Hoi hoi! Na al heel veel ervaringen te hebben gelezen ben ik erg benieuwd of er vrouwen zijn die het volgende herkennen of wellicht een advies hebben? Ik heb 04-02-2010 de pil in de prullenbak gegooid en kreeg uiteraard mijn onttrekkingsbloeding. Daarna, op 04-03-2010 t/m 10-03-2010 dagelijks een heel klein beetje oud, bruin bloed. De weken erop had ik last van vage kwaaltjes dat ik meerdere keren een test heb gedaan. van de 6 testen (sorry haha) in 3 weken waren er 2 ZEER LICHT positief, dwz een dun streepje. Ik kon hier niks mee dus heb een bloedtest bij de dokter aangevraagd: hartstikke negatief. Oke, dan denk je dus: klaar ermee en op naar de echte menstruatie. Ondertussen blijf ik van die vage klachten houden. - extreem moe, mijn ogen vallen dicht, zelf als ik net wakker ben geworden. - een paar keer per dag steekjes in de zij. Soms felle steek bij plotseling bewegen - verstrooid. Ik vergeet erg veel, tot het genante toe... - emotioneel - buik is opgezet; ontlasting niet zo ok. - puistjes - bloedend tandvlees. Heb ik nooit eerder gehad, gaat soms spontaan bloeden maar tandvlees is niet ontstoken Dit zijn de ergste kwaaltjes. Je zou zeggen: ja hoor dat hoort bij zwanger zijn, maar dat schijn ik dus echt niet te zijn. Zou dit dan echt ontpillen heten? Iemand misschien wel ervaringen? Alvast bedankt voor het lezen!
Ik denk dat het idd ontpillen is, ik herken iig veel van je klachten van toen ik aan het ontpillen was. En op een dag werd ik ineens heel hevig ongesteld, vervolgens was 't ontpillen klaar en vanaf toen was mijn cyclus regelmatig. Puistjes heb ik overigens wel gehouden, tijdens de pil geen last van, nu komen ze telkens op zo rond mijn eisprong en blijven dan twee weken zitten. Het spontaan bloedende tandvlees ken ik overigens niet, en dat vind ik ook gek. Heb je dat ook bij de huisarts genoemd?
Wanneer heb je voor het laatst getest? Kan goed zijn dat je gewoon laag in je HCG zit en daarom niet positief test, zelfs met een bloedtest! (Iemand anders hier op het forum ook gehad, de afgelopen weken). Dat lage HCG kan zijn omdat je gewoon weinig HCG aanmaakt, of minder dan gemiddeld, en/of omdat je innesteling lang heeft geduurd en je daardoor nog laag zit. Mogelijk dat dat bruinverlies daar mee te maken heeft gehad? Dat die testen heel licht waren, betekent waarschijnlijk wel heel gewoon dat je zwanger bent, want hoe licht ook: die reageren in principe alleen op HCG. Dat gaat wel eens mis, maar 3 van de 6 testen mis, lijkt mij een beetje erg toevallig. Dus die strepen waren ws wel heel gewoon omdat je zwanger bent... Ik zou een week na je laatste test nog eens testen, dikke kans dat ie dan donkerder is en dat jou de bevestiging geeft die je blijkbaar nodig hebt.
Hey meid! Ik weet er zelf natuurlijk geen drol vanaf, ben nog niet eens gestopt met de pil, maar wilde je even een hart onder de riem steken.. Ik las namelijk net van Bellamanuela, zijn testte (na een negatieve bloedtest) na 3 weken en 4 dagen positief.. Er is dus hoop! Anders mss toch nog eens naar HA/Gyn?
Wat een gedoe hé, ik heb ook weken zulke klachtjes gehad en soms nog wel.... en tot nu toe ook nog niet zwanger... Succes!
Hallo zeventien, Zit een beetje in hetzelfde schuitje als jou! Helemaal niks aan dat gewacht en twijfel! Jou 'Ontpil'symptomen komen ook erg overeen met de symtomen die ik had.. Maar jah je weet maar nooit! wens je veel geluk!! greetz Jolien
Bedankt voor de reacties hoor! Fijn! Andrea: bloedend tandvlees weet de huisarts niet. Dat ga ik haar wel even voorleggen... wanneer ik weer ga. Alhoewel ik er voorlopig niet hoef te zijn geloof ik. Even aankijken dus. Rozemarijke: Dankjewel voor je reactie. Ik hou het in de gaten en zou leuk zijn als het inderdaad wel zo is! Pfff!! En anders (over een paar weken) misschien wel naar de gyn, wat Yara ook schreef. Yara: Leuk, je gaat er binnenkort ook voor! Thanks! Dreamer: zie je jij ook al vage klachtjes gehad. Irritant hoe je lichaam je soms voor de gek kan houden. Jolien: Jij ook al ! Dank voor je reactie en wens jou ook heel veel succes! Allemaal bedankt! Ik wacht nog een weekje en ga er dan nog eens een test tegenaan gooien. Ondertussen toch ook wel wachten op mijn menstruatie. Als die er over een paar weken (denk ik) nog niet is maar weer een bezoekje aan de dokter, of gyn. Ligt een beetje aan de 'klachten' dan.
