Er zal hier vast al wel een topic over zijn, zeg het dan gelijk! Want ik heb hem tot zover even niet kunnen vinden. Toen ik net begon met ongesteldheid (was ik 13 of 14 ofzo) was ik altijd extreem ongesteld, heel erg veel bloed e.d. Maar gelukkig toen ik aan de pil ging werd dit iets minder. De pijntjes werden wel meer, maar ik was niet langer bang om door te lekken. Nou ben ik gestopt met de pil en nu moest ik ongesteld worden. De eerste dag had ik een klein beetje (zoals normaal) maar i.p.v. dat ik de dagen erna erger werd, had ik nog steeds maar een beetje. (Ik hoef zowat niet eens een tampon te dragen). Ik ben verder wel gewoon op de 'normale' tijd ongesteld geworden. Maar dit kleine beetje is al 5 dagen lang (normaal is mijn ongi ook iets van 5 / 6 dagen). Is dit gewoon door het ontpillen? Denken jullie? Of is mijn cyclus van slag of wat dan ook (ik snap de term cyclus van slag nog niet helemaal ) Sorry als er dus al een topic is
Af en toe is het lastig zoeken hier he Cyclus van slag: langer worden van je cyclus of juist korter. Ook kan je andere kwaaltjes krijgen dan dat je had met de pil zoals pukkels (bewijs zit hier achter de pc, gave huidje is verdwenen) Ook je dagen bloedverlies kunnen meer of minder worden. Denk dat je het woord cyclus wel begrijpt zo niet dan wil ik dat wel vertellen hoor Mijn eerste ongie als tiener was zwaar door lekkend en pijn in mijn buik. Na jaren de pil en nu ruim een half jaar zonder is het veel minder dan toen. Heb twee dagen wat meer bloedverlies maar niet meer zo erg dat ik s'morgens door gelekt ben. Vind wel dat jij dan weer weinig verliest maar dat kan de volgende ronde weer meer zijn.
Ow oke dan ligt het dus gewoon aan de pil Nouja zolang ik maar een eisprong heb dan vind ik het best hehehe ik vind het niet erg dat het zo weinig is, dat scheelt weer zoveel gedoe op het toilet Maar ik was toch eventjes onrustig in me kop Tot zover heb ik trouwens nog geen andere kwaaltjes van het ontpillen, daar ben ik wel blij om. Jammer dat jij wel andere hebt Maar thanks voor je antwoord
Ach de pukkels houden me jong zegt mijn vent Heb trouwens verder ook geen last van het ontpillen gehad hoor. gewoon netjes zoals altijd 32 dagen cyclus en verder geen extra pijn ofzo. Zit nu te speuren naar een ei maar heb hem nog niet gevonden.
Heb geen vruchtbaar slijm gezien nog en heb ovu testen gedaan maar helaas niets op te zien behalve een licht tweede streepje.
ik heb geen idee mvr vraag 1 maar ik heb afgelopen maand maar 3 dagen amper gebloed heel appart ik bloed altijd 6 a 7 dagen waarvan de eerst amper en de laatste twee a drie dagen ook maar daar tussen uis het oorlog maar uhm nu ben ik ineens 4 dagen te vroeg ongie dus ik heb me banner ookj maar verandert naar 24 dagen.. is iemand anders hier ook bekend mee? moet zeggen ik heb nooit gekeken of ik regelmatig ongie was omda tik het wel altijd gewoon elke maand word/werd en ook altijd gewoon 6 a 7 dagen... nu dus vorige maand 3 dagen :S en nu na 24 dagen alweer...wat gebeurt er met me ?
