Vandaag is mijn implanonstaafje verwijdert! Dit zou dus betekenen dat ik weer vruchtbaar ben! In december ben ik bevallen van een hele mooie dochter! Toen dachten we dat we nog wel even wilden wachten met de volgende, maar sinds maart kriebelt het zo bij ons allebei dus hebben we besloten om nu al voor nog zo'n klein wondertje te gaan! Zijn er meer moeders die ook voor een tweede wondertje gaan?
Ja wij gaan ook voor een 2e. In oktober vorig jaar implanon laten verwijderen en in maart mijn eerste menstruatie na 2 jaar geen gehad te hebben. Nu dus bezig mijn cyclus te ontdekken. Geen temp kaartjes en ovutesten en wie weet lukt het op deze manier al. Hebben geen haast en het komt zoals het komt. Dat is intussen wel iets wat we geleerd hebben met het zwanger worden van de 1e. Maar goed ben ook nog maar 24 jaar en hebben alle tijd nog. Wij zitten nu in de 2e ronde en weten ook niet in hoever alles nog in de war is van de implanon.
Hoe lang zijn jullie bezig geweest voor de eerste? Hoe oud is je kindje nu? Wij willen ook niet aan de gang met ovulatietesen, maar gewoon de natuur zijn werk laten doen. Ik ga er ook van uit dat het wel even gaat duren. Onze dochter is nu bijna 5 maand en ik geef nog volledig bv. Je schijnt dan minder vruchtbaar te zijn.
Voor we zwanger waren van de eerste waren we 1, 5 jaar verder. Ik had toen een hele onregelmatige cyclus. Onze zoon is nu 2, 5 jaar. Hij is van september 2010 Omdat we nog jong waren en alle tijd hadden zijn we nooit naar de huisarts gegaan. Toen het na langer als een jaar nog niet wou hebben we een time out genomen en heb ik me toen weer aangemeld voor een opleiding en ging ik net mijn introductieweek in toen ik zwanger bleek. Al ruim 8 week. We kwamen er toen achter doordat ik al 2 weken enorm ziek was en veel overgeven. We waren er helemaal niet meer mee bezig dus vandaar dat het zo lang duurde dat er een lampje begon te branden en na 2 weken ziek zijn een test deden. Oke het kan idd dat vruchtbaarheid dan minder is. Maar wie weet gaat het sneller dan je verwacht. Hier vandaag mijn ei volgens de theorien als mijn cyclus 28 dagen is. Vorige was alleen 25 dus heb dat voor deze keer ook maar in gedachte gehouden. Voel alleen nooit iets wat betreft het hebben van een ei. Hoor vaak mensen erover dat ze het voelen maar zover ik weet heb ik dat weer niet. In ieder geval de komende weken weer afwachten en zou dan 22 mei weer ongesteld moeten worden voor een 25 dagen cyclus en 3 dagen later van 28 dagen. Blijft hij uit test ik de 25e pas.
Dat hoor je vaker als mensen na lang proberen een pauze nemen het opeens zomaar lukt. Heb je de opleiding wel afgemaakt? Het voelen wanneer je ei springt dat heb ik ook niet. Weet ook totaal niet wat mij cyclus is voor de zwangerschap was die erg onregelmatig en volgens mij soms wel 32 dagen. Moet nu wachten op de eerste ongesteldheid. Bijft spannend he. Ik wil er niet te veel mee bezig zijn maar onbewust denk ik er de hele dag aan. als jouw menstruatie uitblijft ga je de 25 ste van mei testen? Ik durf eigenlijk niet mee heel gauw te testen, heb er met de vorige poging heel wat zwangerscahpstesten doorheen gejaagd. Klussen jullie nu ook anders? Ik merk aan mijn man dat hij nu opeens veel tederder is haha
