmatige cyclus wel ovu-testen doen. Ik wil hier toch nog even mee wachten tot mijn cyclus wat regelmatiger is.

@ Ichtus, dat het een jaar zou kunnen duren, daar had ik absoluut rekening mee gehouden. Maar wat jij beschrijft; eerst een vry regelmatige cyclus en nu opeens al 2 maand (in het geval van CCbloom) wachten, dat vond ik ook vreemd.
    Vandaar dat ik de HA heb gebeld, maarjaa dit was haar antwoord. Moest er rekening mee houden dat het een jaar kon duren voordat myn cyclus weer wat op de rails was.
    Die onzekerheid vind ik ook echt niks.

7. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik zit inmiddels net in ronde 3 ben in juni gestopt weer met die rotpil. na 105 en 52 dgn hoop ik dat het nu weer korter mag worden ben wel begonnen met mestruasan die zou de cyclus regelmatiger maken haha en hopenlijk korter dusssss ik ben benieuwd. maar het is gewoon dikke sh*it als het zolang duurt weet er alles van helaas. Maar niet getreurd ook met een onregelmatige cyclus zoals die van mij kun je kinderen krijgen duurt alleen effies wat langer want ik heb vorig jaar een zoon gekregen.
    Succes iedereen

8. Rrianne

Rrianne Fanatiek lid

5 nov 2010
    2.614
    0
    36
    @ Ingrid, menstruasan is van A.vogel toch? Ben benieuwd of het werkt. Ik heb inmiddels vitaminen van de Gezondheidswinkel gehaald speciaal voor de vrouw (hier zit monnikspeper) in. Ben benieuwd of ik hier baad by heb.

9. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

je kan een cyclus over slaan heb ik wel eens begrepen.
    Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid!

10. ccbloom

ccbloom Lid

12 nov 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Ichtus, ja ik heb al een aantal zwangerschapstesten versleten en deze geven toch echt aan dat ik niet zwanger ben...

Ik heb de laatste twee maanden de multivitamine "Zwanger Worden" van de Etos gebruikt. Volgens meerdere reacties op forums zou dit je cyclus regelmatiger maken. Nou, bij mij werkt het in ieder geval niet... Nu overgestapt op Puur mama van VSM. Deze slikte ik de eerste maanden. En bijgeloof of niet, toen was mijn cyclus in ieder geval wel regelmatig(er). Ik heb ook wel eens gehoord dat theunisbloemolie helpt voor een regelmatige cyclus, maar dat durf ik toch niet zo goed. Er is toch een soort van discussie dat dit misschien miskramen tot gevolg zou hebben.

Temperaturen geeft ook niet echt veel duidelijkheid. Ik zet iedere dag braaf om 7 uur mijn wekker (zelfs in het weekend), maar op dit moment lijkt mijn grafiekje meer op een hartslag dan op een duidelijke eisprong, zo vaak schommelt hij tussen hoog en laag. Misschien dat ik volgende week toch maar eens ovulatietestjes ga bestellen. Misschien dat ik dan mijn eisprong er uit kan halen....

Deel Deze Pagina