hormonen en stemming

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marian, 12 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Mijn man wil de mmm niet in, wat er ook gebeurt...
    Ik heb mij daar in principe bij neergelegd, maar vraag mij iets af.

Even een korte uitleg;

In zijn vorige relatie konden hij en zijn vrouw geen kinderen krijgen, door verminderde vruchtbaarheid en de combinatie tussen hun beiden. Ze zijn toen de mmm ingegaan. Na twee pogingen liep hun relatie stuk.

Nu is het zo dat hij door wat hij heeft meegemaakt in zijn vorige relatie hij gewoon heel stellig is. Hij zegt dat een vrouw van de hormonen die ze krijgt toegediend zogezegd een andere vrouw wordt. Niet helemaal natuurlijk, maar qua stemmingen enzo. Hij is gewoon heel erg bang dat mijn stemmingen om zullen slaan door gebruik van bepaalde hormonen die je nodig bent bij de verschillende behandelingen.

Nu is mijn vraag, wat zijn de ervaringen van diegenen die al in de mmm zitten? Is het echt zo erg met stemmingswisselingen??

Alvast bedankt,

Marian

2. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Die vraag kun je beter aan mijn man stellen ;)
    Hoe ik het zelf heb ervaren?
    Idd last van stemmingswisselingen, voel(de) me soms down en was soms niet redelijk! Mijn man kreeg idd regelmatig een snauw van me. We wisten van tevoren dat dit eraan zou kunnen komen. We konden er dus rekening meehouden. Maar ik moet erbij zeggen: het is niet bij iedereen zo hoor. Sommige hebben echt NERGENS last van.

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ik heb dus nergens last van!!!!!
    niks nada noppes en hoor mijn man ook niet klagen....misschien dat de medicijnen daarom niet zo snel aanslaan bij mij?? :(
    heeel misschien moet ik hormonen gaan spuiten,volgens mij is dat ook heftiger dan clomid,dus het hangt er ook een beetje vanaf watvoor hormonen je krijgt.
    En iedereen reageert natuurlijk anders erop.

Stel dat het ervan komt dat je aan de hormonen moet,dan zou je het 1 keertje kunnen proberen en kijken hoe je erop reageert.
    En als je man gillend wegrent dan weet je dat je moet stoppen ;)

Maar lijkt mij dat een relatie niet alleen door die hormonen stuk loopt,vooral omdat het van tijdelijke aard is.(en je weet waar je het voor doet)

En daarbij,als het niet wil lukken het zwanger worden,dan brengt dat natuurlijk ook de nodige stress met zicht mee,wat funest voor je relatie KAN zijn. en als daar dan nog die rondvliegende hormonen bijkomen....

Hopelijk blijft dat ons gespaard....

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Zijn relatie is ook niet door die stemmingswisselingen stukgelopen hoor, zijn vrouw is er vandoor gegaan met een ander! En dat terwijl ze midden in de mmm zaten.

Blij om te horen dat het niet voor iedereen geldt, die stemmingen.

Marian

5. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tis eigenlijk te vergelijken met iemand die zwanger is, de een heeft nergens geen last van terwijl de ander 9mnd lang ziek en onderweg is en behalve dat een humeur heeft om op te schieten.

van de ervaringen van andere weet ik dat als jij over het algemeen niet zo heel veel last hebt van pms het in principe wel mee moet vallen, maar ja de een is de ander weer niet, iedereen ervaart dat allemaal weer anders.

heel veel succes beide

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    sjee wat erg zeg!!

Maar inderdaad niet iedereen heeft er dus last van.
    Maar als je dus hormonen gaat gebruiken dan kan je altijd ff kijken watvoor bijwerkingen je krijgt en kan je besluiten of je doorgaat of niet.

Maar hopelijk hoeft het niet zo ver te komen voor jullie en mag het spontaan lukken :D

succes!!!

7. fredje8

fredje8 Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.083
    0
    0
    Ik had er wel last van.
    Ik was super emotioneel. Ik jankte bij iedere soap, ach hoort erbij.
    In de week dat ik moest spuiten hadden we een begrafenis van de buurman, man ik moest janken niet normaal meer, het leek wel of het mijn eigen man was die overleden was.

Ik ben wel blij dat we de mmm in zijn gegaan, want we hebben al snel resultaat.
    succes!!

liefs fredje

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Misschien is het ter zijner tijd inderdaad wel een mogelijkheid om het er samen over te hebben en het een ronde te proberen.
    Helemaal geen slecht idee! Maar ik denk dat ik nog wel even moet wachten met beginnen daarover!

Ben erg blij dat er zo goed wordt meegedacht als ik ergens mee zit! Dank jullie wel allemaal :)

Marian

9. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Ik heb er ook vreselijk last van, weet soms niet wat ik met mezelf aan moet, laat staan mijn vriend.

Deel Deze Pagina