Hoi allemaal, Wil eigenlijk toch even van me afschrijven als het mag Na ruim een jaar klussen nog steeds geen resultaat, en het begon met toch wel zorgen te baren. Ik heb zelf mei ´08 een inwendig onderzoek bij de gynacoloog gehad, en alles zag er goed uit. Als we hadden gewild hadden we in september terug mogen komen bij de gynacoloog, maar ik had zelf nog zoiets van, we wachten tot april ´09, dan word ik 36. Maar toch, na vorige week weer ongesteld te zijn geworden, eens serieus met m´n vriend zitten praten. En omdat hij al verminderd vruchtbaar is (hij heeft maar 1 bal), is hij vorige week bij de huisarts geweest en heeft hij een formulier en een potje meegekregen voor een fertiliteitsonderzoek. Best wel vreemd idee, want je mag 2 dagen van te voren geen zaadlozing hebben gehad, en het ergste kwam nog... zodra hij klaargekomen was (sorry...) moesten we het binnen een uur inleveren... in Velp (of Nijmegen) notabene. En... het kon alleen maar op de maandag... pffff Wij hebben gekozen voor Velp omdat Nijmegen helemaal zo hopeloos rijden is, maar allemachtig zeg, waarom kan dat nou niet dichterbij huis... Eerst heb je al de stress dat hij moet "presteren", en dan moet je ook nog binnen een uur op de plaats van bestemming zijn... Maar goed, het is gelukkig allemaal goed gegaan Dat is natuurlijk ook nog maar de vraag, want voor de man is het toch ook zoiets van nu "moet" ik... En nu maar afwachten wat eruit gaat komen... ben toch wel heel erg benieuwd... zal een spannend weekje gaan worden, ze verwachten eind van de week de uitslag... En ondertussen raakt iedereen om me heen zwanger... Ik gun het ze allemaal van harte, begrijp me niet verkeerd, maar soms denk ik weleens... wanneer mogen wij nu eens... We gaan maar weer op het wachtbankje zitten... Sorry, toch nog een lang verhaal geworden, maar moest het toch ff kwijt... Liefs, Con
hoop voor je dat het snel raak is ... en waarom sorry ...is toch fijn als je je verhaal kwijt kan wens je veel geluk dat snel mag baaten
Herkenbaar hoor! Wij moesten 2 weken geleden het zaad inleveren. Merk wel dat elk ziekenhuis een ander beleid heeft, want hier moet het binnen 3 uur op plaats van bestemming zijn. 1 uur zouden wij niet eens redden met alle files. Maar het moeten presteren (om half 8 smorgens, arme man van mij, hij is al geen ochtendmens) is echt vreselijk. Zeker met de gedachte erachter. Ik hoop dat jullie een betere uitslag krijgen als wij. Succes met wachten!
hopelijk is het snel raak. je vriend kan blij zijn dat hij het thuis heeft mogen doen, mijn man moest het in het ziekenhuis doen, iedereen ziet je dan lopen met een tasje naar het ruk kamertje, dat is niet echt prettig. en heb je nog snel uitslag zeg wij moesten zowat 3 weken wachten er op (toen de tijd)
Spannend zeg! Heel veel suc6! Maar dames, de mannen mogen er ook wel wat voor doen he, laten we eerlijk zijn, als DAT alles is wat zij ervoor moeten doen............
Hoi Zazaziezo, Weet niet of je er misschien al komt, maar misschien kun je topic met je eigen naam in het onderwerp aanmaken op het "vruchtbaarheidsbehandelingen" forum. Daar kun je dan elke keer updates neerzetten en kunnen anderen je verhaal volgen. Je vind er verder gewoon erg veel begrip, herkenning en steun. Wie weet tot ziens daar. Hoe dan ook, heel veel succes meid!
mijn vriend 'moet' volgende week dinsdagochtend ook. 'het' mag thuis en het ziekenhuis is maar 10 minuten hier vandaan. Hij is ook echt een ochtend mens, maar niet heus! Maar hij vind het zelf niet erg, als dat alles is wat hij moet ondergaan. De gyn zei dat het binnen een half uur in het ziekenhuis moest zijn maar in het foldertje staat een uur aangegeven.
