Ongesteld op bruiloft, primolut

Discussion in 'Zwanger worden' started by mroz, Apr 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mroz

mroz Bekend lid

Mar 11, 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Ik wil jullie even mijn situatie voorleggen, ik twijfel zo. In feb 2014 ben ik gestopt met de pil en nu gaan we voor ons eerste kindje. We trouwen op 30 mei en mijn NOD ligt nu op 27 mei. Ik wil echt niet ongesteld zijn op onze bruiloft, lijkt me zo'n gedoe met naar de wc gaan en de huwelijksnacht natuurlijk. Nu heb ik vandaag primolut bij de huisarts gehaald om de menstruatie uit te stellen, maar dit mag ik niet slikken als ik zwanger ben omdat het een miskraam kan opwekken. Ik moet 3 dagen voor mn NOD beginnen met slikken, maar ik ben bang dat als ik dan een negatieve zwangerschapstest heb dit niet per se betekent dat ik niet zwanger ben omdat je dan nog vrij vroeg test. Het is natuurlijk een optie om deze maand condooms te gebruiken, maar ik wil natuurlijk eigenlijk zo snel mogelijk zwanger worden...
    Wat zouden jullie doen? En heeft iemand hier misschien ervaring mee? Alvast bedankt :)

2. Annemoon

Annemoon Bekend lid

Apr 4, 2013
    816
    0
    0
    Vooral heel druk met werk, mijn glaskunst, de neef
    Oost NL
    Ik was ongesteld op m'n trouwerij en het maakte voor de sfeer en gezelligheid niets uit. We waren toen officieel nog niet begonnen, dus dat scheelde in teleurstelling natuurlijk wel.
    En misschien al wel vaker gehoord, maar over het algemeen is de huwelijksnacht niet heel actief hoor. Sommige mensen gaan uitgebreid enveloppen openen etc, maar wij waren om 03.00 blij dat we in bed lagen na een super gezellige lange dag!

3. mroz

mroz Bekend lid

Mar 11, 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Wat je over de huwelijksnacht zegt kan ik me helemaal voorstellen, haha. Maar als ik net ongesteld ben moet ik gewoon iedere 2 uur naar de wc om mijn tampon te verwisselen. Dat lijkt me zo handig, en dan met een grote witte jurk...

4. Frass

Frass Lid

Apr 13, 2014
    47
    0
    6
    Utrecht
    Je kan ook bloed laten prikken om te kijken of je zwanger bent. Een negatieve zwangerschapstest betekend inderdaad niet altijd dat je niet zwanger bent.

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Bloed prikken doen ze niet zo snel denk ik..

Ik zou die maand dan gewoon een maandje overslaan.. Misschien niet zo leuk, maar denk dat dat wel de makkelijkste oplossing is.

Wij hebben wel een spetterende huwelijksnacht gehad;) lijkt me een beetje anticlimax als je dan ongi bent:cool:

6. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik zou ook overslaan zodat je zonder zorge de menstruatie kunt uitstellen:)

7. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik zou in dit geval ook condooms gebruiken en deze ronde even overslaan.
    Lijkt me vreselijk om op zo'n dag ongesteld te zijn.

Maar je bent vanaf februari gestopt? Daarna wel redelijk regelmatig? Anders kan het natuurlijk zijn dat je NOD later is.

8. Astrid040

Astrid040 Bekend lid

Feb 4, 2011
    652
    252
    43
    Ik denk: Het leven loopt zoals het loopt.
    Ik ben ook afgelopen jaar getrouwd, maar ik heb er niks anders voor gedaan of gelaten. En de dag was top! Als ik ongesteld was geweest had dat niks uitgemaakt, natuurlijk wel even uitkijken met de jurk. :)
    Ik werd ongesteld halverwege de huwelijksreis, maar ja, daar ga ik geen hormonen voor slikken hoor.

9. MvanL

MvanL Bekend lid

Sep 24, 2013
    993
    0
    0
    Ik was 1,5 maand voor mn bruiloft gestopt met de pil
    Ik dacht met mn stomme kop dat ik iedere maand dan op de zelfde dag ongesteld werd ook zonder pil (na 11 jaar) hahah

Ik werd de avond voor mn bruiloft ongesteld en heviger als ooit
    Maar wat ik dacht is de moord onder die jurk zie je niks dus gwn een boxer aan getrokken, tampon in en maandverband in mn boxer voor als ik evt geen tijd had om te plassen haha

De huwelijksnacht waren we zo moe dat toen we snachts om 4 uur bij het hotel aan kwamen we de champagne nie eens opdronken maar gewoon gingen slapen hhah

De week erna heb ik gwn de lingerie nog eens uit de kast getrokken en hebben we de huwelijksnacht dubbel en dwars ingehaald ;)

Dus heel vervelend was het niet
    Tis maar nt hoe veel waarde je hecht aan je huwelijks nacht ;) overdag een keer een tampon verwisseleln vond ik niet zo erg dan had ik even een momentje voor mezelf zonder mensen die foto's wilde en aan me zaten te plukken hahaha

10. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Je cyclus is misschien nog niet helemaal regelmatig? Dus dan lastig te voorspellen wanneer je precies ongesteld zou moeten worden.
    Ik zou geen maand over willen slaan en daarmee kans verspelen dat je zwanger trouwt! Maar snap je dilemma..

