Mijn zoon is inmiddels ruim 10 maanden oud. Ik geef hem op werkdagen (3x p/w) 2 borstvoedingen en op nit werkdagen 3. Dit schema heb ik nu ongeveer 5 weken. Daarvoor kolvde ik nog. Hij heeft sinds een week geen volledige bv meer (de vriezer is leeg...) Voor mijn zwangerschap was ik heel onregelmatig ongesteld (tussen de 28 (met Clomid) en 80 dagen). Inmiddels begint het te kriebelen voor een 2de. Je begrijpt ik kan haast niet wachten tot ik weer ongesteld wordt. 6 weken geleden heb ik 3 dagen een soort van mini ogesteldheid gehad heel weinig bloed. Nu na 6 weken weer een soort van ongi... maar weer heel weinig. Ben ik vruchtbaar? Hoelang duurt het tijdens/na de bv periode totdat je ongesteldheid "normaal" is? Oftewel als ik weer zo onregelmatig ben kun je dan naar het ziekenhuis of gaan ze me overal vertellen dat het nromaal is als je kort geleden bv hebt gegeven? Ik wil mijn zoon tot hij 1 is op deze manier blijven voeden. Hierna gaan we over op gewone melk. Hoop dat je me meer kunt vertellen.
waarschijnlijk is de kans dat je vruchtbaar bent wel erg groot. borstvoeding verminderd de vruchtbaarheid wel. je kunt echter bij borstvoeding ervan uitgaan dat het voor 98% beschermd als je aan een aantal zaken voldoet, namelijk: - je hebt nog geen bloedverlies gehad na de bevalling. - er zit tussen de voedingen overdag niet meer dan 4 uur en 's nachts niet meer dan 6 uur. sit houdt in dat je nog over de hele dag voedt. - je kind niet ouder is dan 6 maanden. echter voldoe je niet aan deze eisen dus de kans dat je vruchtbaar bent is vrij groot. gezien je onregelmatige cyclus kun je best eens informeren bij de huisarts of ziekenhuis of daar nu al iets aan te doen is. zeker omdat je in het verleden ook zeer onregelmatig was. borstvoeding kan hier wel invloed op hebben maar is zeker niet de oorzaak.