Ik ben vandaag ook ineens een week te vroeg ongi geworden... Het wordt dan wel lastig om te ontdekken wanneer je vruchtbare periode is... Maar lekker veel klussen is ook niet erg
Ik heb er al eens een topic over geopend, zal nu een klein maandje geleden zijn. Zal zo even zoeken en omhoog schoppen. Ik heb deze ronde maar zo weinig bloed verloren dat mn tampon nog kurkdroog was. Echt maar 3 druppels ofso. En dat was dan mn ongi Ik heb het idee dat dat niet goed is. Ongi = afgestoten bm slijm. Geen ongi is dan geen afgestoten bm slijm lijkt me. En zonder slijm kan je eitje niet innestelen. Ik ga deze week naar de dokter ervoor, want wil gewoon zeker weten dat het niks ergs is.
Ik heb vandaag ineenkeer wel weer wat meer. Toch niet wat ik altijd had, maar wel weer een tamponnetje vol (bah wat klinkt dat smerig) stiekem ben ik er wel blij om, vooral na wat Dreamer zegt.
zo ik ben het een week te vroeg en k voel me alsof k doodbloed p\fffffffffffff ik geloof dat ik nog nooit van me leven zoveel bloed heb verloren tijdens M. Ik ging vandaag naar de wc en het was net of k aan het plassen was maar het was allemaal bloed ! :O kennen meer mensen dit fenomeen?
yup Nhene.. dat heb ik altijd als ik ongi ben.. heftig en als je in pot kijkt schrik je je rot. En dan afvegen en danje blijven afvegen.
Nou zit ik dus ook met een vraag.... ben altijd netjes op tijd ongesteld en ben ook niet zolang aan de pil geweest.. maandje of 2 geloof ik daarna er afgestapt.. omdat ik veel bijwerkingen kreeg. Maar ja de laatste 2 menstruaties heb ik 2 dagen ontzettend veel bloed en dan nix meer terwijl daarvoor netjes 7 dagen ongesteld was. Het komt niet naar buiten *beetje smerig verhaal gaat het worden* heb ik een ob in dan zit ie wel helemaal vol :S Tis allemaal errug vreemd. Afgelopen zondag stond ik onder de douche en toen leek het net of er een bom ontploft was in mijn buik... en nu niets meer........................... Is dit normaal?
haha schat ik wil je graag helpen maar heb hetzelfde probleem en bij mij is het zeker geen ontpillen. Ik denk dat het binnen blijft omdat de spieren van je vagina nauw zijn. daar heb ik ook altijd last van. Pas als ik me vinger erin duw / een tampon of ga zitten op de wc en druk (jaja we wetn het is niet fris) dan komt het los. en hoe maar goed ik had vorige maand maar 3 dagen normaal 6 a 7 en nu ben ik bij dag 2 nee vandaag is 3 en het is nog even heftig als de eerste dag.. dus zal nu wel weer langer aanhouden. Misschien dat onze wens onze hormoon huishouding in de war schopt ?
@Laurhen, als je gestopt bent met de pil, kan je cyclus veranderen, omdat je lichaam de cyclus zelf weer moet gaan regelen en daar moet 't even aan wennen. Het kan zijn dat je weer heftige menstruaties krijgt op den duur, maar dat hoeft niet. Je moet even afwachten wat voor jouw lichaam 'normaal' wordt. Helder bloed, hoe weinig ook, mag in principe als menstruatie (en dus als dag 1 van de nieuwe cyclus) gerekend worden.
Hoi Nhene, Heb je niet toevallig een vroege miskraam? Zou natuurlijk zo maar kunnen, hier gaan de meeste zwangerschappen mis, zonder dat je het weet..... ik heb het bij mezelf ook wel eens gedacht toen ik een dag zo enorm veel bloe verloor. Of misschien zorgt je maansteen voor een goede opbouw van je baarmoederslijmvlies ik draag hem deze maand voor het eerst en zag jouw naam op dat topic voorbijkomen. In ieder geval sterkte en hopelijk ben je volgende ronde dan wel zwanger!
Ja ik was wel al van een nieuwe cyclus uitgegaan, maar ik vond het wel een beetje vreemd. Maar goed het is dus even wennen dus (voor mijn lichaam). Kunnen we wel gewoon 'proberen' dan?