Angst voor syndroom van Asherman

Discussion in 'Zwanger worden' started by cybell, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cybell

cybell Niet meer actief

Hoi meiden...
    Ik zit met een probleempje.
    Ik ben erg bang dat ik Asherman heb.
    Dit doordat ik last van mn onderbuik/onderrug blijf houden, minimaal licht roze bloed of bruin blijf verliezen terwijl ik ongi zou moeten zijn.

Ik ben vorig jaar in november gecurreteerd na een missed abortion met 11.4 weken. Daarnaast was ik al 4x geopereerd aan mijn baarmoeder ivm een flinke vorm afwijking.

Ik zit hier niet bepaald op te wachten zeg maar aangezien ik al een hele weg in de MMM er op heb zitten (vanaf november 2009) en heb naar mijn idee ondertussen wel genoeg mee gemaakt.

Heeft iemand een idee of mijn klachten daadwerkelijk bij Asherman passen? 13 maart ga ik zoiezo weer voor hysteroscopie ivm mijn baarmoeder afwijking dus dan kijken ze zoiezo... maar ik ben er gewoon zo bang voor

2. cybell

cybell Niet meer actief

Niemand?

3. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi

Je klachten kunnen op allerlei dingen wijzen. Misschien is het handig naar je huisarst te gaan en je gevoel te bespreken. Ik denk dat hij/zij je dan wel doorstuurt naar de gyn. Daar kunnen ze het verder bekijken.
    Ik zou je echt niet durven te zeggen of het wel of niet op Asherman wijst.

Veel sterkte en laat jezelf niet gek maken, gewoon naar de dokter

4. cybell

cybell Niet meer actief

@DotjePK: Ik loop al 3,5 jaar bij de gyn, diverse baarmoeder ok's gehad, diverse IUI's en ICSI behandelingen achter de rug. Daarnaast afgelopen jaar ook een vmk en ene missed abortion gehad waarvoor ik gecurreteerd ben... en vooral na die curretage ben ik bang voor Asherman.
    Vandaar dat ik niet naar de huisarts zal gaan met mijn probleem omdat ik al uitgebreid bekent ben in het UMC met mijn zwangerschaps wens/moeilijkheid.
    Maar thnx voor je antwoord :)

5. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Lieve Cybel,

Ik heb even op moeten zoeken wat dit is maar op wikipedia staat dat je door alle operaties en curretage je baarmoederslijmvlies ontbreekt. Dit slijmvlies kunnen ze toch checken met een inwendige echo?
    Hebben ze dat al eens gedaan? Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt!

6. cybell

cybell Niet meer actief

@Beebje: Ik heb al ontelbare echo's gehad. Baarmoederslijmvlies bouwd zich altijd weer nestjes op.
    De curretage is in november geweest, met een curretage halen ze idd het slijmvlies inclusief placenta en vruchtje weg, maar wat kan gebeuren is dat de baarmoeder kan gaan verkleven doordat ze er in hebben zitten prutsen zeg maar met die curretage.
    Vandaar dat ik die angst heb.
    Maar goed volgende week donderdag heb ik weer een hysteroscopie ivm mijn baarmoederafwijking (aangeboren vorm afwijking) en dan zullen ze het wel zien.
    Met een gewone echo kun je verklevingen niet goed zien namelijk wat ik van mijn gyn begreep.

Thnx voor je antwoord trouwens :)

7. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Ik hoop voor je dat ze dan wat kunnen zien.
    Ben zelf volgende week donderdag ook in t ziekenhuis.
    Zal aan je denken en duimen!

Share This Page