ongesteldheid

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door TiTaRa, 26 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Dag meiden!

Ik heb nogal een vreemde vraag... :D
    Als je bevallen bent van je ukje hoe lang word je dan ongesteld..
    Heb al van sommigen gehoord dat ze 6 weken na elkaar blijven bloeden..
    Duurt dit nou echt zo lang?
    Hoe lang duurde dit bij jullie?

Groetjes xxx

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Na de bevalling heb je idd tot een week of 6 de kraamzuivering ;)!

Ik zelf heb na de bevalling tot 7 weken bloed en viezige afscheiding verloren.
    Er zit een wond in je baarmoeder waar de placenta vast zat, en die moet genezen, dat heeft gewoon even tijd nodig.

Na die kraamzuivering kan het zijn dat je cyclus weer opgang komt. De een zal met een paar weken weer ongesteld zijn, de ander pas na een hele tijd!

Hier nooit geen ongesteldheid gezien na de bevalling en na 9 maanden weer zwanger. Ik geef overigens wel borstvoeding. Met borstvoeding blijft de menstruatiecyclus vaak langer weg onder invloed van hormonen, maar dit hoeft echt niet ;)! Er zijn genoeg dames die zeg 10 weken na de bevalling weer ongesteld zijn en ook gewoon borstvoeding geven ;)!

Even afwachten dus hoe het bij jou gaat lopen ;)!

Liefs, Hanneke!

3. moesje83

moesje83 Bekend lid

18 apr 2008
    911
    0
    0
    Bij mij was het meteen weer op orde zeg maar gewoon zoals het voor mn zwangerschap ook was, maar volgens mij is dat voor iedereen anders

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb maar één week gevloeid, en de laatste dagen daarvan was het nog maar een heel klein beetje. Viel erg mee dus. Echt ongesteld werd ik weer 11 weken na de bevalling (ondanks bv :().

5. 4days

4days Niet meer actief

Hier ook maar een paar weekjes gevloeid. En ook na 2 maandjes weer ongesteld helaas... :(

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hmmm, ik ga haast denken dat als je lang vloeit na de bevalling je menstruatie langer weg blijft ;)! Maar das natuurlijk helemaal niet zo! Wel toevallig dat hier dus 3 maar even gevloeid hebben en meteen weer hun cyclus hadden. En ik ruim 7 weken en geen cyclus. (tenminste, niet meteen ;))

7. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Een vrouw moet toch veel doorstaan he! :D
    Die mannen hebben het gemakkelijk

8. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb zo'n 10 gevloeid, daarna was ik het zat en ben ik weer met de pil begonnen ;)

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    7 weken gevloeid, 2 weken pauze en daarna ongesteld geworden en dat duurde ook nog eens 4 weken! Daarna normaliseerde alles zich weer.

10. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    5,5 week gevloeid, daarna 4 dagen niets en toen ongesteld.. joepie..

11. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Hier bijna 3 weken gevloeid, dat was bijna helemaal weg en toen weer op de 24e dag na mijn bevalling mijn 1e menstruatie. Zucht, mijn cyclus was voor de bevalling ook 24 dagen, dus stipt op tijd zal ik maar zeggen :(
    En ik maar hopen dat die volledige bv zou zorgen dat het wat langer wegbleef... mooi niet!

12. Secretstar

Secretstar Actief lid

Vier weken gevloeid, twee weken later ongesteld geworden en sindsdien is het terug regelmatig. ;)

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.194
    35.901
    113
    Ik heb 5 weken gevloeid en week niks en daarna ongesteld. Jippie.. Daarna was het wel direct weer regelmatig.

Deel Deze Pagina