Vraagje n.a.v. 20-weken echo

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ellen3012, 27 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellen3012

ellen3012 Lid

14 dec 2012
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Gisteren hebben wij de 20-weken echo gehad. Alles zag er goed uit en er waren geen bijzonderheden, erg fijn!

Nu zie ik op het overzichtsformulier wat we mee naar huis kregen dat inderdaad alles netjes binnen de lijnen is alleen TCD is 23,6 mm. Springt eruit en staat helemaal rechts van de lijn. Weten jullie wat dit is?
    Ook heeft ons kindje een "white spot" dit kwam veel vaker voor, kan geen kwaad en is iets waar we ons niet druk over hoeven te maken en maar niet moesten gaan googlen, dit wil ik dus eigenlijk ook maar niet gaan doen maar ben ook wel weer benieuwd of het ECHT geen kwaad kan.
    Kennen jullie dit?

Alvast bedankt voor je antwoord!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

23 jul 2012
    1.874
    0
    0
    Hoi,

de white spot is een sonomarker, het is geen afwijking maar een variant op het normale. Eerst werd altijd gedacht dat deze in relatie staat met een hartafwijking, maar nu niet meer. Daarnaast is het zo dat als je meer markers hebt, er een verhoogde kans op het down syndroom is, maar je hebt er maar een. Dus daar wordt verder niets mee gedaan. Het zijn lastige dingen van de echo die onrust mee kunnen brengen, onterechte onrust ook. Ik zou me er ook niet te veel zorgen over maken.
    De TCD zijn de hersenen, die zijn gewoon normaal binnen de curve, dus dat is prima. Hoef je je ook geen zorgen over te maken

Groeten Evelien

Deel Deze Pagina