Hallo dames, Mijn en ik hebben besloten om voor een tweede te gaan en ben zondag gestopt met de pil. Ik heb me een app op de telefoon gezet die bijhoud hoe mijn cyclus is. Nu heb ik vandaag bij het afvegen bloed zitten. Telt dit dan als de eerste dag van de menstruatie of pas al het door gezet is? Bij de eerste hebben we zn app niet gebruikt vandaar dat ik dit nu vraag. Gr Magda24
Ligt eraan hoe veel het is. Enkele druppels zou ik niet tellen. Is het meer en helder rood dan is het dag 1 van je nieuwe cyclus.
Hallo, Is puur met afvegen en is niet rood maar meer bruin/rood. Dus dan is het niet de eerste dag van de cyclus?
Mijn gynaecoloog zegt dat ik de eerste ochtend dat ik bloed verlies moet tellen als eerste dag. Ook al heb ik verlies avond ervoor telt dit niet mee. Ik gebruik wel van begin maart clomid weet niet of het daar iets mee te maken heeft
Ik heb altijd van mijn gyn geleerd de eerste dag van helder rood bloed waarvoor tenminste een inlegkruisje nodig is. Dat zou ik dus aanhouden. Ik had vaak al meerdere dagen daarvoor bruinverlies dus als ik dan al was begonnen met tellen had ik heel onlogische cycli gekregen en zeker mijn eisprong gemist. Verder wil ik je de tip geven om niet te veel uit te gaan van die app. Die kloppen vaker niet dan wel omdat ze uitgaan van gemiddelden en niet in jouw lichaam kunnen kijken.
Dames bedankt voor jullie antwoord. Dan tel ik hem niet mee. De app heb ik er opgezet om de cyclus zelf hij te kunnen houden. Zodat ik het niet in de agenda hoef te doen zoals 5 jaar gelden.