laparoscopie

Discussion in 'Zwanger worden' started by spannendetijden, Aug 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    lieve dames,
    vandaag was ik weer eens op (evaluatie)gesprek bij mijn gynaecoloog.
    om te kijken of er "niets mankeert" aan mijn baarmoederslijm ed. krijg ik na mijn vakante een Laparascopie.
    nou is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft!
    de gyn had het erover dat hij "gewoon" met slangetje via mijn vagina naar binnen gaat en dat ik wel onder narcosa ga! maar ik lees op internet informatie hele andere verhalen.
    wie kan mij hier meer over vertellen?!
    ik hoor graag jullie ervaring/kennis!

2. Giraffie

Giraffie Lid

Dec 8, 2010
    14
    0
    0
    Hoi,
    Ik heb het ook gehad in mei dit jaar. Vond het in het begin ook wel even schrikken omdat je toch onder narcose gaat, maar ging allemaal goed. Ik had alleen wat last van de narcose gehad maar dat is toch voor iedereen verschillend. Ik heb een dubbele gehad en heb toch wel een paar dagen thuis moeten herstellen, maar na een paar dagen ging het weer goed.
    Hoelang zijn jullie al bezig nu?
    groetjes

3. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    bedankt voor je reactie!!
    wij zijn in mei 2008 met de pil gestopt en in okt 2009 de mmm in gegaan!
    ik ben toen vrijwel direct begonnen met iui en heb dat toen 6x gehad. (3x "gewoon" en 3x met gebruik hormonen) toen in mei voorlichting gehad over ivf in het AMC en in juli kon ik beginnen, in aug mn eerste punctie (12 bevruchtingen 9 in de vriezer) tp 1 emmy niet gelukt in sept.okt heb ik toen iui tussendoor gehad dankzij verbouwing ziekenhuis kon de ivf niet plaatsvinden. daarna heb ik in dec weer een tp gehad van 2 cryo's helaas wederom niet gelukt. in mrt/april cryotp2 van weer 2 cryo's en zwanger!! helaas met 5wk VMK. dus op naar nieuwe tp. die heb ik in juni gehad van weer 2 cryo's helaas hebben 2 andere het ontdooi proces niet overleefd dus dit waren de laatste! helaas weer geen positief resultaat.
    afgelopen woe dus gesprek gyn gehad. evaluatie afgelopen jaar en nieuw stappen plan! we mogen eigenlijk gelijk weer door maar doen dat bewust niet ivm onze vakantie! we gaan er eens ff lekker tussen uit samen en volledig genieten en ontspannen! nergens aan hoeven denken en eens ff flink lichamelijk en geestelijk aansterken ;)

omdat ze toen zeiden dat het " probleem" bij mijn man lag maar er toch 12 bevruchtingen hebben plaatst gevonden en t nog niet is gelukt vraag ik me af of er iets bij mij niet juist is. dus ik had gevraagd of we de innestelling niet konden beinvloeden ofzo. dat was niet mogelijk maar een kijk operatie dus wel! dus om uit te sluiten of er wat is , of om het "probleem" om te sporen krijg ik die!
    deze zou VOOR de vakantie plaatsvinden zodat we na de vakantie meteen konden starten voor nieuwe punctie ronden maar,...
    verrassing,...ik heb een dikke vette cyste in/op/bij mn eileider :s dus die gaan we nu eerst destrooien :D ben nu aan de pil en hopelijk verdwijnt ie daardoor (is een nieuwe! was er nog niet eerder en had dus verder geen invloed op zwanger worden) als deze niet verdwijnt wordt deze gelijk met de laptoscopie verwijderd dus ,...lapto is verzet tot na onze vakantie! :s
    maar ik moet 2 sept terug voor controle en dan plannen we meteen de ok in en misschien dus in combi!
    we komen 5okt terug van vakantie en ik hoop dat ik dan 7okt of 10okt meteen aan de beurt ben! ik slik namelijk in sept ook de pil en verwacht dan in week 2 van mn cyclus te zitten en hoop dan 1,5/2wk later te mogen starten met nieuwe IVF ronde!!!

4. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Zo te lezen heb je al een hele toestand achter de rug! Wat mij best verbaast want ik zit sinds april in de mmm en drie weken geleden heb ik een laparoscopie gehad, ook vanwege klachten. Nu is gebleken dat ik endometriose heb, gelukkig waren het wel kleine plekjes en zijn deze tijdens de laparoscopie gelijk weggehaald. Ze hebben bij mij een sneetje gemaakt in de navel en bij het schaambeen. Ik heb me erna toch nog wel flink kl*te gevoeld, maar dat is per persoon verschillend denk ik. Maar ik ben wel erg blij dat ik nu weet wat er aan de hand is, de klachten die ik had snap ik nu ook. Eind augustus heb ik vervolggesprek waarin bekeken wordt wat nu het vervolg is.
    Heb jij dan een endometriosecyste?

5. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,614
    0
    0
    heb het ook gehad met tubatesten, ik heb een snede in de navel en lies gehad.

6. spannendetijden

Jun 9, 2008
    4,817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    morgaine: bedankt voor je reactie!!! wat fijn dat ze nu je oorzaak hebben gevonden! hopelijk brengt t gauw tot goed resultaat ;)
    ik heb eigenlijk geen idee wat voor cyste ik heb/had. dat heeft de arts niet gezegd! ik heb al wel veel onderzoekjes ed gehad hor! ook HSG, uitstrijkjes, regelmatig op verschillende momenten in cyclus enzo bloedprikken. maar gezien het " probleem" bij de bevruchting zou liggen hebben ze nog niet verder gekeken! maar dat wordt dus nu wel gedaan!
    ben zeeeer benieuwd!! (ik ga wel ff endometriose googlen ;) )

7. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Spannendetijden @ had je mijn pb al gelezen?
    Heb even voor je gezocht: Endometriose

//www.gezondheidsnet.nl/medisch/videos/23/endometriose

Lieverd succes

8. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ spannendetijden, wanneer ben je aan de beurt dan? of moeten ze dat nog inplannen?
    en moet je dan een hysteroscopie (kijkbuis via de vagina) of een laparoscopie (sneetjes in je buik)? daar zit wel verschil in, hier kan je meer info vinden:
    Hysteroscopie - Gynaecologie.nl

9. Guzy

Guzy Lid

Jun 17, 2010
    72
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

ik heb vorig jaar juni ook een laparascopie gehad omdat ze dachten dat ik endometriose had...gelukkig was dit niet het geval...
    Ze hebben dit via een sneetje in m'n navel en boven m'n schaambeen gedaan, ook hebben ze gelijk mijn eierstokken ''doorspoeld'' om te kijken of er niks vastgegroeid zat ofzo...
    Heb me echt slecht gevoeld daarna, ze zijn flink bezig geweest in m'n buik!
    Maarrrrrr 2 maanden later was ik zwanger!!!!!!! :D

Heel veel succes toegewenst!!

10. Morgaine82

Morgaine82 Actief lid

Feb 17, 2011
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Guzy, oh dat geeft weer moed!:D Ben nu bezig met mn eerste ronde na de operatie, wie weet... het is wel weer spannend

Share This Page