Pffff ik vind het ook verschrikkelijk. Voelt vies, gaat irriteren, jeuken en uiteindelijk zelfs pijn doen. Nu 3 weken geleden bevallen en gebruik sanature, dat is helemaal van katoen. Gaat nu een stuk beter maar ben zo blij als ik weer tampons mag gebruiken.
Ik gebruik sinds twee maanden de menstruatiecup en ik vind het echt fantastisch! Ik kan het iedereen aanraden. (Al hoop ik natuurlijk wel dat ik hem heel snel 9 maanden lang niet nodig ga hebben.)
Hier idem. Heb een hekel aan ongesteld zijn, zo'n gedoe dus slik lekker de pil door. Zelf vind ik maandverband ook erg onpraktisch, niet lekker zitten en vies dus tampons. Dan heb ik nergens last van, ideaal.
Nu we toch zo lekker schaamteloos in meerdere topics bezig zijn heb ik een vraag . Herkennen jullie dit? Als ik heftig vloei gebruik ik naast mijn tampons just in case een inlegkruisje tegen doorlekken. Nu verschoon ik op zo een heftige dag zeker elk uur mijn tampon. Als het dan tijd is te verschonen zie ik op het inlegkruisje dat ik al wat bloed ben verloren maar als ik de tampon er dan uithaal is hij nog niet vol met bloed (nog 50% wit zeg maar). Zal ik te kleine tampons gebruiken en zal het bloed in het inlegkruisje langs de tampon zijn gegaan of absorberen tampons sowieso niet voor 100%?
Anders namelijk: Beide.... Voor mijn zw: overdag tampons en snachts maandverband. Nu: Maandverband..ik heb na mijn bevalling mijn eerste menstruatie pas op 8 maanden na de bevalling gekregen, vloeide veel en toch was het anders dan ervoor een tampon voelt niet meer zo comfi als eerst.
Sinds ik een koperen spiraal heb verlies ik heel veel bloed. Ik gebruik daardoor dus de eerste 2 dagen tampons en maandverband tegelijk. Daarna 3 dagen tampons en als ik bijna niet meer vloei de laatste dag(en) dan gebruik ik maandverband. Ik vind tampons op het eind van de ongesteldheid echt heel pijnlijk. O en snachts overigens altijd maandverband aangezien je een tampon niet langer dan een paar uur in mag hebben! Je hebt dan kans op bepaalde ziektes! Een hele nacht een tampon dragen is dan al te veel uur achter elkaar.
Ik gebruik altijd tampons. Ik ben gelukkig nooit zo erg ongesteld dat ik me ieder uur moet verschonen. Op het einde van mijn menstruatie (dag 4) gebruik ik een inlegkruisje.
Brrr, maandverband ... Het kraakt, het ruikt en als je na een tijdje gezeten te hebben opstaat voelt het alsof je de Niagra Falls in je broek hebt. Lang leve de tampon!
Altijd tampons. Ik haat maandverband. Nu voorlopig even niks en ik hoop dat ik na mijn bevalling gewoon weer tampons kan gaan gebruiken. Uiteraard als ik weer menstrueer, niet in de kraamtijd.
Ik gebruik(te) maandverband. Kon na de bevallingen een tijdje geen tampons meer verdragen. En ik vloeide zo erg dat ik altijd bang was om door te lekken, dus ik had hoe dan ook wel tampons gebruikt. Nu weer terug bij de tampons. Ik bloed niet zo erg meer gelukkig. Vooral met warm weer zit maandverband niet lekker en ik ben altijd bang dat je dan ook iets ruikt als je een rokje of jurk draagt
Ik gebruik voornamelijk tampons zonder plastic. Van merken als OB vind ik dat de boel alsnog klef aan doet en niet fris ruikt. In de nacht wel eens een verbandje erbij maar wederom de plastic vrije varianten zijn zoveel frisser en comfortabeler.
Ik herken het en ik blame het aan een kind gebaard te hebben. Denk dat het niet goed afsluit ofzo? Dat het er langzaam langs gaat.
Tampons. Altijd gedaan ook. Ik vind maandverband zo vies voelen...ieeehhhw. Hebben jullie trouwens ervaring met de tampons van Yoni? Die zijn van biologisch katoen. Ik gebruik geen anticonceptie en sinds de geboorte van de jongste is mijn menstruatie heel kort geworden. 2,5 dag en het is wel weer voorbij.
Tampons van biologisch katoen lijken mij wel wat. De eerste dagen gebruik ik altijd de super, met goed opletten lukt het dan om niet door te lekken. Later is de mini goed genoeg.
Menstruatiecup. Maar de eerste 1 tot 2 dagen een tampon (zo'n Ob ding voor de nacht die helemaal uitvouwt) plus maandverband want ik bloed dan echt als een rund.