Nu ben ik toch weeeer onzeker geworden. Nadat ik gisteren weer veel te vroeg naar bed ging (doooodmoe zijn) heb ik vanmorgen weer een test gedaan. Clearblue gaf binnen 30 seconden een zeeer dun streepje aan die zo waar alleen in goed licht te zien is. Wat kan ik hier nu mee? Wat is dit? De bloedtest was negatief, op 17 maart. Zoals ik al eerder schreef is dit niet de eerste 'positieve' test. Maar is zo licht wel positief? Mijn vriend ziet ook wel een dun streepje, maar zegt: wacht gewoon nog een paar weken. Ja dat vind ik best lastig. Ik wilde het even kwijt en ben erg benieuwd wat jullie in deze situatie zouden doen. Nu naar de huisarts vind ik zo dom... na een negatieve bloedtest... Kan een zwangerschapstest ook foute lijntjes geven? Het is ook zo lastig rekenen. 4 febr een onttrekkingsbloeding gehad een aan mand daarop een aantal dagen weinig bruin oud bloed.
hey meid,, ik snap je onzekerheid, ik had ook eerst bij 3 testen een heel dun of vaag streepje en bij 2 daarvan na de tijd ma streepje was wel roze. met 2 weken overtijd een bloed test en was bnegatief.. enkele dagen daarna , toen was ik dus 3 weken en 4 dagen overtijd, en toen kreeg ik een duidelijke streep, heb toen 4 testen gedaan o het te geloven, 2 van kv 25 en 2 van clear bleu zwanger of niet zwanger.. ik hoop voor jou dat je of snel ook een duideliujke zwtest krijgt of ongi word.. we hopen op het eerste.. geen bloed houdt moed.. sterkte en succes.. groetjes xxx
Ja, dan denk ik nu toch echt zwanger hoor! Gefeliciteerd zeg ik dan maar! Doe met een paar dagen die van Kruidvat 2 voor 5 euro nog eens, die zijn vrij gevoelig. Doe je de eerste bijvoorbeeld donderdag en de tweede zaterdag of zondag en als ie dan donkerder wordt heb je voor jezelf iig de zekerheid dat het toch raak is Naar de huisarts gaan zou ik JUIST wel doen. Bij mij zeiden ze ook dat het echt niet kon, en dan blijkt het wel te kunnen: veel medische kennis is gebaseerd op gemiddelde en er wordt dan vanuit gegaan dat je binnen die waardes en termijnen enzo moet vallen, terwijl er over die eerste weken zwangerschap gewoon nog heel heel erg weinig echt bekend is! Dus juist door naar de huisarts te gaan, maak je zo'n arts bewust van het feit dat het anders kan en helpt het iig om als er in de toekomst vrouwen in een vergelijkbare situatie zitten, de huisarts niet gewoon maar weer van gemiddelden uitgaat. Nogmaals: na je ei kan innestelen dus tot 2 weken duren en daarna duurt het dus nog 10-14 dagen voor je met gemiddelde HCG-waarden positief gaat testen. Als je dan de pech hebt van een lange innesteling en lage HCG-waarden, test je dus laat positief. En het is goed als artsen dat ook gaan ontdekken, dat dat dus allemaal kan!!!!
ja meid je kan echt zwanger zijn.. ik heb ook veel later possitief getest, al twijfel ik nu wel ivm ik vanmorgen 1 test heb gedaan met indicator en die zegt zwanger 2-3 weken dus zou ik nu pas 4-5 weken zijn.. na de huisarts gaan raad ik je aan.. ik mag morgen na verloskundige voor echo.. gr
ik zou inderdaad even opnieuw aan de huisarts een bloedtest vragen omdat je nu weer een postitieve test in handen hebt..
Wat geweldig zo een forum! Fijn dat jullie er zijn hahaha! Bedankt voor jullie raad! Ik durf nog niet te juichen, maar heb inmiddels wel een afspraak gemaakt bij de dokter: aanstaande vrijdag. En neem de testen mee. Die heb ik uiteraard allemaal bewaard.. Wat spannend bellamanuela dat je morgen een echo krijgt, good luck! En je hebt helemaal gelijk Rozemarijke. Het kan zomaar wel echt positief zijn en dan is het wel zo prettig dat de huisarts van de strubbelingen af weet. Dan heb ik nog een vraagje: kan de dokter je zomaar doorverwijzen naar de verloskundige voor een echo? Of moet er toch een test van de dokter aan vooraf gaan? Daag!!