waarom niet voldoende uit de borst?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door titus, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. titus

titus Fanatiek lid

6 dec 2006
    1.300
    0
    0
    kinderverpleegkundige
    beste,
    mijn zoontje geboren op 9/10 drinkt vanaf het begin niet genoeg uit de borst. we zijn begonnen met bijvoeden ivm meer dan 10% afvallen. hij pakt de borst goed en naar mijn idee zuigt hij ook goed. ik hoor hem zo nu en dan ook goed slikken.
    toch is hij er na niet te vrede ik voed hem tot hij zelf los laat en dan verschonen en de andere borst als hij die nog wilt.
    hij heeft de bijvoeding echt nodig anders komt hij binnen 1,5 uur.
    wat advisieren jullie om te doen want dat is geen doen voor mij dan ben ik net klaar met voeden als ik weer moet.
    verder moet je afkolven als hij aan de borst heeft gedronken?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat naar dat het naar jouw idee niet lekker loopt.
    Er zouden hier meer dingen aan de hand kunnen zijn.
    Op zich is het normaal dat een kindje vaak wil drinken, en dat mag echt wel 8-12 keer per 24 uur zijn, dus dat is veel vaker dan elke 3 uur. Maar als je dan per voeding heel lang bezig bent is het wel erg intensief voor jou en voor hem.
    Ik kan niet inschatten of je voldoende melk maakt. En ook niet of hij effectief drinkt. Ik denk dta het slim is om een lactatiekundige bij jou in de buurt te bellen en mee te laten kijken met een voeding. Met wat tips en adviezen kun je hem waarschijnlijk wel zelf volledig voeden zonder bijvoeding.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina