Ongesteld, wat gebruik jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Boommm, 2 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat gebruik je?

1. Tampons

107 stem(men)
    48,9%
  2. Maandverband

82 stem(men)
    37,4%
  3. Menstruatiecup

14 stem(men)
    6,4%
  4. Nooit ongesteld

5 stem(men)
    2,3%
  5. Anders

11 stem(men)
    5,0%
  1. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.292
    1.129
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Nu nog tampons en/of maandverband (maandverband soms naast de tampon in het geval dat ik niet op tijd kan verschonen op de meest heftige dag/dagen). De heel lichte dagen enkel maandverband. Dan is de mini ook ietwat onprettig om in te brengen.

Maar buiten de periodes dat ik zwanger wil worden (en dat werd ik heel snel, nu ff afwachten op latere leeftijd): Mirena spiraal (sinds 2001)! Die ga ik, hoop ik, ook een week of 6 à 7 na nr. 3 weer gebruiken! Wat een geweldige uitvinding, nooit meer ongesteld.

2. Vintage35

Vintage35 Bekend lid

7 mei 2015
    909
    885
    93
    Een menstruatiecup!!! Topding!!!
    Had ik 20 jaar eerder moeten doen. Wat een verademing.

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Altijd maandverband.
    Een vriendin van een vriendin van mij heeft doodziek in het ziekenhuis gelegen, waarschijnlijk door het gebruik van tampons.
    Ik gebruik ze dus niet, hooguit tijdens het zwemmen op vakantie. Maar die krengen lopen altijd vol met water en gaan dan ongelooflijk zeer doen. En doe echt m'n best met inbrengen.
    Vind het ook ranzig btw dat m'n handen onder het bloed zitten, wat een geklieder zeg..

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik had altijd last van megamenstruaties: een tampon + maandverband en dan nog ieder half uur moeten verschonen, omdat ik anders doorlekte. tampons wilde ook niet altijd ivm verzakkingen.

Na goed overleg is baarmoeder verwijderd en verzakkingen geopereerd, dus wordt ik nu niet meer ongesteld. Als ik dan dit topic lees denk ik: wat een verademing!

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Dat vind ik ook veel. Ik meestal om de vier uur.

6. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik gebruik meestal tampons en als ik niet thuis ben (dus in een toilet waar ik niet direct mijn handen kan wassen voor mijn broek terug op te trekken) wikkel ik mijn wijsvinger in een wc-papiertje. Ik heb alleen die vinger nodig om het goed in te brengen, dus echt geklieder wordt het niet en mijn handen zitten er niet onder. Dan een beetje met negen vingers mijn kleding fatsoeneren en meteen mijn handen wassen.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb dat met tampons ook, maar nu met de cup totaal niet meer, echt ideaal ding. Voor de zekerheid gebruik ik dan ook wasbaar maandverband, maar cup heeft nog nooit gelekt.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.759
    113
    Ik had besloten dat als al mijn maandverband op is (had ooit eens een voorraad gekocht bij een aanbieding) dat ik dan overga op wasbaar maandverband. Dus ik heb ongeveer een week geleden een bestelling gedaan, wel uit het buitenland dus zal wel even duren tot het er is natuurlijk. Ik ben erg benieuwd. En ja, er zullen vast mensen zijn die het vies vinden, maar dat maakt me niets uit. Volgens mij is het juist hygiënischer dan "gewoon" maandverband omdat je wasbaar maandverband sneller verwisselt dan de gewone.

9. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.759
    113
    Dat is wel heftig zeg, vraag me af hoe dat kan eigenlijk? Heb het twee keer geprobeerd en wist toen gelijk dat het niks voor mij is. Daarbij ook pijnlijk vanwege mijn zwakke bmh. Wat een vervelende dingen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113

Ik heb wasbaar maandverband omdat ik allergisch reageer voor veel merken gewoon maandverband en tampons. Vind het zeker niet viezer, alleen het wassen vind ik niet heel fijn ofzo. Draai er meestal een gebruikte handdoek omheen en gooi het dan gelijk in de wasmachine (eigenlijk zou je het eerst in koud water moeten spoelen, maar dat doe ik niet altijd. Ga in elk geval geen emmertje met vieze maandverbanden op mijn badkamer plaatsen). Ik verschoon het inderdaad sneller dan gewoon maandverband. Dat moet ook echt wel naar mijn idee.

11. NSpreeuw

NSpreeuw Actief lid

26 apr 2017
    112
    15
    18
    Vrouw
    De eerste dagen gebruik ik een cup in combi met een wasbaar inlegkruisje, daarna alleen de cup. De eerste dagen moet ik, behalve 's morgens, soms overdag de cup nog wel eens een keer extra legen, maar meestal red ik het wel tot het douchen 's avonds. Dus dan is ie ook zo weer schoon en geen gepruts met vieze handen e.d.

12. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.759
    113
    Echt superfijn! Hier lichte menstruaties dus daar bof ik ontzettend mee.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Wilden ze dat wel gewoon doen of heeft dat je wel wat overredingskracht gekost? Ik slik nu de pil, dan is het redelijk onder controle te houden, maar ik ben er ook altijd enorm ziek van en heb het ook zo erg. Voor mij zou het zeker ook een reden zijn om mijn baarmoeder een keer te laten verwijderen. Maar dat is niet bepaald een simpele ingreep dacht ik?

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Lijkt mij ook wel vrij veel, maar volgens mij verschilt het écht heel erg per persoon. Ik denk dat ik heel veel geluk heb. Ik ben altijd heel licht (en ook maar een paar dagen) ongesteld. Ik wissel meestal wel om de 4 uur, maar meer voor het idee dan dat dat nodig is. Ik denk het ik het qua bloedverlies makkelijk zou redden met 1 tampon per dag.

15. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.381
    21.759
    113
    Ik verschoon dus ook regelmatig omdat het moet/zo hoort/hygiënisch is, maar zeker niet omdat het nodig is.

16. fafa

fafa Niet meer actief

Dan trek je er dus eigenlijk altijd halfdroge tampons uit? Dat lijkt me dan ook weer naar.

Ik verschoon tampons pas als ik ze voel lekken. Dan glijden ze makkelijk naar buiten, hahaha. Ik denk dat dat zo'n 2 uur duurt.

17. Ansji

Ansji Niet meer actief

Maandverband.

Krijg tampons er niet behoorlijk in helaas. Soms lukt het met zo'n inbrenghuls maar vind ze niet prettig zitten.

Ik verschoon in het begin van mijn menstruatie ieder 2 uur.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Haha ja klopt, maar dat gaat gewoon goed hoor, doet geen pijn ofzo. Je mag ze ook maar een bepaalde tijd laten zitten toch (anders heb je kans op TSS), dus ik zal wel moeten als ik tampons wil blijven gebruiken ;).

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, werd voorgesteld door de gyn zelf. Dit ivm dat ik toen bijna 41 werd en wanneer ik over een paar jaar de overgang in zou gaan mijn menstruaties vermoedelijk nóg heftiger zouden worden (kan dat dan? Ja dat kon volgens gyn :() Maar hier ook verzakkingen geopereerd, die ik weer moet na laten kijken, aangezien ik volgens mij weer een terug heb, Ingreep viel mij 100% mee trouwens.

20. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Oh kijk. Ik wist niet eens dat dat een optie was. Wel balen dat je nu weer ene verzakking hebt. Ik wist ook niet dat het nog erger kon pff. Ik ben nu 33, dus wacht nog wel even. Maar dit lijkt mij zeker een optie voor als ik inderdaad tegen de 40 loop. Bedankt voor je reactie!

Deel Deze Pagina