Als het allemaal wat langer duurt..

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Mama04, 13 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Hoi dames,

Wij zitten momenteel in ronde 8 voor een 2e kindje. Ik weet dat er 'gemiddeld' een jaar voor staat, en dat het bij sommige stellen echt jaren duurt (echt diep respect, lijkt me vreselijk!) maar goed het wachten blijft gewoon moeilijk en de teleurstelling elke maand... Zou het ook wel fijn vinden om een praatgroepje te hebben voor meiden die ook al wat langer bezig zijn en die kon ik niet vinden, vandaar dat ik dacht laat ik eens een topic openen. Om elkaar te steunen en ervaringen uit te wisselen! Dus voel je je geroepen, klets dan gezellig mee :)

2. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Niemand?? :)

3. SnowAngel

SnowAngel Niet meer actief

Hey
    Ik praat graag met je mee
    Zitten in ronde 36 voor een eerste kindje
    Hebben 2x een miskraam gehad😔
    Bij het ziekenhuis is gebleken dat mijn baarmoeder en eierstokken geen afwijkingen hebben, wat erg fijn is natuurlijk!!!
    Moeten nog even wachten wat er uit het semen onderzoek gaat komen, en dan eens zien of er iets is of niet
    Zit wel de hele tijd van, wie weet is het raak deze ronde, maar ik verwacht er niks meer van.. ben al 36x teleurgesteld dus wachten steeds maar rustig af en als het raak is dan merken we het vanzelf wel😊

4. Imona

Imona VIP lid

8 feb 2014
    5.301
    3.882
    113
    Hoi. Ik in ronde 23. Heb 10 juni curettage gehad vanwege miskraam. Ik slik clomid. Anders heb ik geen eisprong. Dit is de 4e ronde met clomid. De 3e ronde was het raak. Maar uiteindelijk dus miskraam. Ik moet over een week ongesteld worden. Maar ga morgen lekker 10 dagen op vakantie dus maak me er dit keer niet druk om. Zie het wel als ik weer terug ben.

5. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Hey meiden!

Snowangel: Jeetje meis ronde 36. Wat ontzettend naar voor jullie. En wat verdrietig van de miskramen. Heel fijn dat jouw eierstokken en baarmoeder er goed uit zien! Ik heb ook al zo'n onderzoek gehad vanwege behoorlijke medische problemen in mijn vorige zwangerschap. Wil dat wel toelichten in pb ben anders bang voor herkenning ;) Ik hoop op goed nieuws voor jullie deze maand!

Imona: Jullie geduld wordt dus flink op de proef gesteld. Wat naar dat wachten! En heel verdrietig van je miskraam. Geniet van je vakantie! Hopelijk gooed nieuws bij terugkomst :)

Ik ben zelf mama van een zoontje, maar mijn nieuwe partner en ik willen graag samen nog een kindje. Gisteren en eergisteren had ik smileys op mijn cb test. Dus goed geklust en nu wachten :) Binnenkort krijg ik een oproep voor de gyn. In mijn vorige zwangerschap is er iets heftigs gebeurd waardoor er misschien kans is op beschadigingen. Heb wel al een echo gehad van baarmoeder en eierstokken en dat zag er mooi uit gelukkig! Maar vanwege mijn medische verleden worden we eerder doorgestuurd. Dus ben benieuwd! Had vorige ronde een heeeele lichte test maar uiteindelijk wel ongesteld geworden.

Hopelijk snel goed nieuws voor ons allen! Gebruiken jullie ook ovulatie testen?
    Fijn weekend!

6. SnowAngel

Zelf gebruiken wij geen ovulatie testen, ik doe dagelijks mn temp nemen

Fijn dat jou baarmoeder enz er toen ook goed uitzagen is toch altijd wel een opluchting!! Als je wilt mag je het wel sturen in pb daar sta je vrij in!
    Hopelijk is het raak voor je deze ronde

Imonawat naar dat je een miskraam heb gehad en dat je clomid neemt voor een eisprong op te wekken, hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat je komende zwangerschap goed!!

7. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal!

Woow, en ik mezelf maar zorgen maken omdat ik "al" in ronde 8 zit :$
    Wat zijn jullie al lang bezig, Imona & SnowAngel, wat frustrerend moet dat zijn..

Hebben jullie wel een regelmatige cyclus? Die is bij mij namelijk ver te zoeken.. Zelf ben ik wel weer begonnen met temperaturen, in de hoop toch een keer regelmaat terug te kunnen vinden hierin.