mijn man mag donderdag ook weer wij moeten naar nijmegen, waar je overigens elke dag terecht kunt tot half 12 als je het maar van tevoren meld. ze hebben daar ook "kamertjes" mocht de reistijd niet uitkomen. succes met wachten op de uitslag en ik hoop voor je dat ze goed nieuws hebben
Ik wens jullie ook veel succes. Moet je het ook een jaar geprobeerd hebben om de man te laten testen? Groetjes Daniele
Dank jullie wel allemaal voor jullie lieve reacties. Erg veel typ ik hier normaalgesproken niet, maar merk toch dat het soms wel even lekker is je hart te kunnen luchten. @Dreamer83: ik wil je heel veel sterkte wensen met alles wat er nog komen gaat. @Sonja: ja ik besef me wel dat wij nog geluk hebben gehad dat we het thuis mochten doen. Dan is het toch wat persoonlijker. In zo'n apart kamertje lijkt me helemaal niets. Trouwens, 3 weken wachten op de uitslag? Pfff ik moet er niet aan denken. Moet me nu al inhouden om de dokter niet dagelijks te bellen of de uitslag binnen is. @cjpt: ja ik weet dat ik daar evt. ook een topic aan kan maken. Maar ik denk dat ik nog even in een soortement van "ontkenningsfase" zit. En wilde eigenlijk geen topic aanmaken voordat de uitslag binnen is. Maar in ieder geval bedankt voor de tip! @Esther78: ook voor jou heel veel suc6 en sterkte toegewenst. Hoop dat het allemaal mee valt voor jullie! Vreemd toch eigenlijk hè, dat iedere arts weer wat anders zegt... binnen half uur inleveren, binnen uur inleveren, binnen drie uur inleveren... @Miss Layla: ook voor jou heel veel suc6! @Daniele: ik weet eigenlijk niet hoe het met de man zit, of je dan al een jaar bezig moet zijn voordat hij getest kan worden... Wellicht dat de andere dames hier advies over kunnen geven? Liefs en heel veel sterkte en suc6 allemaal en ik hou jullie op de hoogte! Groetjes, Con
Wat een ellende he zo'n onderzoek. Wij moesten het in Nijmegen inleveren en dat kon alleen maa op donderdag tussen 8.00 uur en 9.00 uur. En dan dus idd van te voren thuis je bakje vullen en snel in de auto naar het ziekenhuis binnen een uur. De uitslag was bij ons heel slecht (indicatie voor ivf), maar we zijn de volgende maand toch spontaan zwanger geraakt! Succes! Pim
Hoe herkenbaar allemaal! Spannende tijd hoor. Zo'n eerste uitslag is iets heel vreemds. Overigens duurde het bij ons maar 3 dagen voor we de uitslag kregen. sterkte de komende tijd!
hier nog 1 waarvan we nu a.s di 11/11 weer opnieuw mogen inleveren.. dit x in a'dam..(3e keer is dat dan..) n dan moet hij int ziekenhuisss produceren..nog erger..maja... op voor meer duidelijkheid en wij gaan hoogstwaarschijnlijk voor icsi.. maaar alles voor n beebje! veeeel succes en je kunt hier natuurlijk altijd je hart luchten.. liefsssssssssss kanjer
Zojuist de uitslag gekregen en helaas is die heel erg slecht. Ze konden helemaal niets vinden. Mogen ons vandaag om 16.30 nog bij de huisarts melden dus dat is wel erg prettig... Zit even in een hele flinke dip nu... dus ben ook niet zo "spraak/typzaam"... Liefs, Con
Wat een onwijs rotnieuws zeg! Hoop dat de HA wat meer kan vertellen over hoe en wat nu verder. Mijn man moest vorige week een potje inleveren. Was ook wel ff slikken zo'n verplichting, maar gelukkig is het gelukt. 25 november pas de uitslag en ben best een beetje nerveus ervoor! hij heeft al een kind uit een vorige relatie, maar jammergenoeg is dat geen garantie voor goed zaad. Heel erg veel sterkte gewenst voor jou. hoop dat je hier een beetje steun kan vinden.
