Beste allemaal, Wie is er (ook) gestopt met de prikpil, en wilde daarna zwanger worden? Ik ben de laatste week van nov'13 gestopt (geen nieuwe prik gehaald) en bloede precies 3 weken later weer, totaal niet op geteld. Verhalen zeggen vaak dat het minimaal 6 maanden kan duren voor men weer een normale cyclus krijgt. Als ik die datum invoer (18 dec'13) met een cyclus van 28 dagen zou gisteren mijn NOD moeten zijn, niet ongi en (nog) geen positieve test. Echer was ik tot 2 januari'14 ongi, dus 2 weken ipv 1 week. Die datum + 21 dagen zou een NOD van 23 januari opleveren. Kortom mijn lichaam houd me voor de gek, was dit wel een ongi bloeding? misschien gewoon een 'doorbraak bloeding' nu medicatie uitwerkt? Wat denken jullie en wie heeft hier ervaring mee? Groetjes Marieke
Ik zou het niet weten, over het algemeen is het zo dat het tot een jaar kan duren voordat je lichaam zijn cyclus weer oppakt. Daarom vroeg de huisarts mij ook of we nog een kinderwens hadden want bij mensen met nog een kinderwens schreef hij het liever niet voor ivm die lange uitwerktijd. Dus ik zou er ook van uit gaan dat je lijf nog even van het rit is en hopelijk komt er snel regelmaat in.
Met prikpil duurt het veel langer voordat je lichaam weer op regel is in verhouding met gewone pil. Prikpil moet je ongeveer vabuit gaan dat het ee jaar duurt voordat je zwanger bent.
Ik heb zelf prikpil gehad, bij mij duurde het met behulp van de normale pil zo'n 7 maanden om weer een normale cyclus te krijgen. ik ben dus wel aan de normale pil gegaan, hoor ook vaak dat dat erg helpt. en nu ben ik een jaar verder en onverwacht maar gelukkig in verwachting
Ik ben oktober 2012 gestopt met de prikpil, eerste tijd werd ik elke twee weken ongesteld. Daarna een cyclus van 150 dagen en nu laatste keren 28-36-27-26. Je lichaam kan er lang over doen voordat je weer 'normaal' menstrueert. Ik ben dus als een tijd verder en nog steeds niet zwanger.
Dank jullie voor jullie reacties We waren er wel van uit gegaan dat het langer zou duren, daarom ook gewoon gestopt met het idee 'we zien wel' Al lees je mee, en dan kriebelt het toch, we zien wel? ik wil ook!! haha.. We hebben (samen) al 4 gezonde kinderen. Mijn partner die een stuk ouder is, was er klaar mee. Ik heb me er bij neer gelegd, we hebben tenslotte beide kinderen en samen een gezonde zoon. Bij mij bleef het kriebelen, daarom ook heel blij dat hij zei: Het zou wel heel leuk zijn, nog een kindje. Niet meer op geteld, maar daarom dolblij. Meteen met de prikpil gestopt Vandaag 31 dagen naar mijn laatste mensuatie, verloor ik vanmorgen bij het afvegen (sorry voor de details) een slijmprop, veel slijm met daarin een klein beetje 'donkerrood' bloed. Raar heb ik nooit, maar denk dat de menstruatie weer doorzet? Zo wel, is dit ergens ook wel fijn... komt er wellicht weer regelmaat in? Grtjes Marieke
@ Sterre, Is je cyclus nu dan wel weer vrij regelmatig? @ Tinkerbel, Yeahhhh.... gefeliciteerd @ Myrthe, Wat jammer dat het bij jou ook zo lang duurt
Raar, had ik net die 'prop'slijm, en nu bij het naar de wc gaan helemaal niks... Stom lichaam!! We wachten af, als ik op innesteling google, is slijm weer normaal? Maak me zelf gewoon, onnodig gek! !
Hallo! Ik wil je verder niet afschrikken maar ben zelf in dec 09 gestopt met de prikpil na 1,5 jaar nog steeds geen normale cyclus en doorverwezen naar de gyn alleen toen verbrak mijn relatie. Toen niet gelijk weer aan de pil gegaan en ik denk na ongeveer 2 jaar had ik eindelijk een normale cyclus. Ben uit eindelijk in aug 2012 aan de nuva ring gegaan en nu wederom weer gestopt heb wel het idee dat mijn lichaam nu beter werkt...