utrogestan klachten???

Discussion in 'Zwanger worden' started by gingertjuh, Mar 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

Jan 10, 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    Hoi hoi,

Ik heb deze periode voor het eerst utro gebruikt...

Heb onlangs (ondanks utro) 2 dagen licht bloedverlies gehad, dag 9 en 10, dus geen innestelbloeding lijkt me...
    Nu heb ik ontzettende buikpijn echt enorme krampen, maar er komt geen bloed meer...
    En het raarste van alles, ik krijg bijna geen tampon er meer in, als ik die verder er in duw doet echt pijn...

Heb ik nog nooit gehad!!!

Kan dit van de utro komen dat dat zo pijn doet? Ben wel altijd doodziek tijdens ongi, maar een tampon voel ik normaal toch niet.

Heb trouwens de normale maat, geen extra grote, en ben ook niet droog... sorry voor vieze taal...:)

2. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

Aug 23, 2010
    581
    15
    18
    Female
    Hi Gingertjuh,

Ik zou als ik jou was geen tampons gebruiken ivm infectiegevaar. Weet niet precies waar je in de cyclus zit, maar als er nog hoop is op een zwangerschap, dan wordt een tampon afgeraden.

Ik herken overigens wel wat jij nu hebt, dat is meestal de 1e dag van mijn menstruatie na IUI met Utrogestan.

Nou veel succes verder!

3. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Je zou nu moeten menstrueren dus?
    Ik had steeds nadat ik stopte met utro het gevoel dat mijn lichaam letterlijk crashte. Als ik van de dosering van 6 bollen per dag naar ineens 0 ging, dan stortte ik echt in, zo voelde dat. Was echt twee dagen goed ziek van mijn menstruatie, zonder echt mega bloedverlies (dat zou je wel denken, maar dat kwam niet echt). Dus een beetje hetzelfde?
    Ik gebruik overigens nooit tampons, dus of het 'van binnen' anders voelt weet ik niet.

4. gingertjuh

gingertjuh Actief lid

Jan 10, 2013
    150
    0
    0
    voedingsassistente, activiteitenbegeleider,
    eindhoven
    hoi hoi,

bedankt voor jullie reacties!

Heb ook maar heel weinig utro gebruik!
    Elke avond 200mg utro, deze nam ik oraal in dus niet vaginaal!

En lotteke ik zit nu op dag 12 na de iui, begin meestal rond dag 10 met ongi. Ben sinds gisteren ook gestopt met utro..

5. betties

betties Fanatiek lid

Feb 24, 2011
    1,954
    168
    63
    Gingertjuh, je moet het vaginaal gebruiken, oraal is heel slecht voor je. Bovendien gaan die hormonen dan je hele lijf door en vaginaal zitten ze meteen waar ze horen.

6. cybell

cybell Niet meer actief

Uuhm.... waarom ben je op dag 12 na de IUI gestopt met de utro? Niet verstandig lijkt me aangezien je dat echt tot 14 dagen na eisprong door moet gebruiken!
    Inderdaad je moet ze ook vaginaal gebruiken en niet oraal.

Hoop voor je dat je er baad bij hebt en het goed gaat werken voor je :)

Mijn reactie is niet vervelend bedoeld hoor, maar echt... als je utro nodig hebt, gebruik het dan ook zeker minimaal 14 dagen na IUI, dan een zwangerschaps test doen en als die negatief is dan pas stoppen met de utro ivm je anders misschien juist ongi word door het progesteron tekort!

Share This Page