Vliezen die breken bij miskraam: normaal/ervaringen?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jessmin, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Hai allemaal,

Heb met 11 weken-echo te horen gekregen dat het vruchtje met 9 weken is overleden. Ik heb besloten ipv curettage mijn lijf een kans te geven om het zelf geboren te laten worden. Met 14 weken is dit dan ook gebeurd. Maar ipv een 'heftige menstruatie' bleek het een mini-bevalling. Ik kreeg om de twee minuten weeën die een minuut aanhielden en bij een heftige wee knapte er iets, zo voelde het. Vervolgens liep alles leeg en onder. Ik dacht dat het bloed was want de verloskundige had het alleen over heftig bloedverlies gehad, maar het was vruchtwater. Het was doorzichtig en rook naar jonge hondjes, dat ijzerachtige moedermelkgeurtje. Mijn hele broek was kletsnat. En het vruchtje bleek ook groter dan 3 cm (wat ze hadden gezegd), namelijk wel 7 cm. Hoe kan dit?? Heeft iemand ervaring met het breken van vliezen bij een miskraam in het eerste trimester? Ik was zo geschokt door het hele gebeuren dat ik er nog steeds niet overheen ben. Ik vind het zo bizar...

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    nee ik heb dat niet zo gehad, maar ik kan me wel voorstellen dat je ontzettend schrikt! het was iets totaal anders dan de verloskundige had gezegd... heb je haar erna nog gesproken? kon ze het misschien nog toelichten?
    pff heftig hoor! sterkte!

3. jerlin

jerlin Actief lid

20 sep 2007
    378
    0
    0
    hoihoi!

dat gevoel van het knappen dat herken ik. samen met weeen heb dit ook gevoel ook gehad en voelde inderdaad alsof je 'leegliep' daarna. dacht zelf ook dat dit de vliezen waren. had toen wel al veel stolsels verloren en toen al het ergste gehad. volgens mijn telling was ik toen 10 weken. mijn vruchtje was maar 7,3 weken en is toen gestopt met groeien.
    maar asl het vruchtje zo groot was, was dan niet al veel verder in je zwangerschap, met 7 cm zou je toch al tegen de 12 weken moeten zijn, of niet?

sterkte met het verwerken hiervan!

groetjes Linda

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    heel veel sterkte met het verlies van jullie kindje.

tijdens een echo mete ze van vanaf het stuitje tot en met het hoofdje, de lengte van de beentjes tellen ze niet mee, misschien is dat het verschil?

Heeft de vk geen contact meer opgenomen? Die van mij heeft na mijn ma (en curretage) nog 2-3 keer gebeld

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik was ook bijna 14 weken en de kleine heeft tot een week of 13 nog geleefd en was zeker bijna 10 cm met alles erop en eraan. Hierdoor is het ook in het ziekenhuis opgewekt en werd ik niet naar huis gestuurd.

Mijn vliezen waren waarschijnlijk door de vlokkentest dusdanig beschadigd, want op de echo waarop bleek dat de kleine niet meer leefde was ook geen vruchtwater meer zichtbaar. Ik weet dat ik een paar dagen daarvoor zo heftig heb gespuugd en geen controle meer had over mn blaas. Waarschijnlijk toen ook het vruchtwater verloren. Heb het dus zelf nooit gemerkt.

Als ik jou was zou ik zsm een nagesprek met je vk aanvragen. En vertellen hoe jij het ervaren hebt. Iedere miskraam verloopt anders, maar ik vind dat zij je beter had kunnen voorbereiden.

Sterkte!

6. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

13 jan 2008
    2.072
    250
    83
    Best raar eigenlijk dat het dan groter was. Of afspraak met de gyn?

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ja, dat is dus het punt. Heb met de vk gebeld en die zei weer dat ik bij de gyn moest wezen (had in eerste instantie een curretage-afspraak gemaakt, maar dat bleek gewoon een paniekreactie, want voelde ook wel ok om te wachten). Maar die reageerde op het verhaal van de gebroken vliezen en groter kindje met: 'Oja? Goh, interessant. Op de echo was het 3 cm. Nou, apart..' Dus ja, daar hebben we niet zoveel aan gehad.

8. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Marloes: Hoe lang zijn de beentjes dan in verhouding met het hoofd-stuit-gedeelte? In totaal was het iig zo'n 7 cm... Als de beentjes ongeveer even lang zijn als het hoofd-stuit-gedeelte zou dat dan wel kunnen kloppen...

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    jeetje, wat heftig allemaal!!
    ik heb een ma gehad bij 13 wk maar heb het laten weghalen via curretage..
    maar kon je ook iets van het vruchtje herkennen als het 7 cm was? beentjes/armpjes/rompje?

sterkte hoor, lijkt me echt heel naar!

10. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Nou ja, ik zag dus voetjes met teentjes. Maar moest er wel eerst een glas water overheen gooien. En toen ik er nog meer glazen water overheen wou gooien, floepte het in het gat van de wc... (trauma trauma..)

11. 4days

4days Niet meer actief

Hier nogmaals een hele dikke knuffel!!! :(

12. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    ...

Dankjewel...
    Overigens ben ik ineens weer aan het vloeien met krampen en al. Ik word er zo moe van hé.. Dacht dat het klaar was, begint het weer, zucht.

13. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    ik ben 'zwanger' geweest van een lege vruchtzak. Bij mij dus geen vruchtje, maar het breken van de vliezen herken ik wel. Ik heb de miskraam moeten opwekken met medicijnen (cytotec/misoprostol). Ik kreeg daarbij ook een soort van weeen en op het heftigste moment van de weeen, voelde ik opeens van alles lopen van onderen. Meteen naar de wc en ik was helemaal nat van helder vocht, niks geen bloed. Volgens mij zijn de vliezen dus toen gebroken. De ergste pijn was daarna verdwenen en pas enkele uren daarna begin ik te bloeden

14. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ja dat herken ik! Maar ik was al zeker 14 weken zwanger toen al wist ik dat op dat moment niet. ik had ook regelmatig krampen en dacht nog, goh lijken wel weeën. Op een gegeven moment verloor ik ook een hele plens water en op de wc ben ik toen het kindje verloren (ook trauma, inmiddels verwerk ;)) in paniek heb ik het toen doorgespoeld.

15. samkids

samkids Niet meer actief

Oh jeetje, Jessmin, wat een verhaal. En wat lijkt me dat naar dat je dan ook echt al structuur herkent zoals voetjes en teentejs. En nog veel erger dat je het perongeluk door de wc hebt gespoeld.
    Ik heb dit niet meegemaakt, maar wilde je even veel sterkte wensen hiermee. Wat een hork van een gyn ook.
    Je lichaam is van slag, en je moet niet in paniek raken als je ineens weer begint te vloeien. Zeker niet zo kort na het verliezen van het vruchtje.

Sterkte, liefs,
    Drew

Deel Deze Pagina