Hoe lang na ovulatie tot NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Henkelien, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henkelien

Henkelien Lid

28 mei 2012
    61
    0
    0
    Hoi dames!

Even een vraagje, hoe veel dagen zitten er tussen je ovulatie (heb getest dus weet wanneer hij was) en je NOD?
    Ik dacht altijd 14 dagen, is dat altijd zo?
    Vorige ronde was dat wel zo bij mij, maar kan dat elke keer verschillen? Weet namelijk nog niet heel goed of ik regelmatig ben of niet, is pas ronde 2 na 10 jaar aan de pil. Eerste ronde overigens na 29 dagen ongi.

Iemand ervaring hiermee?
    :(

2. Chaii

Chaii Niet meer actief

Er zit altijd 14 dagen tussen eisprong en je NOD.
    Uitzonderingen daar gelaten..
    Als je onregelmatig bent komt dat meestal door je eisprong die onregelmatig springt.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    #3 Bouwjaar1979, 25 jul 2012
    Laatst bewerkt: 25 jul 2012
    Dit is dus volgens mij niet waar.
    Het schijnt te kunnen variëren tussen de 10-18 dagen.

Ik heb eenmaal 12 en eenmaal 17 dagen gehad, meestal is het 15 dagen. Ik dacht dat het binnen een persoon meestal niet heel veel varieert

4. lolsmurf

lolsmurf Actief lid

5 jun 2012
    404
    35
    28
    NULL
    NULL
    Bij mij nu 2 keer 12 dagen tussen eisprong en NOD. Ik heb geen ovu testen gebruikt maar mijn eisprong was duidelijk te voelen.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ongeveer 14 dagen maar het kan liggen tussen 12-16 en er zijn altijd uitzonderingen. Wanneer de LF te kort is, is er onvoldoende tijd voor de eicel om zich te delen en daarna goed in te nestelen. Hiervoor is behandeling nodig.

Onregelmatigheid ligt in bijna alle gevallen aan het onregelmatig springen van het ei.

6. Henkelien

Henkelien Lid

28 mei 2012
    61
    0
    0
    oke thanks allemaal... dan verwacht ik nod gewoon vrijdag... spannend!

7. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Spannend Henkelien:D Ga je vrijdag ook testen of al eerder??
    Ik zal iig voor je duimen op een positieve test!!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Inderdaad. Een luteale fase is gemiddeld 14 dagen en verschilt van vrouw tot vrouw. Een luteale fase (fase tussen eisprong en NOD) is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt. Ook kun je de ene cyclus een luteale fase hebben van bijvoorbeeld 13 dagen en de volgende van 12 dagen.

9. Henkelien

Henkelien Lid

28 mei 2012
    61
    0
    0
    He Nicolientje, heb de hele tijd kriebels om te testen, maar wacht tot zondag. Heb er met man over gehad en hij zegt wacht maar even af, als je niet ongesteld wordt vrijdag of zaterdag dan testen we zondag samen. Wel verstandig natuurlijk, maar heb wel ongeduld en let op alle symptomen. Heb laatste dagen (week) veel witte afscheiding en beetje krampjes. Gister weer wat meer, vandaag wat minder. Ben dus echt heel benieuwd, maar hoop er maar niet te veel op, kan het ook niet tegenvallen. Maar dat zal het dan denk ik toch wel doen :(

Houd jullie op de hoogte.

En jij vandaag je beste dag al goed benut??? ;)

10. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Inderdaad heel verstandig om te wachten met testen. Je maakt jezelf anders alleen maar gek! Toen wij net begonnen was ik helemaal geobsedeerd en zocht ik overal wel iets achter. Toen ik de eerste keer negatief testte was dat zo'n teleurstelling dat ik het meteen een beetje van me af heb geschoven. Ik zit pas in ronde 3 maar ben gelukkig nu wel wat nuchterder, al blijft het nagelbijten tot de NOD;)

Enne.....de beste dag zeker goed benut haha;) Rond de eisprong iedere dag of soms wel twee keer en de rest van de maand om de dag zoiets. Ik wil nog niet aan de ovu-testen.....

Ik zal dit weekend voor je duimen meid!:D

11. Henkelien

Henkelien Lid

28 mei 2012
    61
    0
    0
    He, ook voor jou breken dus weer spannende weken aan! Voor ons is het ook pas de 2e ronde, heb deze keer wel ovutesten gebruikt, en goed geklust! Ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Wil idd geen teleurstellingen, lijkt me niet fijn. De 'rode' teleurstelling is al zat.

Nou we zien het wel! Thanks voor het duimen, tot snel!

12. Melia

Melia Actief lid

20 jul 2012
    121
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Henkelien, ben nu met mijn 3e poging bezig en het wachten op mijn nod valt echt zwaar. Mijn man werkt in het buitenland en we kunnen helaas niet elke ronde benutten en de ronde die tot nu tOekraïne hebben benut zijn niet geluk. Mijn nod is as maandag. De symptomen zijn zo opvallend vandaag getest: negatief. Mijn borsten zijn erg pijnlijk en bultjes op de tepelhof en donkerder van kleur en als ik de tepels knijp dan komt er doorzichtige es witte spul uit. Verder erg moe en een beetje buikpijn meer aan de baarmoeder. Ik had gehoopt op een licht streepje maar helemaal wit is niet echt hoopgevend.
    Groetjes, Melia

13. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Hoi Melia, ik zit nu ook in ronde 3:) Het is erg vervelend als je niet iedere ronde ervoor kunt gaan:( De symptomen die jij beschrijft komen erg overeen met wat ik voel (behalve de vloeistof die uit je tepels komt). Dat klinkt toch wel erg hoopvol;) Dat je nu negatief hebt getest wil absoluut nog niets zeggen meid!!! Er zijn vrouwen die zwanger zijn en pas twee weken na hun NOD positief testen. Ik zou mezelf niet te gek maken en maandag nog een test doen:)
    Ik zal iig voor je duimen op een positieve test maandag:)

14. Henkelien

Henkelien Lid

28 mei 2012
    61
    0
    0
    He Melia, ik zou ook zeggen, zolang er geen rood is, is er nog hoop! Heb ook vaker gelezen dat sommige vrouwen later/langzaam HCG aanmaken, dus ik zou zeggen 'heb geduld' en doe later nog eens een test. (Niet dat ik zo'n geduldige ben hoor...) Succes, en we horen graag van je!

Ben vandaag (nod) nog niet ongi geworden, maar heb zo'n voorgevoel dat ie morgen komt, kan toch niet in ronde 2 al raak zijn. (maar ik hoop natuurlijk stiekem van wel...) We zullen t zien. Kan natuurlijk ook dat mijn LF langer is deze maand? Had eisprong vandaag precies 14 dagen geleden (zo precies als ik t weet dan)...... Pfff dat wachten.

Deel Deze Pagina