Mirena en overtijd?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Love85, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Love85

Love85 Lid

28 mei 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 22 januari jl. een mirena spiraal laten plaatsen, op de laatste dag van m'n stopweek. Daarna ben ik ongesteld geworden op de dag dat ik dat als ik de pil nog zou slikken dat ook geworden zou zijn, 7 febr. Menstruatie was wel vele malen lichter, maar helaas wel veel pijnlijker. De keer daarna was ik ook op tijd met m'n menstruatie, 4 maart. En daarna ook weer binnen de tijd, 26 maart. Vier jaar geleden ben ik bevallen van een dochter en het jaar daarna heb ik geen anticonceptie gebruikt, en ook toen had ik een regelmatige cyclus.
    Nu ben ik echter al zo'n 10 dagen 'overtijd'. Ik vraag mij af of dit komt door de mirena of dat er een kans is dat ik zwanger zou kunnen zijn? Op internet lees ik vooral dat sommige vrouwen 'na een tijdje' geen menstruatie meer hebben bij gebruik van een spiraal, maar ik vraag me af na wanneer dat dan ongeveer is? Al vrij snel dus of pas na een jaar of wat?
    Ik hoop dat sommige van jullie hier ervaring mee hebben die jullie met mij willen delen.

2. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij mij werd de mirena destijds gezet tijdens de menstruatie.
    Vanaf het zetten heb ik daarna 5 jaar geen bloed meer gezien, ging dus extreem snel.

Als je twijfelt zou ik gewoon een test doen voor alle zekerheid. Maar grote kans dat het gewoon de mirena is die zorgt voor het uitblijven van je menstruatie.
    Kan best zijn dat je straks wel nog eens een bloeding krijgt, hoor altijd zulke verschillende verhalen. En zeker de eerste maanden kan het nog wisselvallig zijn werd me verteld bij het zetten.

3. mar77

mar77 Bekend lid

10 okt 2010
    534
    129
    43
    Ik heb na het zetten bijna geen noemenswaardige menstruatie meer gehad. Alleen wat bruinverlies elke maand, tijdens het afvegen na het plassen zeg maar.

4. Love85

Love85 Lid

28 mei 2013
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga er maar van uit dat het door het spiraal komt, maar aangezien het dan de eerste keer zou zijn dat m'n menstruatie uitblijft denk ik dat ik volgende week toch een test doe. Gewoon voor de zekerheid :) Dan hoef ik volgende maand ook niet te stressen!
    xx

5. Tum83

Tum83 Niet meer actief

Hoi Love 85.
    Ik heb ook geen noemenswaardige menstruatie meer gehad na het plaatsen van het spiraal. Wel af en toe een zw test gedaan voor de zekerheid. Maar de kans dat je zwanger wordt met een Mirena spiraal is zo minuscuul klein....

6. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb afentoe wat bruinverlies gehad meer niet.
    zwanger met mirena is eigenlijk onmogelijk gezien het op 3 manieren
    zwangerschap voorkomt maar je houdt altijd uitzondering he:D

gewoon testen

7. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Ik heb 5 jr een spiraal gehad en netjes iedere maand een menstruatie gehad, tussen de 25 en 37 dgn!
    Met de mirena kun je wel degelijk zwanger raken net zoals met alle andere ac middelen.

8. Celes1986

Celes1986 Lid

28 apr 2014
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit had ik ook idd!

Deel Deze Pagina