Mijn dochter is nu 9 maand en drinkt nogg steeds ongeveer om de 3 uur. Ook snachts. Gelukkig slaapt ze na het drinken gelijk weer verder. Maar toch breekt het me op om al 9 maand zo slecht te slapen. Ik ben echt vermoeid. Ik kom smorgens bijna mn bed niet uit. Zijn er ook dingen wat ik kan proberen waardoor zijmisschien toch iets langer kan slapen?
Hoeveel krijgt ze overdag binnen aan melk en vast voedsel? Is het echt honger of wil ze gewoon graag even bij mama zijn? Weet niet of ze nog bij jullie op de kamer ligt? Als ze op haar eigen kamertje ligt, zou je kunnen kijken of papa haar ook kan troosten. Of papa een keer een flesje gekolfde melk laten geven zodat jij door kan slapen? Overigens lees je vaak dat negen maanden sowieso een "lastige" periode is qua slapen dus misschien niet zo handig om nu dingen te gaan proberen.. Maar snap dat je heel moe bent!
Wat ze binnen krijgt aan melk weet ik niet want ze drinkt alleen live. Op een andere manier drinken lukt nog niet. We hebben ongeveer het ritme als volgt: 8.00 uur opstaan en ontbijten half plakje brood met boter 10.00 uur bv en naar bed 11.30 uur wakker en dan fruit ongeveer een half stuk fruit 13.00 uur bv en naar bed 14.30 uur wakker en een hslf stukje brood met boter 16.00 uur bv en naar bed 17.30 uur avond eten. Dan krijgt ze groente en aardappel en een paar hapjes yoghurt 19.00 uur bv en naar bed 22.00 uur bv 01.00uur bv 04.00 uur bv 07.00uur bv ik denk wel dat ze echt dorst heeft. Op een andere manier dan laten drinken is ze niet te troosten. Ik heb me er ook wrl bij neergelegt dat ze de eerste tijd nog wel snachts wil drinken. Maar het is echt vermoeiend. Ik val om 4 uur dan ook onder het voeden in slaap waardoor ze de rest van de nacht bij ons in bed slaapt. Ik heb ook overwogen haar naar haar eigen kamertje te laten gaan. In de hoop dat ze dan beter slaapt. Maar omdat ik denk dat het wel echt dorst is lijjt heg me ook heel lastig om steeds uit bed te moeten. Hoe slapen jullie kindjes?
hier is ze toen snachts ook weer veel gaan drinken rond die tijd, nu wordt het gelukkig weer minder. wat me wel opvalt is de 3x slapen overdag, maar ik neem aan dat ze dat nog nodig heeft.
Hier werd het richting 1 jaar langzaam wat minder. Zaten toen op 5/6x borstvoeding. Ben het bij beide toen ook wat meer gaan sturen en zaten we al snel op 3/4x. Bij de jongste rond 15 maanden 's avonds laat alleen troosten en geen bv. s Nachts wel voor m'n eigen gemak En langzaam is ze het zelf gaan minderen en nu slaapt ze sinds kort klokje rond.
Hoe doe je dat dan dat sturen? De tijden tussen de voedingen wat rekken? En als ik dat overdag probeer krijg ik dan juist niet dat ze dat dan snachts inhaalt? Of zou ze dan per keer meer gaan drinken zodat ze langer vol zit?
Mijn zoontje deed het ook.. 2 a 3 keer per nacht en dan dronk hij ook echt maar het brak me ook enorm op. We hebben hem toen 1 nachtje laten huilen omdat hij gewoon genoeg moet hebben aan wat hij overdag binnen krijgt en sindsdien hoeft hij geen voeding meer Soms nog wel wat gemopper, speentje erin, aaitje over de bol en hij slaapt weer verder! Héérlijk! Al zitten we nu wel echt in een fase dat we soms 5 x per nacht eruit moeten om even te troosten maar daar kan ml ook bij helpen en het gaat toch sneller dan weer te moeten voeden.. Oh en ik ben anti-laten-huilen maar ik was het die avond een beetje zat, ik was zo moe! Maar achteraf ben ik er wel blij mee
hier in het begin ook, en dan keek ik ook op de klok en dacht, pffff nog maar 3 uur geleden. Speentje geprobeerd, maar dat blieft hij niet. Nu slapen we samen en kijk ik gewoon niet meer op de klok. Dat was hier de oplossing
Samen slapen en niet op de klok kijken hielp voor mij ook echt enorm. Maar nu na 18 mnd echt we, moe hoor. Het wordt wel minder, over het algemeen drinkt dl nu 1x per nacht. Met hier en daar een slechte of goede nacht
Dames, ik weet niet hoe jullie het volhouden, maar respect! Hier heb ik echt veel problemen door het slaapgebrek, net als TO. En dat na 5,5 maand al helaas. Wij gaan dit weekend proberen zl in zijn eigen kamertje te laten slapen, kijken wat dat brengt.
Bij ons was op het eigen kamertje slapen de oplossing. Nu hoeven we er maar 1 keer per nacht uit. Ik denk dat we wakker van elkaar werden en als ze wakker was en ze hoorde mij, dan wilde ze ook eten. Nu wordt ze vast nog wakker, maar kan zelf verder slapen.