Pijnstilling tegen rugpijn?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gwn, 5 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemiddag,

Ik ben normaal al gevoelig voor rugpijn, maar nu (ben inmiddels bijna 28 weken) wordt het wel heel erg.

Ik loop al bij de mensendieck en heb oefeningen gekregen (deels om spier te ontspannen, deels houding en deels om het gehele spiercorset te verstevigen), maar dit helpt niet afdoende.

Eerst was het vanaf het einde van de middag, maar nu is het al rond het middaguur eigenlijk bijna ondraaglijk: ik weet gewoon niet meer hoe ik zitten moet van de pijn. Het enige wat echt helpt is gaan liggen, maar zodra ik dan weer ga zitten is het terug, het verlicht dus alleen op de momenten dat ik ook daadwerkelijk lig.

De pijn zit voornamelijk bovenin, rond mijn schouderbladen en ook bovenkant van mijn buik. Bloeddruk is niet te hoog en ik let goed op mijn schouders (dat ze niet opgetrokken/gespannen zijn).

Wat kan ik doen om dit te verlichten? Paracetamol helpt nauwelijks en 's avonds vroeg in bed gaan liggen vind ik niet erg, maar om dat nou de hele dag te doen...

Groeten,
    Gwen

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Meid wat vervelend voor je, je doet er eigenlijk al alles aan........ evt een second opinion bij de fysio....
    warm bad, kruik (klinkt een beetje vreemd bij deze hitte)..... ik weet het ook niet zo goed sorry!

Imke

Deel Deze Pagina