Goedemiddag, Ik weet niet of dit onderwerp hier hoort, maar wist niet zo goed waar ik het anders moest onderbrengen. Altijd als ik ongesteld was dan merkte ik dat alleen aan het bloeden, eigenlijk nooit klachten. Lucky me! Vorig jaar heb ik een keizersnede gehad, en sinds die tijd heb ik regelmatig vervelende steken tijdens de maandelijke periode, ik dacht eerst dat dit tijdelijk zou zin i.v.m. herstel ofzo, maar ik merk dat ik daar nu nog steeds last van heb. Het zit linksonder op ongeveer de plek waar ook het litteken zit. Zijn er meer mensen met deze ervaring? en wat kan je daar het beste aan doen? Het is niet echt kramp maar echt ineens een steek, die vervolgens weer langzaam weg trekt.
Tijdens zo’n keizersnede wordt natuurlijk je baarmoeder open gesneden en gehecht. Dat kan altijd gevoelig blijven. Ook is het vrij normaal dat je cyclus kan veranderen of de menstruatie an sich. Sommige vrouwen ervaren een zwaardere menstruatie met meer pijn en/of bloeding. Andere vrouwen hebben het andersom. Sommige hebben een zelfde cyclus en hebben weer nergens last van. Zolang het niet ondraaglijk is zou ik me geen zorgen maken in ieder geval. Bij mij is het na de 2de zwangerschap iets pijnlijker geworden met rugklachten en onderin buikpijn. Maar nog prima te overzien verder
Nou mijn menstruatie is inderdaad minder geworden. Was eerder altijd 7 dagen en nu nog maar 5. Maar het is dus niet iets om me zorgen over te maken ofzo? Het is niet ondraaglijk, maar gewoon erg vervelend. Ik ga altijd graag een rondje hardlopen, maar dat is in de 1e 3 dagen van mijn menstruatie niet te doen nu. Maar als ik gewoon aan het werk ben ofzo, dan is het prima te doen.
Ja ik heb dat ook eigenlijk.. het is nu ruim 2 jaar geleden en heb nog steeds steken. Omdat het niet zo erg is heb ik geen idee of het minder is of niet eerlijk gezegd! Ik weet ook niet helemaal zeker of ik het eerst nooit had.. Maar het viel me wel op iig!
Nou ik moest er altijd echt aan denken dat ik op tijd naar de WC ging. Ik merkte er namelijk niets van.
Mijn eerste mentruaties na mijn ks waren heel pijnlijk. Later is dit beter geworden. En uiteindelijk zoals het was.
Ik herken het ook. Heb 3 keizersnedes gehad. Ik heb ze tijdens mijn menstruatie, maar ook tijdens ovulatie. Heel vervelend en soms zo pijnlijk dat ik minder goed functioneer.
Ik heb ook wel eens rare pijnen tijdens mijn menstruatie (of eisprong). Lijkt wel of er een hele reeks met naalden in mijn buik gezet wordt. Nooit bij stilgestaan eigenlijk dat dit van mijn keizersnede kan komen. Maar het lijkt inderdaad wel op de hoogte van het litteken te zitten.
Ik heb het ook, alleen geen keizersnede gehad Maar ik voel tijdens mijn menstruatie wel flinke steken. Dan moet ik echt even iets vasthouden en rustig in en uit ademen. Het is met een minuutje weer over, maar wel heel vervelend. Zeker midden in een gesprek moet ik echt even op mijn tanden bijten. Fijn trouwens dat je nooit pijn hebt gehad tijdens je menstruatie Ik zou d'r een moord voor doen
Herkenbaar. Ik heb 2 keizersnede gehad. Sinds de eerste is mijn menstruatie korter, maar veel heftiger. Ik ben de eerste twee dagen echt misselijk van de pijn. Paracetamol maakt t wel dragelijker.
Dat is heel vervelend maar na een keizersnede is een menstruatie natuurlijk wel wat anders door het litteken wat er zit.
Ja, dat begrijp ik. Maar ik las ts haar vraag ook in de zin van: "ik heb normaal nooit pijn, dus ik weet niet wat normaal is. Ik heb nu opeens steken, komt dat meteen door de keizersnede?" Ik wilde alleen maar aangeven dat je ook steken kán hebben zonder ks. Of het dezelfde steken zijn is natuurlijk een ander verhaal
Dat is dan toch de vraag? Normaal niet, keizersnede gehad en dan wel. Dat je ook steken kunt hebben zonder keizersnede maakt dan toch voor ts niks uit?
Ts stelde in mijn optiek de volgende vraag: kunnen pijnsteken (die ik nooit eerder heb ervaren) door de ks komen? Op die vraag zijn de volgende antwoorden mogelijk: - ja, dat kan. - nee, dat hoeft niet perse. Ook zonder een ks kun je pijnlijke steken hebben. Misschien is deze verandering gewoon opgetreden door je zwangerschap en komt het dus niet direct door je ks. Oftewel: zij wijt de pijn direct aan de ks. Ik geef alleen maar aan dat het niet direct nodig is om die conclusie te trekken. Het kan namelijk ook een andere reden hebben: gewone menstruatie pijn.
http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/niche-is-veelvoorkomende-complicatie-na-keizersnede.538795/ Ondanks dat ik steeds minder blordverlies heb naarmate ik ouder wordt is het wel onvoorspelbaarderen. 2 dagen helemaal niets meer en dan nog even een flinke hoeveelheid. Ik denk dat dit ook door een niche komt maar echt last heb ik er niet van. Ik heb 2 KS gehad en deze klachten pas de de KS.
Ja, herkenbaar mijn menstruatie was normaal al niet fijn maandelijks ziek Maar na ks is alleen maar erger geworden wist niet hoe snel de anticonceptie weer moest opzoeken. Sowieso kut litteken na 3jr kan nog steeds niet zonder pijn bepaalde activiteiten uitvoeren.
Als je pijn ervaart op de plek van je litteken is dat niet gek toch? Je hoort het heel vaak, ik heb het zelfs tijdens mijn ovulatie. Vind de reactie met ‘ik zou er een moord voor doen’ dan ook een beetje flauw.
Gebruik je anticonceptie? Ik herken het hoor. Ook ks gehad. Voorheen nooit ergens last van gehad en na ks opeens flinke krampen, pijn onderrug, benen enz.