Hallo, Ik ben nu bijna 37wkn zwanger van ons 2e kindje. Heb tips en trucs vd fysio ivm instabiliteit. Klachten met name met liggen /draaien /uit bed gaan. Dan huil ik t min of meer uit vd pijn, vreselijk! Mag ik hier wat voor innemen en wat? Daarnaast had ik dit bij de 1e niet. Toen wel problemen met de heup waar een scheurtje in zat bleek na de zwangerschap. Ben nu dus heel bang dat doordat ik nu veel pijn heb er opnieuw wat ontstaat in m'n heup(en) die al zwak zijn.. Hoe pak ik dit aan? Aangeven, benoemen, toch verwijzing gynaecoloog of..?
Hoi Akkoe, vervelend die bekkenklachten. Ik had het ook zo erg, dus ik snap je vraag... Geen scheurtje gelukkig, want dat lijkt me ook erg vervelend. Je mag er paracetamol voor innemen als het echt niet te doen is. 2 tegelijk, dus 1000mg in totaal en dat maximaal 3-4 keer per dag. Je kunt het altijd benoemen bij de vk. Het ellendige is alleen dat je er in de zwangerschap, buiten de tips van de fysio, niets aan kunt doen. Ook een gyn niet. En inleiden doen ze alleen als het écht niet meer gaat. En daar zijn ze heel strikt in over het algemeen. Omdat inleiden voor de 38 weken liever niet wordt gedaan en het kind toch op de eerste plaats komt als het daar nog goed mee gaat. Maar geef het aan, misschien heeft je vk er een ander idee over. Het is namelijk niet zo dat je klachten moeten worden weggewuifd, want het is wel degelijk heel erg pijnlijk! Probeer een beetje actief te blijven, want stilzitten verergert de boel alleen maar. Maar ga niet over je grenzen. Het is echt effe doorbijten helaas.... groetjes Brigitte