welke dubbelzijdige elektrische kolf?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Margha, Nov 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Als straks de borstvoeding op gang is wil ik een kolf apparaat kopen, ik werk 20 uur in de week en wil als mijn verlof voorbij is gaan kolven op het werk. Nu ben ik me aan het verdiepen in wat er zoal is. Medela freestyle, Ardo calypso en een Ameda lactaline.
    Vind tussen de medela en de andere 2 wel veel prijsverschil zitten en de medela schijnt meer geluid te maken maar hoor wel goede verhalen over de medela. Wat is jullie ervaring met de kolf apparaten?

2. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik heb de medela pump in style. Volgens mij is dat de voorloper van de Freestyle. Ik ben er erg tevreden over. De oude variant moet je zelf regelen met harder en zachter zetten, maar volgens mij is da bij de freestyle veranderd.

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb de medela freestyle en de ardo calypso. Met de freestyle kreeg ik veel meer melk in minder tijd. En dat deze oplaadbaar is en klein/licht vind ik een enorm voordeel. Ik ben blij dat ik toch de keuze heb gemaakt om de medela te kopen terwijl ik al een kolf had.

4. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Medela bevalt dus beter dan de ardo. Is dus wel zijn geld waard.
    Hoe lang kolven jullie per keer ongeveer? Heb geen idee namelijk

5. Elsss

Elsss Fanatiek lid

Jul 26, 2013
    2,028
    3,285
    113
    Ik heb een ameda en ben er heel tevreden over. Ik kolf er nu voor de derde keer mee ( 1e keer 11 mnd, tweede keer 22 mnd en nu alweer 5 mnd) en hij is nog net zo goed als de allereerste keer! Alleen 1 keer nieuwe ventieltjes erop. Hij maakt weinig geluid en is makkelijk mee te nemen.

6. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik kolfde met de Medela 10-12 minuten, dat was wel na 3 maanden bijna fulltime kolven (had ervaring) en een goede productie. Veel langer had bij mij niet zoveel zin. Met de ardo kolfde ik ongeveer 20 minuten.

Ik heb trouwens ook positieve verhalen over de ardo gelezen (zoekfunctie?).

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Ik heb de ardo, ik wilde eigenlijk een medela freestyle maar vond deze gewoon te duur. Ardo is ook een super kolf:)

8. jeskejes

jeskejes VIP lid

Feb 1, 2011
    8,580
    0
    36
    Eigen baas nu
    brabant
    Ik heb de medela freestyle. Bevalt prima, je hebt geen stopcontact nodig, is compact. Maakt wel een geluid maar ik stoor me er niet meer aan. Ik kolf ongeveer een kwartier en dat gaat goed. Nu is mijn productie goed dat scheelt ook.

9. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Medela is toch krachtiger zo te lezen. Klopt het dat als je de ardo dubbelzijdig gebruik hij dan minder krachtig is als enkel.
    Neig nu toch meer naar medela. Ook al is hij stuk duurder en maakt hij meer geluid.

10. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ja, ik vind van wel, en als je de ardo op batterijen gebruikt is hij nog minder krachtig. Ik vind het geluid van de Medela niet vervelend trouwens! Kijk even goed op internet, de prijzen van de Medela verschillen nog al per website.

11. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    Ik heb de medela freestyle laatst gekocht en ben er erg tevreden over! Ik had eerst de mini electric van medela, deze was kapot gegaan.. maar eerlijk gezegd als je het geluid van de mini electric gewend bent dan vallen alle andere kolven mee :p
    ik ben ook ongeveer een kwartiertje bezig.. Hij is zijn geld wel echt waard!
    En normaal gesproken is hij 350, maar heb hem op internet gekocht voor 270, nog steeds duur, maar scheelt toch al 80 euro!

12. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Ja idd scheelt weer 80 euro. Was ook hier in de winkel geweest waar ze hem verkopen en daar is hij 350 euro. Ze raden trouwens aan om altijd eerst één te huren waar je dan nog eerst een setje met slangetjes op moet kopen.voor 45 euro en dan nog huren. Hebben jullie er gelijk één gekocht?

13. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik zou in de kraamweek een kolf huren, als je dan namelijk een kolf gaat gebruiken heb je liever een "professionele". Die zijn nog veel krachtiger (en veel duurder). Ik zou daarna pas de kolf voor als je gaat werken etc kopen. Vaak kun je bij de kraamzorg een kolf huren als je deze nodig hebt. Ik heb de kraamweek in het ziekenhuis doorgebracht en daar een kolf gebruikt.

14. banjabes

banjabes Fanatiek lid

Jun 29, 2008
    2,134
    0
    0
    Deze heb ik ook idd. Bij mijn oudste heb ik er een jaar lang alleen maar mee gekolfd, omdat ze niet bij mij kon drinken en met mijn jongste gebruik ik hem nu ongeveer twee keer op een dag als ik werk en hij doet het nog steeds super. En dat terwijl hij eerst ook nog van iemand anders is geweest. Gaat super snel. Binnen 10 minuutjes ben ik klaar.

15. jipje

jipje Fanatiek lid

Feb 9, 2011
    1,452
    96
    48
    kzou m nu nog niet kopen, pas als je zeker weet dat de bv goed gaat. anders is het zo zonde van je geld, stel het lukt niet.

16. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Nee ga er pas één kopen als ik hem nodig heb of alvqst wil gaan kolven voor straks als ik weer ga werken na een week of 6.

17. Emm82

Emm82 Actief lid

Feb 8, 2012
    470
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb de Medela freestyle en mijn productie was heel slecht. Na 5 weken iedere 45 minuten kolven of aanleggen ben ik sinds week 6 zover dat ik 5 voedingen zelf kan doen en onze jongen 2 flesjes kv krijgt. Alles wat hij krijgt is mooi meegenomen denk ik dan maar. Ik ben begonnen met een (dubbele) kolf van de thuiszorgwinkel - deze had ik gehuurd. De huur is alleen 17,50 per week en dat loopt enorm op. Ik heb de freestyle tweedehands gekocht via mp. Omdat de melk niet via het apparaat zelf loopt is dit hygiënisch (er kunnen dus ook geen melkresten in achter blijven). Tweedehands is hij EUR 200 (ik heb zelf nieuwe slangetjes gekocht - de flesjes had ik al vm de gehuurde Medela kolf) en achteraf had ik hem veel eerder moeten kopen. Ik heb 5x17,50 aan huur betaald. Zelfs als je hem dus nieuw koopt (269 dacht ik), kun je hem dus echt nog wel voor 200 verkopen wanneer je klaar bent. Ik ga hem nadat ik ben gestopt met bv geven ook verkopen. Tegen de tijd dat er een tweede komt koop ik wel weer een nieuwe (recentere) - nu krijg je nog een goede prijs voor deze :) Succes met kiezen!

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,814
    5,951
    113
    Female
    Ik kwam er na de geboorte van jongste dochter (ong 2 weken gekolfd,toen dronk ze 100% live), dat ik via mijn verzekering nog een deel van de huurkosten terug kreeg.
    Vergeet niet dat nog even te checken! :)

Share This Page