8. SnowAngel

Welkom mikjeee
    vervelend van je niet regelmatige cyclus, maar zie dat je vanaf feb. Ben gestopt met de pil misschien dat het daar nog iets mee te maken heeft?
    Dat je lichaam nog aan het ontpillen is.. hopelijk kan je door middel van temperaturen toch wat meer regelmaat vinden binnen je cyclus

De mijne is wel enigzinds regelmatig ook wat betreft mn luteale fase, loopt ook wel allemaal redelijk gelijk
    Dit is hoe mijn cyclus is van afgelopen jaar😉

Bijgevoegde bestanden:

9. SnowAngel

Afgelopen avond bloed verloren😔
    Sooo... hello ronde 37

10. Mama04

Mama04 Niet meer actief

SnowAngel: Zal je een deze dagen even een pb sturen! Is een beetje lang verhaal dus moet er wel even voor gaan zitten dan hihi. Ik hoop voor jou ook echt op geluk deze keer! Zo verdrietig allemaal lijkt me, zoveel geduld moeten hebben! Lees net dat je ongesteld bent geworden. Wat ontzettend kl*te! Valt niet mee allemaal. Lekker van je af schrijven hoor! Digi knuf!

Mikjeee89: Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Wij lopen dan gelijk, ik zit ook in ronde 8 nu. Spannend. Het kan inderdaad nog veel erger zoals je al zei. En ronde 8 voelt al lang, laat staan als je nog langer bezig bent! Hopelijk ook snel een posi test! Mijn cyclus is behoorlijk regelmatig! Soms enkele dagen verschil, maar meer ook niet. Is nu meestal 32 dagen.

Hoe voelen jullie je als je hoort dat iemand anders wel zwanger is? Ik hoorde vanavond dat mijn neef vader wordt. Hoop toch we; dat hij veranderd is, want wat ik nog weet roken hij en zn vriendin beiden maar blijft het niet alleen bij een sigaret... Dus hopelijk wel z'n leven verbeterd. Moet altijd wel ff slikken, het steekt toch altijd wel. Hebben jullie dat ook?

11. SnowAngel

Neem je tijd, en stuur maar wanneer je het wilt hoor
    In het begin toen ik hoorde dat iemand zwanger was, was ik eerlijk gezegd best jaloers afentoe omdat ik ook zo graag wil
    Maar tegenwoordig kan ik het allemaal beetje van me afzetten en heb ik zoiets van ja ach nja leuk voor je, maar daar is alles ook wel een beetje mee gezegd eigenlijk.. kan er alleen niet zo goed tegen als die mensen dan ook nog heel blij en vrolijk alles gaan vertellen of laten zien ofzo, maarja kan het ze ook niet kwalijk nemen want ze weten natuurlijk niet dat wij al meer dan 3jaar proberen zwanger te raken

12. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Kan mij heel goed voorstellen dat het erg moeilijk is om anderen dan zo blij te zien. Zolang als jullie al wachten lijkt mij echt killing. Hoop snel op een mooi wondertje voor jullie! Kan je er verder wel met je naaste omgeving over praten? Lijkt me heel prettig.

13. SnowAngel

Er zijn er 2 die weten dat we zwanger proberen te raken en die weten nu ook dat we bij het ziekenhuis zijn geweest, maar verder weten ze niks
    Ik praat er ook niet over met andere we houden het voor ons zelf
    Als we straks wel zwanger mogen raken geven we liever iedereen goed nieuws en niet dat alles eromheen

En bij jou/jullie?

14. Mikjeee89

Mikjeee89 Bekend lid

20 feb 2016
    561
    8
    18
    NULL
    NULL
    Balen, SnowAngel ! :(

Bij mij zal het zeker met het ontpillen te maken, althans dat hoop ik dan maar. Hopelijk komt er snel wat meer regelmaat in!

