We willen as dinsdag naar Walibi, kan dat wel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door jellebel, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jellebel

jellebel Lid

15 jul 2010
    39
    0
    0
    Huismama en meehelpend in de zaak van mijn vriend
    Boxtel
    Onze oudste zoon wil er zooooooooo graag heen: Walibi Flevo met de snelste achtbanen die er zijn. Ben er zelf ook helemaal dol op en wil graag overal in. Ben nu 6 weken zwanger en weet nu eigenlijk niet zo goed of het wel kan :( Daarom wil ik dit even navragen.

Kan het kwaad voor het kindje???? Wat zeg je er van??

Ik hoor het graag. We wachten al zo lang en nu is het eindelijk vakantie! zou jammer zijn als we dat eind rijden en ik nergens in kan, maar wil gewoon echt geen risico lopen...

Liefs Mariëlle

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mariëlle,

deze vraag komt vaker voorbij, volgens mij staat ie zelfs op deze pagina.
    Als je zo kort zwanger bent mag je overal in, tot 12 weken komt je baarmoeder niet boven je schaambotje uit en is er dus geen stootgevaar en beklemmingsgevaar van beugels. Een eventuele miskraam kan ook niet veroorzaakt worden door achtbanen en dergelijken.
    Dus lekker van genieten!

Mirjam

3. jellebel

jellebel Lid

15 jul 2010
    39
    0
    0
    Huismama en meehelpend in de zaak van mijn vriend
    Boxtel
    Ja klopt heb het ook ergens anders gelezen, kon het alleen niet echt vinden. En de Efteling is natuurlijk geen Walibi. Er zijn echt mega hoge en snelle achtbanen, op z'n kop en noem maar op. Moest het gewoon even navragen en had eerlijk gezegd dit antwoord niet verwacht. Heb nogal wat dingen gelezen over G-krachten enzo..

Omdat ik de vorige keer een miskraam heb gehad, wil ik nu gewoon geen risico lopen (voor zover je dit zelf in de hand hebt natuurlijk).
    Gelukkig, kan ik dus gewoon genieten met mijn oudste zoon!

Bedankt voor je antwoord!!!!!!!!!!!!!!

Liefs Mariëlle

Deel Deze Pagina