verschijnselen ontzwangeren.

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by celientje, Oct 30, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. celientje

celientje Actief lid

Nov 9, 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Hallo ,

4 weken geleden ben ik bevallen van onze zoon.
    Het was een snelle bevalling, alleen met 50 min persen en dat viel even tegen.
    Nu gaat het met de vermoeidheid beter, hij komt maar 1 keer per nacht en dat doen we om en om dus dat gaat wel.
    Maar ik heb sinds een week enorme hoofdpijn en een heel onrustig gevoel in me, dit voel ik sterk in mijn buik en mijn borst, heb het gevoel dat ik hartkloppingen heb, ben snel duizelig.
    Vanmiddag wou ik een eind gaan lopen, ik ben maar naar huis gegaan omdat ik me zo onrustig voelde en mijn borstkas zo raar aanvoelde.
    Kunnen dit verschijnselen zijn van het ontzwangeren?

alvast bedankt,
    Celiene

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Celiene,

heb je ook koorts? Wanneer je temp hebt boven de 38,0 moet je de huisarts even bellen. Het kan ook zijn dat je ijzer wat laag is. dit kun je ook bij de huisarts laten bepalen (met een vingerprikje, dan heb je meteen de uitslag). De verloskundige kan het ook bepalen, maar dat ligt er aan of je belafspraken met haar hebt. Probeer in ieder geval veel te blijven drinken. (vooral als je borstvoeding geeft) Je bent ook eigenlijk nog maar net bevallen en je hormonen zijn inderdaad nog niet uit je lijf en ben je dus nog steeds aan het ontzwangeren. Soms kun je ook een bloeddrukdaling hebben. Dat is ook niet erg, die kan iedereen krijgen, maar dan ben je ineens even duizelig en slap. Ga dan zitten en drink wat. Neem verder op tijd rust en eet gezond.

groetjes Brigitte

3. celientje

celientje Actief lid

Nov 9, 2005
    382
    0
    0
    nu nog thuisblijfmoeder
    almere
    Nee ik heb geen koorts. Ik heb voor de zekerheid voor vanmiddag even een afspraak met de huisarts gemaakt, dan weet ik zeker of er iets is of dat ik gewoon nog even rustig aan moet doen.
    Bedankt voor je antwoord !

Share This Page