De vk heeft t in het laatste bezoekje hier wel aangekaart, maar ik zal zelf even langs de huisarts moeten voor t gesprek en een recept. Maar wanneer doe je dat.. De meeste anticonseptie kun je starten na (eerste) menstruatie.. Dat zal nog wel ff op zich laten wachten denk ik, ik vloei nu nog van de bevalling.. Aan de ene kant denk ik "kan wel ff wachten" aan andere kant "wat geregeld is, is geregeld"..
Ik mocht hier 21 dagen na de bevalling beginnen met de pil volgens de vk. Ik denk dat ik volgende week maar even een keertje bel naar de ha. Hoop dat het zo kan en dat ik er niet helemaal voor langs hoef te komen.
Ik ben na een week weer begonnen met de pil. En werkt gewoon weer super. Tenminste..........ik ben nog steeds niet zwanger haha
Ik geef gekolfde BV kan niet zomaar weer beginnen met de pil die ik hier nog wel heb liggen.. Daar zit een of ander hormoon in (oestrogeen meende ik) en dat schijnt niet goed te zijn voor kleintjes..
Je hebt een speciale pil (cerazette geloof ik) waar geen oestrogenen inzitten en die je dus tijdens het geven van bv of kolven kan blijven gebruiken. Je productie schijnt hier van dus niet achter uit te gaan.
Als ik jou was zou ik gewoon even de huisarts bellen of ze het zo willen doen of je echt langs moet komen. Wel de huisarts vertellen dat je bv geeft, met bv krijg je namelijk zoals al gezegd cerazette, dat is een minipil, je slikt hem 28 dagen en dan geen stopweek dus gaat weer verder met de volgende 28 dagen, deze pil heeft geen invloed op je productie en er komen minder hormonen in de bv dan bij een 'gewone' pil. Je hoeft ook niet te wachten op je eerste menstruatie, met borstvoeding kan deze namelijk met gemak een jaar weg blijven ! Hier heeft mijn vriend deze pil al gehaald een paar weken voor de bevalling, alleen was het hier wat gemakkelijker omdat ik hem al eens gehad had, hoefde hij het alleen even te vragen en uit te leggen bij de apotheek (zit bij de huisarts) en kreeg ze zo mee !