Ik heb al ruim 2, 5 jaar weer een koperspiraal en sinds een paar maanden meer pijn bij het vrijen. Een aantal houdingen kan ik gewoon niet aannemen zonder pijn of ongemak, eigenlijk lukt het alleen in missionaris De pijn zit rechts richting de lies en is stekend. Ik hou een vrijpartij dus ook niet lang vol en de angst dat het pijn doet staat de zin in vrijen vaak ook in de weg. In 2010 is een eerste spiraaltje na 3 jaar verwijderd omdat tijdens een echo -op vermoeden van nierstenen- bleek dat mijn het spiraaltje gekanteld in de baarmoedermond lag. Destijds had ik tijdens het vrijen vergelijkbare klachten. Ik heb nu dus voor vrijdag een afspraak bij de huisarts staan maar het zou me niet verbazen als het spiraaltje wel gewoon goed zit en de klachten bij mij dus inherent zijn aan hethebben van een spiraal, twee keer verzakken lijkt me nl. absurd en bij de controle-echo 4 weken na plaatsing zag alles er goed uit. Wie herkent de klachten? Mocht het goed zitten dan heb ik eigenlijk -op een condoom na- geen alternatief. Ik kan echt niet tegen hormonen (zelfs niet tegen de nuvaring, nog afgezien van het feit dat ik door de ring heen zwanger raakte..)
Ik had een mirena, maar ook pijn bij het vrijen. Dat ging weg toen hij was verwijderd. Hij zat nog wel goed, maar het heeft vanaf het begin pijn gedaan. Ik dacht zelf dat het van de bevalling was, daarom lang mee doorgelopen, maar blij dat hij er nu uit is
Ik dacht dat het een beetje bij mij hoorde omdat het met periodes minder is maar tijdens de periode na de bevalling, zonder spiraal en met condoom, had ik nergens last van. Mocht de spiraal toch goed zitten, bespreek ik mijn klachten en laat ik hem eventueel verwijderen. Dan maar met condoom, mijn vriend is het gedoe ook wel zat. We willen binnen een jaar toch ook graag voor een tweede gaan, dat valt met condoom nog wel te overzien.
Ik heb een gynefix spiraal je zou daar eens naar kunnen kijken. Ik had bij de gewone koperspiraal ook problemen. Maar gynefix is echt ideaal ook geen hormonen en is als het ware gewoon een touwtje wat ik je baarmoeder hangt.