Misschien een beetje een domme vraag hoor, maar als je veel snoept, dus veel suiker binnenkrijgt, wordt je baby dan ook iets groter dan wanneer je niet zoveel suiker binnenkrijgt?
Ik vraag me het ook af. Maar bij een kennis van mij die snoepte ook veel was 40 kilo aangekomen kwam er maar een heel klein beebje uit. Ook 2 weken te vroeg geboren
volgens mij zit er geen verband tussen snoepen en de grote van het kind. Wel als je zwangerschapssuiker hebt (en daardoor kom je vaak ook veel aan) is de kans op een groter kind zeer aanwezig.
Ik dacht het ook al wel hoor, anders zouden er wel heel veel grote baby's geboren worden denk ik! Ik ben zelf nogal gek op snoep dus was wel benieuwd.
Volgens mij is er hier geen verband tussen ,tenzij je zwangerschapsdiabetes hebt. Ik heb in mijn zwangerschap best veel gesnoept, maar Jasmine was echt niet de grootste met 3340 gram.
Tussen veel snoepen en grootte van de baby is inderdaad geen verband, maar hou er wel rekening mee dat je de kilo's die je eraan snoept, er ook weer af moet zien te krijgen
ik heb me rotgesnoept tijdens de zwangerschap en me kids waren allemaal rond de 3700 gr. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik bij de eerste ijsthee, en appelsap veel dronk omdat ik dacht dat cola enz slecht was voor je, maar daardoor had ik wel binnen 10 weken al 15 kilo eraan zitten en aan het eind van de zwangerschap 30 kilo zwaarder!! Dus PAS OP met wat je drinkt!! En kwa snoep moet je op het laatst even goed opletten dat je niet teveel suiker aanmaakt wegens zwangerschapdiabetes maar op zich maakt het kwa snoepen niet uit hoe zwaar je kindje word!
Helaas (voor mij dan) ik heb haast niet gesnoept doordat ik alles vies vond en ook in het ziekenhuis gelegen heb met een maag en darmvirus...maar Finn was bijna 4,5 kilo