Nee heb die opleiding niet afgemaakt. Ben van mezelf al hypermobiel waardoor ik erg los in mijn gewrichten zit. Ik had dus toen al veel last van mijn bekken en kon moeilijk lopen en moest gelijk een stage lopen in de zorg. Was bang dat ik allew verknoeide en mijn kansen zou verspelen dus optijd gestopt. Achteraf gezien maar beter. Ben tot 5 maanden aan 1 stuk misselijk geweest. De bekkenklachten hielden ineens op na de eerste 4 maand. Nog wel erg wankel in mijn heupen maar geen pijn meer. Ja klopt misschien er dan ook te veel mee bezig maar hoop dat het deze keer niet zo lang op zich laat wachten maar ja zien wel. Ja denk dat het dan 25 mei word van testen. Maar goed ligt er ook aan hoe ik me voel. Bij alle tekenen van een komende menstruatie niet natuurlijk. Wel lastig want weet nog niet wat mijn cyclus doet. Voor mijn zwangerschap van liam sloeg ik ook wel eens een maand over. Hoop dat het nu niet zo is maar heb nog geen idee. Man is wat dat betreft nog hetzelfde. Maar zijn nooit zo wild en druk wat dat betreft geweest. Is altijd al zachtaardig en teder. Hij vind het wel leuk. Laatste tijd stond het op een laag pitje wegens veel drukte nu maken we er tijd voor. Wat wel lastig is is dat hij in de binnenvaart werkt en om de week van huis is en dat dat wel eens samen valt met de juiste klusmomenten
Ja bekken klachten zijn erg vervelend, gelukkig maar dat je nu geen pijn meer hebt. Voor welke zorgopleiding had je gekozen? Ik ben verpleegkundige. Ja dat is helemaal lastig je cyclus berekenen als je niet elke maand ongesteld wordt. Tot nu toe dan wel elke maand ongesteld geweest? Mijn man vind mij sagi vandaag dus denk /hoop dat mijn ongesteldheid eraan komt. Dan kan ik ook beginnen met het ontdekken van mijn ritme. Dat is wel lastig ja als je man om de week thuis is.
Wou toen beginnen aan opleiding helpende welzijn. Ver onder mijn niveau maar heb ooit eerder 3 jaar verzorgende ig studie zo door de plee gespoeld. Alles op gebied van schoolwerk en examens gehaald maar haalde die stages niet. Te onzeker enorme faalangst en enorm veel persoonlijke problemen. Mijn laatste stage liep eigenlijk wel heel lekker want er keek niet constant iemand mee en werd in een paar weken tijd als 2e jaars student klaar gestoomd om een kleinschalige woongroep in mijn eentje te draaien bij de late diensten. Incl. Tilliften, medicatie en catheterzakjes verwisselen. 6 en bij te kort aan personeel de helft van de andere groep dus 8 bewoners allemaal in bed leggen en dat tussen 6 en 10 uur savonds. Dacht eindelijk dat het goed ging. Kreeg ik als nog een onvoldoende want liet me stagebegeleider te weinig mijn vaardigheden zien waardoor hun niet konden beoordelen of ik mijn werk goed deed. Uhhhhh tsss. Weer een half jaar door de plee en ben daar weggegaan met een depressie. Werkdruk werd na dat gesprek te hoog en werkzaamheden werden steeds meer. Daarna heeft de school al hun stagaires daar weg gehaald. Ben daarna te lang ziek gebleven en het werk stond me ineens in alles tegen dat ik er klaar mee ben. Helpende welzijn was puur omdat ik dat nodig heb voor gastouderopvang. Tot nu toe nog maar 2x ongesteld geweest met daartussen 25 dagen. Dus tot nu toe nog netjes op tijd. Deze maand is het weer afwachten. Heb dus ook totaal geen zicht op wat mijn cyclus dit keer doet. Nu doe ik een thuisstudie pedagogisch werker niveau 4. Ben dan gelijk studieschuld kwijt en wel erkend mbo diploma. Hoop het voor je is niks vervelender dan moeten wachten op een menstruatie. Had ik toen ook. Heb zelf helaas 6 maand moeten wachten. Ja klopt is ook lastig. De vorige ronde was voor ons daardoor ook eigenlijk hopeloos want de meest vruchtbare dagen was hij weg.
Ja stages kunnen je maken of kraken, dat moet je echt treffen, vooral je begeleider. Heb voor verpleegkunde ook de opleiding spw 4 gedaan haha. Hoef je daar geen stage voor te lopen? Gaf jij ook borstvoeding? Komen zijn werkdagen nu beter overeen?
Ja moet het laatste jaar een stage lopen en daar ook afstudeer opdrachten doen. Ben al heel lang bezig en vond nooit de tijd maar nu gaat het beter en weer meer tijd. Ik heb 6 weken borstvoeding gegeven. Daarna wou het niet meer doordat liam een reflux bleek te hebben. Hij was nu op het juiste moment thuis hij is nu weer weg. Ronde hierna komt niet goed uit.