hoi hoi dames, mijn kleintje groeit snel en voor ik het weet moet ik al aan vast voedsel gaan denken. aah wat is bv toch geweldig. helemaal geen gedoe en staat altijd klaar hahaha. omdat de bv zoo goed verloopt wil ik het geven van eten zo lang mogelijk uitstellen. het liefst tot 6 maanden. ik had er gisteren met mijn moeder erover dat ik het helemaal niet zie zitten om vanaf 4 maanden al te beginnen en toen zei ze dat ik moet beginnen wnnr ik het tijd vond en me er goed bij voelde. enkel heb ik een schoonmoeder die vind dat ik met 4 maanden gelijk moet beginnen en ze kan mijn man erg overhalen. enige tips of advies over wat ik moet zeggen als ze erover begint. xxx
Dat jij je dochter het beste kent en ze er duidelijk nog niet aan toe is. Of komen er voedselallergien in de familie voor? Want dan kun je dat ook aanhalen! Heb ik hier ook gedaan..... hoe langer uitsluitend bv hoe kleiner de kans op dergelijke allergieën
Ja lastig. Want het is jullie dochter dus jullie maken de beslissing. Maar als je schoonmoeder je man overhaalt en hij daardoor een andere mening krijgt word dat lastig want het is ook zijn kind. En hij heeft dus evenveel recht op de beslissing. Er zijn op internet goede stukjes te vinden over waarom je beter nog niet met 4 maanden kan beginnen. Misschien kun je die aan je man en je schoonmoeder laten lezen?
Het advies van de WHO,zeker in combi met bv,staat gewoon op 6 maanden. De cb's (niet alle), hebben hun beleid bijgesteld,gebaseerd op onderzoek dat op meerdere gronden discutabel genoemd kan worden. In sommige gevallen kan je eerder beginnen (sommige refluxkindjes reageren er goed op), maar als je kindje het zo goed doet op jouw melk (bijzonder he!) dan kan je gewoon wachten tot 6 maanden Jouw melk bevat alles wat nodig is. Het gaat de eerste tijd ook echt om BIJvoeding.
Het cb hier gaf aan te starten met 4 maanden, en mijn man wilde dat ook. Ik wilde pas 6 maanden.. Nu zijn we begonnen eergisteren, met 5 maanden en echt maar een lepeltje of 4. Heel weinig dus. We gaan het heel langzaam introduceren en alleen maar vers gemaakt. We hebben dus een middenweg proberen te zoeken met wat we beiden wilden. En ook afgesproken dat we meteen weer stoppen als de kleine er niet goed op reageert..
In blauwe boekje van cb staat half jr, kun je altijd naar verwijzen. miss moeten wij ook middenweg doen als kolven niet lukt (zie mijn andere topic)... vooral doen waar jullie je goed bij voelen, het is jullie kind, iedereen vindt wel wat .