Bij ons weten maar weinig mensen dat we bezig zijn. 1 bevriend stel (kwamen per ongeluk erachter, toen vertelden ze dat zij ook bezig waren, inmiddels bij hun de kleine op komst, januari uitgerekend) en 2 vriendinnen van me. Verder hoort iedereen het wel als het zover is :p
    Tot nu toe kan ik het nog aardig verdragen om al die zwangere mensen om me heen te zien, maar dat baalgevoel begint al wel lichtelijk te komen:p

15. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Mikjeee89, Hopelijk heb je snel een wat regelmatigere cyclus inderdaad. Lijkt me lastig! Fijn dat het je nog niet zo veel doet, andere zwangere vrouwen. Mijn geduld begint nu dus echt op te raken haha. Ik kletste ook mee in andere groepjes, maar ik ben van iedereen daar het langste bezig en ondertussen raakte de een na de ander zwanger, en ook al binnen 1 maand of 3/4 maanden. Merkte dat ik daar niet goed tegen kon omdat ik zelf al langer bezig ben. Werd er verdrietig van elke keer. Heb die groepen dus even op een lager pitje gezet. Ik gun het alle meiden heel erg, maar het doet me gewoon pijn, dan denk ik waarom zo snel en bij ons wil het niet? Daarom ook dit topic geopend. Voelt toch meer als 'lotgenootjes' ofzo :) Kletst toch nét even anders dan meiden die pas net zijn begonnen...

SnowAngel: Ik zal je zo even mijn verhaal sturen. Hier weten ook niet veel mensen het. Ik heb het toevallig vorige week aan mijn moeder verteld. Maar dit vanwege dat wij dus doorverwezen worden en ik het wel fijn vind het te kunnen delen. Het deed me dus wel goed, vond het fijn mijn ei kwijt te kunnen. Mijn ouders waren ook heel erg betrokken bij mijn vorige zwangerschap door alle ellende. Weet wel dat dit 'veilig' is bij ze. Ik ga voor je duimen meis, dat jullie deze maand meer geluk hebben! Hebben jullie zo onwijs verdient na dat lange wachten! 💗

Ik zit nu 2/3 dpo. Ben benieuwd deze maand! Mijn zoontje is nu naar school, ik ga nog even liggen zo, ben zo moe. Hij slaapt tegenwoordig best slecht en wordt paar keer per nacht wakker. Ik hou dat best een tijdje vol maar begint me nu toch wel wat op te breken. Dus even mijn rust pakken vandaag.

16. SnowAngel

Mama04; ik heb je bericht gelezen woow echt heftig!😲
    Hopelijk is het raak voor je deze ronde, en gaat alles helemaal goed!!

Mikjee, blijf positief je cyclus komt helemaal goed hoor het ene lichaam heeft wat langer tijd nodig om zn ritme te krijgen dan het andere
    En mocht je je echt 'zorgen' bijv maken dan kan je altijd nog naar de huisarts gaan om het te laten onderzoeken

17. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Ik snap er dus geen snars van. Dacht dat mijn eisprong geweest was maar ga nu twijfelen. Verloor vanmiddag weer wat vruchtbaar slijm wat eerst weg was en mijn testjes lijken alweer wat op te lopen. Vaaaaag. Was al zo blij met een vroeg ei. En Cb gaf wel een smiley donderdag en vrijdag 😓

18. SnowAngel

Daarom dat ik mijn temperatuur elke ochtend meet.. je temp gaat namelijk omhoog na je ei
    En met ovulatie testen kan het zijn dat je een piek krijgt.. en waardoor je dus denk dat hij springt, terwijl het dan alsnog niet springt en je dus op die manier dan alsnog je ei zou kunnen missen
    Enigste nadeel met temperatuur meten is dat je pas weet dat je ei is geweest NA je eisprong.. omdat dan je temp omhoog is natuurlijk
    Maar als je wilt kan je ook en, en gebruiken dus ovulatie testen om streepjes te kijken/of smileys en temp. Om te checken of hij echt gesprongen is

19. Mama04

Mama04 Niet meer actief

Mijn vruchtbaar slijm is weg en ook was mijn test vanmorgen weer lichter. Dus piek is gewoon geweest vorige week :) Had verder vanmiddag ineens wat lichte menstruatiekrampen. Ben benieuwd. Volgende week donderdag heb ik mijn eerste gesprek bij de gyn! Opzich wel een fijne datum, want ik weet dan waarschijnlijk wel of ik zwanger ben en anders kan ik aangeven dat we aan ronde 9 beginnen. Mijn zoontje zijn vanmiddag heel plotseling uit het niets: "Mama, jij hebt een baby in je buik." Heel spontaan, apart! ;)

Hoe gaat het met jou/jullie nu?

20. ikkehouvanjou

ikkehouvanjou Actief lid

9 feb 2011
    388
    0
    16
    Heej

Ook al lang bezig . Ik 4 jaar.. lang he..

Deel Deze Pagina