Vanmorgen belde ik met mijn moeder, en ik zei dat een test heb gedaan(kost me veel moeite haar dit te vertellen) zegt ze:"ja ik kan het niet hebben hoor als nog een komt" nou lekker dan. Bij mijn vorige zwangerschap was ze helemaal ontdaan, we zijn samen naar de verloskundige gegaan waar ze rustig zei:"ja ze zegt dat ze zwanger is maar volgen mij zit het tussen haar oren". nu is ze heel blij met met onze zoon hoor, Maar dit zijn nu net de woorden die ik niet wil horen. Vorige zwangerschap kwam best wel onverwacht voor haar. En deze eventuele (weet niet zeker of ik zwanger ben.) zwangerschap was helemaal niet gepland en ik weet dat we niet in de best omstandigheden zitten maar ik wil het toch houden, want ik ben geprezen als ik zo snel kinderen mag krijgen. wat zouden jullie doen?
Beetje een rare reactie vind ik... Ik ken de band natuurlijk tussen jullie en de situatie, maar ik denk dat dit iets is wat je samen met je partner moet beslissen en niet met je moeder.
owjah dat doe ik ook geen twijfel mogelijk als het zo is hou ik het. Maar vind het zo jammer want ik kan het goed vinden met me moeder.
Ontzettend vervelend voor je! Je wilt het graag met iemand delen, kan me goed voorstellen dat je dat met je moeder doet, en als je dan zo'n reactie krijg...... Heel lastig. Weet natuurlijk niks over de omstandigheden waarop je zwanger bent geraakt en hoe het de volgende keer is gegaan........Laat je niet ontmoedigen door de reactie van je moeder. Maar ga ervoor als je dit zelf erg graag wilt. Zorg er wel voor dat je er met iemand over kunt hebben en wie weet draait je moeder wel weer bij.... Sterkte.....
ik kan me ook voorstellen dat je die reactie juist niet van je moeder wilt horen. Vervelend zeg. Misschien was ze gewoon geschrokken, vandaar haar reactie, en draait ze wel bij. Laat jezelf idd niet ontmoedigen...Succes
Lijkt me heel vervelend om die reactie te krijgen. Kan me ook voorstellen dat je eerste reactie 'stom verbaasd' is. Misschien is het een idee om binnenkort met je moeder af te spreken en rustig door te nemen waarom ze zo reageert en dat jij uitlegt wat dat voor gevoelens bij jou opwekt. Ik kan me niet voorstellen dat ze je bewust wilde kwetsen. Je zegt dat je het goed met je moeder kunt vinden dus ik neem aan dat je daar dan ook over kan praten met haar. Ook al is het de beslissing van jou en je vriend, de steun en liefde van een moeder (waar je goed mee om gaat) is wel heel belangrijk (voor mij). Veel succes & veel liefde toegewenst.
sorry maar jij raakt toch zwanger en krijgt ene kind zij niet.. ze moet niet zo zeuren, maar blij zijn voor haar dochter
Inderdaad, hier sluit ik me bij aan. Het is jouw leven, als jij denkt er klaar voor te zijn, gewoon ervoor gaan.
Ik vind het jammer zo'n reactie, vooral omdat jullie een leuke band met elkaar hebben. Mss moet je er naar vragen waarom ze zo reageert. Dit is het mooiste wat er is en laat je je roze wolk niet wegnemen door je moeder.
ik denk (hoop) dat ze er aan moet wenen. Als ik haar nu zie met mijn zoon is ze helemaal happy. bedankt voor jullie reacties!