Hallo, Op 8 augustus jl. werd ik voor het eerst ongesteld na het stoppen met de pil. De duur van de cyclus was 40 dagen. Op 7 september ben ik weer ongesteld geworden. Cyclus van 30 dagen. Die dag heb erg last van krampen gehad. Zo erg dat ik bij het plassen die nacht, zo naar er van werd dat ik bij het opstaan flauw ben gevallen. Ik heb toen 4 dagen matig gevloeid, even een dag of 2 niet en daarna voor zeker nog wel een week hevig gevloeid. Het is nu 9 november en ben sinds 7 september niet meer ongesteld geworden en ben volgens de zwangerschapstest ook niet in verwachting. Ik weet dat het even kan duren voordat de cyclus weer goed op gang komt. Ik heb zeker 11 jaar de pil geslikt. Maar 9 weken is toch wel erg lang? Is het misschien verstandig om naar de huisarts te gaan, of moet ik toch nog even geduldig afwachten. Groetjes Sandra
HOi sandra, Je mag het nog afwachten, dit zal het advies ook zijn van de huisarts. Het kan wel een jaar duren voordat je weer een regelmaat krijgt in je cyclus. Wat je wel kan vragen aan de huisarts is of hij je eenmalig een medicijn kan geven om je lichaam te helpen om een menstruatie op tewekken. Op de hoop dat je lichaam het dan weer oppikt. Imke