@Germini: bedankt voor je lieve reactie. Maar wat moeten jullie lang wachten op de uitslag zeg... Hoe komt dat? Tsja, hier nog steeds volledig uit het veld geslagen. Gistermiddag bij de huisarts geweest, en men heeft dus geen zaad in het sperma kunnen vinden. Dit kan meerdere redenen hebben... de huisarts zou gisteren direct nog een verwijsfax naar de fertiliteitspoli in Arnhem sturen en nu is het afwachten op de oproep. In je achterhoofd hou je er natuurlijk altijd rekening mee dat er een negatieve uitslag kan komen, maar het valt je wel even rauw op je dak als het dus inderdaad zo is. Kan sinds gisteren ook alleen maar huilen... 't lijkt wel of ik ook niet kan stoppen... Tot zover... Liefs Con
kan me goed voorstellen meis. je man zal er ook wel helemaal kapot van zijn. ben benieuwd hoe nu verder. veel sterkte met het verwerken hiervan. onze nieuwe afspraak bij de gyn is pas 25 november. ze vertelde dat we dan alle uitslagen krijgen, dus ga ervan uit dat ik het zaadonderzoek niet eerder te weten kan komen. vind het ook echt megalang hoor, zit best in spanning. hadden ze bij jullie gebeld dat het niet goed was of hadden jullie gewoon een afspraak?
Dank je wel! Ja mijn partner heeft inderdaad ook best wel moeite ermee... alleen typisch een man hè... praat er niet zo over... Toen wij het afgelopen maandag in Velp in moesten leveren zeiden ze dat de uitslag aan het eind van de week bij de huisarts zou liggen. Vandaar dat ik gisteren al de huisarts gebeld heb. De assistente gaf meteen aan dat het niet goed was en dat de huisarts ons nog zou bellen voor een afspraak. Aangezien ik deze week nog vrij was en mijn partner a.s. maandag ook weer moet beginnen (na een wat langere tijd thuis te zijn geweest) heb ik een beetje gepusht om z.s.m. een afspraak te krijgen, vandaar dat ze ons er gisteren aan het eind van de dag nog tussen hebben gepland. Ook voor jullie uiteraard heel veel succes toegewenst en ik kan me heel goed voorstellen dat jullie erg in spanning zitten. Misschien is het aan de ene kant beter dat je op 25 november alle uitslagen in één keer krijgt. Ik ken mezelf een beetje, en als je nu al bijv. één uitslag zou weten, loop je je toch tot 25 november misschien druk erom te maken (wat ik me heeeeeel goed kan voorstellen). Beetje raar verwoord misschien, maar je snapt vast wat ik probeer te zeggen. Liefs, Con
Ohhh meis, precies dezelfde uitslag als ons dus Ik weet precies hoe je je voelt. Ik kon ook niks anders dan huilen. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Er is een topic in vruchtbaarheidsbehandelingen met geen zaadjes. Daar zitten meer dames met dit probleem. *geeft zazaziezo een hele dikke knuff* Ik moet nu weg, maar je mag me altijd een pb sturen!
@dreamer83:Ik las dat je er zo lang over mocht doen om de zaadjes in te leveren. Weet je wel zeker dan of het onderzoek wel klopt? Heb er heir al meer over gelezen op diverse topics, en hoor toch steeds dat hoe korter hoe beter en zaadjes op lichaamstemperatuur afleveren. @de rest: Wij gaan donderdag na een jaar zonder resultaat de zaadjes inleveren en bij ons zeiden ze ook zo snel mogelijk hier brengen en potje in je broekzak vervoeren naar hier. Voor ons is het ook wel makkelijk want wonen nog minder dan 10 min rijden van ziekenhuis vandaan dus gaat wel lukken. Mannetje heeft er wel een halve dag vrij voor genomen want normaal gesproken moet hij al om 5.45 uur de deur uit en dan gaat het niet goedkomen. Moet erbij zeggen dat hij al 2 kindjes heeft uit een vorige relatie maar gynaecoloog zei dat dat geen garantie is. Bij mij is gisteren een echo gemaakt, die zag er goed uit gelukkig! Ook is er bloed geprikt en een soort van uitstrijkje gemaakt. Van al deze testen, ook de zaadjes, krijgen we de 20ste de uitslag. Wel spannend dus! Wel 'fijn' om er met meiden over te kunnen communiceren die in het zelfde schuitje zitten! Nou succes allemaal! Liefs Milla