Wil geen fles!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by wizard, Apr 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Ben mijn dochtertje van 9 wkn al enige tijd aan het laten wennen aan een flesje dmv kolven (geef volledige bv). In het begin accepteerde ze het flesje wel maar nu dus helemaal niet meer. Ze is me echt aan het zoeken en huilt vreselijk. Als ik het flesje geef krijgen we er nog wel iets in maar als mijn vriend de fles geeft helemaal niets. Het is geen noodzaak dat ze went ivm werk ofzo maar om mezelf meer vrijheid te geven wil ik haar nu toch wel laten wennen aan een flesje. Heeft iemand tips?

Liefs Eva

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Wat voor flesje gebruik je?

Ik had op advies van het ziekenhuis de dodifles met 123 speen toen ik nog een combi gaf van borst en afgekolfde melk. Dit ging hier heel goed. Nadat ik stopte met bv ben ik de Avent fles gaan gebruiken. Deze fles heeft een brede hals en de speen lijkt op de tepel qua vorm. Die gebruikt hij nu nog.

3. diana1989

diana1989 Lid

Apr 10, 2007
    16
    0
    0
    huismama
    eindhoven
    mijn dochter heeft nooit geen fles met melkvoeding gemoeten alleen maar borstvoeding, dus ik hop dat jou kindje niet zo eigenwijs blijft

4. Salomina

Salomina Fanatiek lid

Jun 26, 2006
    2,225
    0
    0
    Moira was in begin ook zo. Ik gaf in begin volledig BV, en toen ging ik wat afkolven, dit pakte ze in eerste instantie wel. De week daarop niet. Ik ben dan gaan experimenteren met speentjes. We kwamen uit op de bibi speentjes - dat pakt ze gelijk weer.
    Misschien een idee dat je ook even moet experimenteren met de speentjes.

5. sim

sim Niet meer actief

dat is even zoeken naar de juiste fles, ik heb ook zo'n flesweigeraar gehad. uiteindelijk wou hij alleen maar een dentalspeen. nu drinkt hij met een kersspeen met een difrax s-fles en dat gaat goed.

tommee tipee heeft ook een fles die de borst evenaard, ze zijn te koop bij etos en hebben een heel zachte speen die heel dicht bij de borst in de buurt komt. die kun je ook heel dicht bij je houden alsof je de borst geeft.

een tip die ik kreeg op het bv-forum, was dat je de speen van de fles opwarmt in je bh zodat ook het geurtje van je borst eraan komt.

6. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Dank jullie voor jullie reacties! Heb tot nu toe de speen geprobeerd van Avent en Bibi. Die van Avent pakte ze in het begin wel, nu dus niet meer. Toch nog maar even verder experimenteren dus.

7. sim

sim Niet meer actief

ik had voor elijah alles aangeschaft van avent (van mijn dochter deed het daar zo goed mee, daar kwam ik toen ook achter na lang experimenteren, ik dacht ik koop nu gelijk avent dat scheelt een hoop geld :) niet dus haha)

8. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    :D haha, ook hier een hele verzameling van Avent flesjes en spenen. Veelal alleen geschikt voor de eerste maand... :oops: Een beetje een leek nog he

9. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    Mijn zoon wilde ook niet, uiteindelijk ging het goed met speciale borstvoedingsspenen. Ze zeggen dat jouw geur staat voor een romige, zachte borst en dat het beter is om iemand anders een flesje te laten geven. (CB)
    Mijn dochter heeft de eerste acht maanden alleen borst gekregen, ik werkte niet en ze heeft nooit een flesje gehad die eerste acht maanden. Het overschakelen naar een papfles ging uiteindelijk prima.

10. Marijtje

Marijtje Actief lid

Sep 20, 2006
    201
    0
    0
    Mijn zoon wilde ook niet, uiteindelijk ging het goed met speciale borstvoedingsspenen. Ze zeggen dat jouw geur staat voor een romige, zachte borst en dat het beter is om iemand anders een flesje te laten geven. (CB)
    Mijn dochter heeft de eerste acht maanden alleen borst gekregen, ik werkte niet en ze heeft nooit een flesje gehad die eerste acht maanden. Het overschakelen naar een papfles ging uiteindelijk prima.

11. wizard

wizard Actief lid

Apr 19, 2006
    338
    0
    0
    Dat is wel een interessante Marijtje. Het levert dus blijkbaar geen problemen op als je haar niet aan een flesje laat wennen? Ik ga pas in september weer verder met studeren en tot die tijd zal ik lekker thuis zijn en voor mijn meisje zorgen. Ik heb dit ook besproken met het CB en de een geeft als advies haar wel te laten wennen aan de fles en de ander zegt dat dit niet hoeft omdat ik toch in september pas weer ga studeren ('waarom zou je je die rompslomp o de hals halen' ).

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Pfft, fijn he, al die tegenstrijdige adviezen. Misschien toch maar gewoon lekker op je gevoel afgaan.

Het kan ook gebeuren dat ze doordat ze uit een flesje drinkt niet meer uit je borst wil drinken. Dat is de andere kant en zou toch ook zonde zijn!

Share This Page