uitslag door kraam/maandverband

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mamasan, 18 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Vorige week ben ik bevallen van een prachtig meisje.
    Alles gaat super, ik vloei gelukkig niet al te zwaar, ik heb alleen een genant probleempje :(
    Sinds een paar dagen sta ik vol met uitslag/exceem bij mijn onderkantje.
    Ik mag er niks op smeren omdat ik wat schaafwondjes heb van de bevalling, maar ik word gek van de jeuk.
    Ander maandverband helpt niet ik ben al aan de 5e nieuwe verpakking bezig, het wordt eigenlijk alleen maar erger.

Heeft er iemand een tip voor me?

Groetjes mamasan

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    In bed, of tijdens rusten celstofmatje onder je kont en ff met de blote bibs liggen zodat de huid kan ademen. Verder schijnt het aller aller allergoedkoopste maandverband meestal het beste te werken...

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hahahaha, had ik ook last van.... wist opeens weer waarom ik al jaren tampons gebruikte. het komt van die plastic vleugels.. die plakte ik vantevoren alvast aan de onderkant vast zodat ze niet met mijn huid in contact konden komen. Het allergoedkoopste maandverband is trouwens het beste, maar ook 't dikste.. tja. Verder smeerde ik op de kapotte plekjes wat vaseline op, sudocreme kan trouwens ook.

4. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Maandverband kopen zonder plastic, inderdaad de goedkope.
    En die van kotex is ook zonder plastic.

5. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Tnx meiden,

De goedkope maandverband heb ik inderdaad al, ook ik weet nu weer waarom ik altijd tampons gebruik :D
    Dan nog die charmante katoenen oma onderbroeken van de zeeman, manlief zou ze het liefst nu al de prullebak ingooien.

Sudo kan ik inderdaad wel eens proberen, dat zou toch wel mogen denk :(
    Blote bips had mijn kraam ook al gezegd, maar dat vind ik niet handig als ik er uit moet voor de nachtvoeding.
    Ik moet naar de andere kant van de kamer voor het licht en in het pikkedonker met mijn slaaphoofd een onderborek en verbandje vinden is vragen om een bloedbad op de grond :)

6. mroos

mroos Niet meer actief

Ze verkopen bij de apotheek echt ziekenhuisverband, dat is het enige wat vrij van alles en nog wat is, en lekker dik is!

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

en ff met je muts in een bak met warm water en badedas zitten? :) schijnt ook goed te helpen. doen ze ook bij mensen met veel hechtingen heb ik wel es gelezen.... misschien kan je het eens opzoeken. en verzacht het een beetje :)

succes!!! en idd in je blootje liggen op een matje,heb ik toen ook veel gedaan, had ook veel last en schraalheid en jeuk..... t is niet heeeel prettig, maar werkt wel goed! ik vond het alleen genant dat je het zo ''rook''/.. maar gelukkig had mijn vent daar helemaal geen problemen mee...

succes!! liefs Muis

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Je kan toch een broekje met verband naast je bed leggen voor als je eruit moet 's nachts? Als je het bijv. op je nachtkastje legt kan je het toch wel vinden?

Of alleen een dikke katoenen onderbroek aan...dat houdt het wel tot het lichtknopje denk ik!

Je kan ook gewoon als je kindje slaapt (en je natuurlijk gene verplichtingen hebt) ook even gaan liggen en dan met de billen bloot. Lekker wijdbeens! Hahahha! Deed mij altijd erg goed! Had best last van mn hechtingen door de hitte.

Met kotex had ik trouwens ook nergens last van...en met libresse e.d. wel!

Heb die tip van badedas bij hechtingen wel eens gehoord...zou dat echt ook bij zoiets als dit goed zijn?

9. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    ik had dit ook. van always. via mijn zus heb ik toen libresse gebruikt en daar had ik geen last van. (was wel na 2-3weken)
    ik had heerlijk kraamverband in mijn pakket zitten en in het ziekenhuis hadden ze ook super kraamverband. wij moesten nog eens terug naar het ziekenhuis (na 3dagen thuis) omdat dochter niet goed dronk en daar heb ik toen stiekem verband meegenomen;) dat was net zijde:D
    (ik bleef ook lang vloeien, dus heb ook lang met verband gelopen) en bij mij spoelden ze in het ziekenhuis ook met lauw water en een soort poeder (geen idee wat) heerlijk vond ik dat.
    thuis op de wc spoelde ik ook, maar meestal lag er meer op de grond dan in de wc (lukte niet zo goed al zittend;))

en volgens mij kan sudocreme wel? ze zeggen ook wel eens in de soda of dethol zitten? (ipv badedas) maar weet niet meer welke?
    in ieder geval succes, want het is geen pretje

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    ligt een beetje aan hoeveel je nog vloeit ook..

Ik heb een paar dagen met een katoenen (badstof) washandje in mijn ondergoed gelopen. Dat kraamverband broeide ontzettend, en was ook niet goed voor mijn ontstoken hechtingen.
    Maar ik vloeide bijna niet meer, net als een restje van menstruatie. Dus dat werd ook geen bloedbad.. En verder ook overdag gewoon in je blote billen op bed, en luchtige kleding aan..

11. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @deepfreeze, dat is nog eens een goede tip. als je niet veel vloeit gewoon een washandje:D die ga ik onthouden (deed ik wel na het douchen, ik gebruik mijn handdoek vaak meer dan 1keer, gebruik altijd grote. maar als er bloed op zit moet ie wel in de was.)

12. miffy11

miffy11 Niet meer actief

heb precies hetzelfde gehad met fenne, maar kreeg dus ook uitslag van die zoog compressen. bah.

uiteindelijk een super tip gekregen. kraamverband in zakje in de vriezer, en er tegenaan. ff door de kou heen bijten, maar oh zo verfrissend.

en kotex night (zwarte verpakking) waren de enige die goed hielpen.

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Die bevroren kraamverbandjes (met wat kraanwater erin denk ik?), lagen hier kant en klaar in het ziekenhuis. Kwam de verpleging zelf mee aanzetten.. Heerlijk..

14. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    ik had er in het zh ook last van. Kreeg er een zalfje voor en dat hielp wel. eens thuis en ik op m'n gewoon maandverband ben overgeschakeld heb ik er geen last meer van

15. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    als ik alleen moest plassen deed ik dat onder de douche zodat ik met de douchekop goed kon spoelen.
    op de wc werd bij mij ook een kliederzooi.
    ik heb gelukkig geen last gehad van uitslag ed maar dat spoelen was wel een verademing, ook voor mn hechtingen.

ben ook wel benieuwd hoe het deze keer gaat omdat het met dat warme weer toch al meer broeid dan normaal.

kheb hier kotex in huis en de tip van het washandje ga ik ook onthouden voor als ik niet meer zo erg vloei.

lekker luchten en goed spoelen.

succes ermee.

liefs doris

Deel Deze Pagina