Ik vloei nu nog steeds, maar als het over is, duurt het dan wel weer een tijdje ivm borstvoeding, wanneer je weer gewoon ongesteld word? In oktober wil ik zo wie zo stoppen met de borstvoeding, als je dan weer ongesteld word, moet je dan als je weer aan de pil wilt, de 1e pil nemen op de 1e ongesteldheidsdag? En is het meteen of na een maandje weer veilig?
Dat zou ik ook wel eens alvast willen weten voor als het zo ver is... Ik weet het dus ook niet, mensi...
Ik durf het niet te zeggen. Ik zie wel dat je twee onderwerpen bij Baby en Dreumes hebt geplaatst die volgens mij ergens anders thuis horen
Je cyclus komt ook als je stopt met de bv niet meteen weer op gang, dat kan nog wel even duren. Wel ben je niet beschermt, dus de pil nemen en dan een maandje uitkijken en met condoom vrijen.
Als je de pil start op de 1e dag van je menstruatie ben je gelijk beschermt tegen zwangerschappen. Start je op een andere dag in je cyclus dan moet je 1 week extra maatregelen (bv condoom) nemen.
5 en een halve week na de bevalling ben ik weer begonnen met anticonceptie. je kunt dan nl al weer zwanger raken ook al ben je niet ongesteld geweest. femke
Mijn zusje vertelde me vorige week dat ze bij de uitzonderingen hoort. Ze gaf volledige borstvoeding, maar vier weken na de bevalling was ze al weer ongesteld. Marleen
Ik begrijp niet zo goed wanneer je nou met de pil wilt beginnen, is dat na je borstvoeding of tijdens?!? Want tijdens de borstvoeding mag je sowieso geen pil slikken, omdat je kindje dan natuurlijk de stoffen ook binnen krijgt, wel condoom gebruiken hoor, want borstvoeding is geen garantie om NIET zwanger te raken! Als je na je borstvoeding bedoelt, dan gewoon de pil slikken zoals je dat normaal ook doet wanneer je start, idd de pil nemen op je 1e ongesteldheidsdag en dan is het NIET meteen veilig hoor, ik zou de eerste 2 weken (misschien maand) sowieso nog met condoom doen en dan kan je er wel van uit gaan dat het veilig is! Ik was ook weer 4 weken later na mijn bevalling ongesteld en gaf ook volledige borstvoeding, dus dat was netjes, maar dat hoor je idd niet vaak! Maar ookal ben je niet ongesteld, je bent wel vruchtbaar!!!
Als je start op de 1e dag van je ongesteldheid is de pil gelijk veillig. Ik ben zelf doktersassistente. 1 U begint voor het eerst aan de pil of u heeft de afgelopen maand geen hormonale anticonceptie gebruikt Wacht tot de menstruatie; vervolgens kunt u kiezen: - Starten op de 1e dag van de menstruatie; de pil is veilig vanaf die 1e dag. - Iets later starten (de 2e-5e dag van de menstruatie); de pil is pas na 7 dagen achtereen slikken veilig, dus gebruik zo lang ook condooms. Starten ná de 5e dag van de menstruatie heeft weinig zin; de bescherming gaat dan pas in bij de 2e strip en zolang moet u ook condooms gebruiken. Wacht liever op de volgende menstruatie. Tip: starten op een zaterdag of zondag heeft als voordeel dat de maandelijkse bloeding niet in het weekend komt te vallen; let wel op de hiervoor genoemde zaken. Bron: http://www.serviceapotheek.nl/geneesmid ... uctId=5492
Nou ja, dat zal dan wel, maar er is mij altijd gezegd dat het niet gelijk veilig is hoor!!! En ik zou er ook niet zo vanuit gaan eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, vind het ook wel heel erg snel als het gelijk al aanslaat (kun je nagaan wat voor troep het dan is)! Dus voor mij gewoon een condoom hoor, de eerste weken!