Mijn ervaring was dat ik precies op mijn NOD ging trouwen... En wat gebeurde er? Ineens had ik een lf van 16 dagen. Enige keer ooit! Mijn lichaam had het dus zelf begrepen dat het even een paar dagen moest wachten.
    (dat ik daardoor dacht zwanger te zijn was minder leuk, en ongesteld je huwelijksreis in was ook niet je van het, maar toch ;))

Veel plezier in elk geval!

11. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Tampon verwisselen met mijn jurk was echt een no-go. Ik had een hoepelrok eronder en kon niet eens normaal op de wc zitten. Mijn zus moest me helpen met mn jurk omhoog houden en dan kon ik achterstevoren (dus gezicht naar de spoelknop zeg maar) op de wc gaan zitten:D
    Ik wilde dus ook echt niet ongi zijn tijdens de bruiloft. Maar ik slikte toen nog de pil. Na de bruiloft wel meteen gestopt;)

12. Pitahaya

Pitahaya Niet meer actief

Ik zit een beetje met hetzelfde. Ik ga ook trouwen en ook ik heb primolut thuis liggen. Maar ik heb pcos en wil eigenlijk niet mijn lichaam weer omgooien met de hormonen.
    Ik heb zoiets van: Als ik precies ongesteld ben op de bruiloft, dan is dat maar zo. Ik ga niet mijn hormoonhuishouding verknallen met pillen. Bovendien moet je er dan ook weer om denken dat je die pillen slikt op je bruiloft. Nou, dan kan ik net zo goed ff een tampon verwisselen...
    Ik denk er niet zo moeilijk over. Huwelijksnacht is er dan niet. Of wel... maar dan terwijl ik ongesteld ben. Ja, dat is dan maar zo. Ben al 9 jaar samen met vriendlief dus hij snapt het wel.
    Tuurlijk, zou fijner zijn als het zo uit komt dat ik dan misschien zwanger ben of gewoon niet ongesteld, maar de natuur is de natuur....

13. Niandra

Niandra Actief lid

Sep 19, 2013
    311
    1
    16
    Heb in precies dezelfde situatie gezeten. Zou 5 dagen voor bruiloft ongesteld worden (regelmatige cyclus), dus wilde in eerste instantie Primolut gebruiken, had het ook al gekregen van de huisarts. Maar toen dacht ik ook, wat als ik in die ronde wel zwanger was geraakt en dan begon met Primolut, waardoor ik misschien een miskraam zou krijgen? Ik wilde het er niet op wagen. En droomde stiekem ook van een postieve test vlak voor de bruiloft. Dus een ronde veilig vrijen wilde ik ook niet, we waren ook al lang bezig waardoor ik ongeduldig was.

Uiteindelijk werd ik maar niet ongesteld, en een heleboel witte testen later werd ik OP de ochtend van m'n bruiloft ongesteld. Langste cyclus ooit. Flinke teleurstelling natuurlijk. Had voor de zekerheid de super tampons gebruikt in combinatie met maandverband plus.
    Het ging wel goed gelukkig. Was even een gedoe met het verwisselen op de wc steeds, maar het lukte me wel. Dus op de dag zelf heb ik er weinig last van gehad, er komt zo veel op je af dat je niet eens bij je ongi stilstaat.
    De volgende dag gingen we op huwelijksreis naar Jamaica en daar baalde ik wel ontzettend van de ongi natuurlijk. Als ik het over zou kunnen doen, zou ik die maand veilig hebben gevreeen en Primolut gebruikt hebben.

14. MvanL

MvanL Bekend lid

Sep 24, 2013
    993
    0
    0
    Ik had ook een hoepelrok van 1,20 doorsnee dus een erg grote maar kon makklijk naar de wc in mn 1tje haha de hoepels zijn hartstikke buigzaam en hoepel onder de kin en het gign allemaal goed haha heb die dag 8 tampons verwisselt ging perfect ;) haha

15. casey86

casey86 Actief lid

Dec 22, 2013
    179
    1
    18
    NULL
    NULL
    In het eerste trimester kan de primolut nog niet zoveel kwaad. Zou voor de zekerheid een test doen op de dag dat je zou beginnen met slikken. Is hij negatief kun je gewoon gaan slikken. Fijne dag gewenst!

16. mroz

mroz Bekend lid

Mar 11, 2014
    515
    438
    63
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Omdat we nog niet lang bezig zijn, mijn cyclus nog niet echt regelmatig is en ik echt 100% wil genieten van de dag, hebben we toch besloten om deze maand condooms te gebruiken zodat ik met een gerust hart primolut kan slikken :)

17. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Dat lijkt me verstandig :)

Misschien is het een ideetje om die cyclus wel ovutesten te doen, om je ei op te sporen.
    Dan weet je wanneer je NOD is en misschien hoef je niet eens primolut te slikken wanneer je NOD ruim voor of na de bruiloft valt. Dan zou je die maand dus ook gewoon kunnen benutten.

Share This Page